SDK جدید کوالکام
اگر بخواهیم سال ۲۰۱۶ را به یک دسته از گجتهای تکنولوژی اختصاص دهیم، بدون شک و تا به اینجای کار، این عنوان به هدستهای واقعیت مجازی تعلق میگیرد. دنیای واقعیت مجازی روز به روز به یک نیاز اساسیتر برای گیمرها و کاربران موبایل و PC تبدیل میشود و هدستهایی مانند Gear VR سامسونگ که لقب محبوبترین هدست واقعیت مجازی دنیای موبایل را به دوش میکشند، این بازار را توسعه میدهند.
وقتی که کاربران، گلکسی اس ۷ اج یا گلکسی اس ۷ خود را داخل یکی از هدستهای Gear VR میگذارند، اسمارتفون و هدست با یکدیگر ادغام میشوند و به نوعی یک محصول واحد را تولید میکنند: محصولی که مغز متفکرش از یک پردازندهی اگزینوس ۸۸۹۰ یا جدیدترین نسل پردازندههای کوالکام یعنی اسنپدراگون ۸۲۰ تشکیل شده است.
درواقع وظیفهی اصلی کنترل تجربهی کاربر از این هدستها، کمپانی کوالکام است و این دقیقا همان چیزی است که کوالکام به آن پاسخ داده است. این کمپانی به تازگی SDK جدیدی را در اختیار توسعه دهندگان قرار داده است تا با استفاده از آن بتوانند با سرعت و امکانات بیشتری نرم افزارها و محتواهای واقعیت مجازی خود را برای پردازندهی اسنپدراگون توسعه دهند.
SDK (کیت توسعهی نرم افزاری) جدید کوالکام به توسعه دهندگان اجازه میدهد از تمام پتانسیل موجود در چیپستهای اسنپدراگون ۸۲۰ بهره ببرند و نرم افزارها، محتواهای مالتی مدیا، متون، تصاویر و فیلمهای خود را کاملا بهینه و متناسب با توان این قطعهی سختافزاری عرضه نمایند. هدف اصلی کوالکام از ارائهی این SDK این بوده است که روند توسعهی محتوا برای اسمارتفونهای اندرویدی و هدستهای واقعیت مجازی را آسانتر کند و توسعه دهندگان بتوانند محصولات خود را با عملکرد بهتر و مصرف انرژی بهینهتری تولید کنند.
قابلیتهایی که از طریق این SDK در اختیار توسعه دهندگان قرار میگیرد، عبارت است از “تکنولوژی ادغام سنسورهای DSP” که به برنامه نویسان این امکان را میدهد که تجربهی اینتراکتیو و همه جانبهای را برای کاربران تولید کنند. این کار از طریق پیشبینی حرکات سر کاربر و ادغام آن با اطلاعات دریافتی از سنسورهای شتاب سنج و ژیروسکوپ صورت میگیرد تا دقیقترین آنالیز انجام شود.
رندرینگ برجستهی تصاویر از طریق تصحیح لنز” دومین قابلیتی است که باعث میشود کیفیت تولید تصاویر بسیار بالاتر برود و کابر تصاویر واضحتری را مشاهده کند. قابلیت بعدی “لایه سازی محتوای واقعیت مجازی” نام دارد که توسعه دهندگان را قادر میسازد منوها، متون و اطلاعات بیشتر را به صورت لایههای مجزا نمایش دهند تا خواندن و مشاهدهی آنها توسط کاربر راحتتر صورت بگیرد.
تکنولوژی آخر “تبدیل سریع حرکت به فوتون” نام دارد که باعث میشود تاخیر دریافت تصاویر تا ۵۰ درصد کاهش یابد و کاربر محتوای یکدستتری را مشاهده کند. همچنین این SDK با پلتفرم مدیریت سیستم Symphony کوالکام ترکیب خواهد شد تا دسترسی توسعه دهندگان به جزییات مصرف انرژی و مدیریت عملکرد آسانتر شود. این قابلیت درنهایت منجر به این خواهد شد که تماشای محتوا و اجرای اپلیکیشنهای واقعیت مجازی بر روی دیوایسهای ضعیفتر، روانتر شود و افت فریم کمتری را شاهد باشیم.
کیت توسعهی نرم افزاری کوالکام برای پردازندهی اسنپدراگون قرار است در سه ماههی دوم سال جاری میلادی به طور عمومی عرضه شود و بعد از آن توسعه دهندگان قادر خواهند بود در شبکهی اختصاصی توسعه دهندگان کوالکام از آن بهره ببرند.
منبع : gadgetnews