جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


شارژ کردن موبایل در حمام؛ عامل مرگ یک دختر 14 ساله

در یک حادثه ناگوار دختر 14 ساله‌ای که در وان حمام مشغول شارژ کردن و استفاده از گوشی بود بر اثر برق گرفتگی درگذشت.

 

An exhibitor demonstrates the water resistant capability of the Galaxy Note 7 smartphone during a Samsung Electronics Co. ‘Unpacked’ launch event in London, U.K., on Tuesday, Aug. 2, 2016. The South Korean company announced the latest iteration of its large-screen smartphone with the 5.7-inch Note 7 that can be unlocked with an iris-scanning camera. Photographer: Chris Ratcliffe/Bloomberg

بسیاری از کاربران فکر می‌کنند چون گوشی هوشمندشان استاندارد IP67 یا IP68 دارد می‌توانند بدون هیچگونه نگرانی در دریا، استخر، حمام و… از آن استفاده کنند؛ اما اینطور نیست.

گوشی‌های مقاوم در برابر آب تحت شرایط به خصوصی می‌توانند از ورود آب به درون خود جلوگیری کنند به همین خاطر است که شرکت‌های تولید کننده همه ایرادات ناشی از ورود آب را نمی‌پذیرند و شامل گارانتی به حساب نمی‌آورند.

چند روز پیش یک دختر 14 ساله آمریکایی که در وان حمام مشغول شارژ کردن گوشی خود بود بر اثر برگرفتی درگذشت. به نظر می‌رسد زمانی که او با گوشی خود کار می‌کرده است کابل شارژر به پریز برق وصل بوده. احتمالا دست خیس او با سیم برق تماس پیدا کرده و دچار برق گرفتگی شده است.

باید توجه داشته باشید به هیچ وجه، حتی اگر گوشی شما در برابر آب مقاوم است، هنگام استحمام آن را به برق وصل نکنید. همچنین تذکر دادن به فرزاندنتان در مورد خطرات آب و برق می‌تواند از پیش آمدن چنین حوادثی جلوگیری کند.

منبع : جی اس ام

  • امتیاز شما به این مقاله ؟
    خیلی بدبدمعمولیخوبخیلی خوب (لطفا رای بدید)
  • جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

    پاسخی بگذارید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *