جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آموزش ساخت و افزودن استیکر های شخصی به تلگرام

یکی از قابلیت های فوق العاده تلگرام، امکان ساخت استیکرهای شخصی و اشتراک گذاری آنهاست. با روش هایی که در ادامه توضیح می دهیم، قادر خواهید بود که از هر عکس یک استیکر بسیار جذاب و چشم نواز بیافرینید.

قابلیت ساخت استیکرهای شخصی برای تلگرام یک قابلیت عمومی بوده و برای همگان در دسترس است، بنابراین این روزها انواع و اقسام استیکر با محتوای مختلف را در صفحات این اپلیکیشن ارتباطی شاهد هستیم. از آنجایی که هیچ محدودیتی برای ساخت استیکر در تلگرام وجود ندارد، بد نیست که جنبه های اخلاقی را در ساختشان در نظر بگیریم و استیکری نسازیم که موجب معذب شدن افراد یا توهین به شخصیت یا اعتقادات دیگران شود.

برای ساخت استیکر در تلگرام می بایست شرایطی را رعایت کنید. نخستین شرط بروز بودن اپلیکیشن شماست. برای افزودن استیکرهای شخصی به تلگرام می بایست حتما از نسخه ۲٫۹٫۱ آن استفاده کنید. بنابراین پیش از دنبال کردن مراحل ساخت استیکر، توصیه می کنیم که حتما نسخه تلگرام خود را چک کرده و در صورت آپدیت نبودن، به بروزرسانی آن به آخرین نسخه اقدام کنید.

آموزش ساخت و افزودن استیکر های شخصی به تلگرام

سه شرطی که تلگرام برای آپلود استیکرها در نظر گرفته به شرح زیر است:

عکس ها حتما با فرمت PNG و بدون حاشیه باشند (حاشیه ها را می توانید به کمک نرم افزار فتوشاپ از تصویر حذف کنید)
طول و عرض تصاویر ارسالی می بایست حداکثر ۵۱۲ در ۵۱۲ پیکسل باشد.
حجم هر عکس نباید بیشتر از ۳۵۰ کیلوبایت باشد.
اگر تصویر مورد نظر شما این شرایط را داشت، حالا می توانید به ارسال و ثبت آنها در تلگرام اقدام کنید. بهترین راه برای ساخت این استیکرها استفاده از نرم افزار ویرایش تصویر فتوشاپ است. سازندگان تلگرام در وبلاگ خود استفاده از این نرم افزار را برای ساخت استیکر پیشنهاد کرده و حتی یک فایل PSD آماده با اندازه و رزولوشن مشخص را در اختیار کاربران قرار داده اند.

با دانلود این فایل پی اس دی و قرار دادن تصویر مورد نظرتان در آن، به سادگی خواهید توانست از خروجی آن با فرمت PNG به عنوان استیکر در تلگرام استفاده کنید. روش دوم و ساده تر، استفاده از ربات Clippy است که شما را از نرم افزارهای رایانه ای بی نیاز خواهد کرد. با فرض آماده بودن استیکرهای شما، ابتدا به نحوه ثبت آنها در تلگرام پرداخته و آموزش استفاده از Clippy را در بخش پایانی مقاله خواهیم داشت.

مراحل ثبت استیکرهای شخصی در تلگرام

با رعایت شروط تلگرام برای ثبت استیکرها، به ترتیب زیر می توانید مراحل ثبت آنها در این اپلیکیشن ارتباطی را دنبال کنید. برای راحتی در این کار ما نسخه دسکتاپ تلگرام را به شما پیشنهاد می کنیم:

۱- وارد بخش Settings اپلیکیشن شده و از بخش Messages، گزینه Stickers را انتخاب کنید (در نسخه دسکتاپ تلگرام، آدرس Stickers@ را در یک پنجره مکالمه تایپ کرده و روی واژه هایپرلینک شده کلیک کنید).

۲- در اپلیکیشن موبایل تلگرام، به انتهای صفحه رفته و روی گزینه Stickers@ اشاره کنید. با این کار یک پنجره چت با رباتی به نام Stickers Bot برایتان باز می شود. حالا می بایست برای این ربات پیامی ارسال کنید تا در پاسخ برای شما دستورات لازم برای ارسال و ثبت استیکرها را بفرستد. لیست دستورات به شرح زیرند:

newstickerpack/ ساخت پکیج جدید استیکر
addsticker/ اضافه کردن استیکر جدید به پکیج
delsticker/ حذف استیکر
ordersticker/ مرتب سازی استیکرها در پکیج
cancel/ انصراف از ثبت استیکرها

۳- نخستین اقدام بعد این کار، ساخت یک پکیج از استیکرهاست. برای این کار دستور newstickerpack/ را به ربات بدهید. پس از این کار، ربات با پیغامی از شما می خواهد که برای پکیج استیکر خود نامی انتخاب کنید.

۴- مرحله بعدی انتخاب اموجی برای استیکرهاست. اگر استیکرتان محتوایی جدی دارد، می توانید برایش اموجی جدی را در نظر بگیرید. با انتخاب اموجی مناسب از فهرست اموجی ها و ارسالش به ربات، وارد مرحله بعدی خواهید شد.

۵- حالا نوبت به ارسال استیکر می رسد. تصویر PNG و بدون حاشیه خود را با فشردن آیکن گیره در پایین صفحه و سپس گزینه File انتخاب کرده و آن را برای ربات ارسال کنید. با اتمام این کار، ربات از شما می خواهد که با ارسال یک شکلک دیگر، استیکر بعدی را به پکیج خود بیفزایید. این کار را می توانید به شیوه استیکر اول انجام بدهید و مجموعه استیکرهای خود را تکمیل کنید.

۶- وقتی که پکیج استیکرهایتان تکمیل شد، کافیست دستور publish/ را برای ربات ارسال کنید. حالا ربات در پیامی دیگر، از شما می خواهد که نامی برای مجموعه استیکرهای خود برگزینید. پس از انتخاب نام و ارسال، حالا پکیج استیکرهای شما آماده است. ربات نیز لینکی از آن برای اشتراک گذاری بین دوستان را در اختیارتان قرار می دهد.

۷- اگر پس از انتشار باز هم قصد اضافه کردن استیکری را داشتید، مجددا با وارد کردن دستور addsticker/ می توانید پکیج استیکری خود را تکمیل کنید.

روش دوم : استفاده از ربات Clippy برای ساخت آسان استیکر

Clippy یکی دیگر از ربات های فوق العاده تلگرام است که می تواند عکس را از شما گرفته و یک استیکر جذاب تحویل دهد. با استفاده از این روش اصلا به رایانه برای ساخت استیکر نیاز ندارید و از طریق موبایل هم قادر به انجام این کار هستید.  عکسی که به Clippy می دهد باید دارای شرایطی باشد:

دارای فرمت PNG باشد.
تصویر بدون حاشیه یا با حاشیه تک رنگ به ربات ارسال شود.
تصویر ارسالی شما به ربات Clippy به صورت یک استیکر بدون حاشیه و با فرمت webp. به شما بازگردانده می شود. توجه داشته باشید که بهتر است عکس ارسالی شما به این روبات از اول حاشیه نداشته باشد، اگر هم داشت این حاشیه حتما باید تک رنگ باشد تا Clippy بتواند آن را تشخیص داده و از دور سوژه اصلی عکس حذف کند.

در صورت ارسال تصویر JPEG یا دارای حاشیه شلوغ، Clippy عکس شما را به صورت یک استیکر با قاب مربعی شکل تحویل خواهد داد که چندان مطلوب نیست.

برای ارسال تصاویر به Clippy باید مراحل زیر را دنبال کنید:

۱- از طریق آیکن ذره بین در منوی اصلی تلگرام، عبارت Clippy را جستجو کرده یا از طریق مرورگر لینک https://telegram.me/clippy را باز کنید. پس از این کار به صفحه مکالمه با این ربات راهنمایی خواهید شد.

۲- تصاویر خود را با فشردن گزینه گیره در پایین صفحه انتخاب و به صورت File برای Clippy بفرستید. پس از چند ثانیه، روبات یاد شده استیکری از تصویر ارسالی را به شما تحویل می دهد. حالا می توانید این استیکر را برای دوستان خود فوروارد کنید.

بر خلاف روش ثبت پکیج، استیکرهای ساخته شده توسط Clippy را نمی توانید به آرشیو استیکرهایتان بیفزایید؛ بلکه هر دفعه می بایست عکس را از گالری انتخاب و وارد صفحه مکالمه با ربات کنید تا از آن استیکر بگیرید. بنابراین پیشنهاد ما به شما استفاده از روش رسمی ثبت استیکرها در تلگرام است.

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *