جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آمپر نسل بعدی کار‌ت‌های گرافیک انویدیا

موفقیت‌های انویدیا با معماری فعلی تراشه‌های کارت گرافیکش ادامه دارد؛ طوری که فعلا حرفی از معماری بعدی چیپ‌ست‌های این شرکت نشنیده‌ایم. با این حال، شایعه‌ای دیروز منتشر شده که می‌گوید معماری تراشه‌های گرافیکی نسل بعدی انویدیا «آمپر» (Ampere) نام گرفته است. انتظار می‌رود انویدیا این معماری جدید را در کنفرانس GPU Technology سال آینده معرفی کند.

 

آمپر نسل بعدی کار‌ت‌های گرافیک انویدیا

نمی‌دانیم این معماری جدید آمپر قرار است چه پیشرفت‌هایی در مقایسه با معماری فعلی پاسکال داشته باشد.
این شایعه‌ی جدید اطلاعات بیشتری ارایه نمی‌دهد و نمی‌دانیم این معماری جدید آمپر قرار است چه پیشرفت‌هایی در مقایسه با معماری فعلی پاسکال داشته باشد.

گفته شده که انویدیا برای کارت‌های گرافیکی مخصوص بازی خود، یعنی سری GeForce از معماری آمپر استفاده خواهد کرد، ولی برای تراشه‌های گرافیکی که برای پردازش‌های ابری و محاسبات طراحی شده‌اند، سراغ معماری Volta می‌رود. طبق این شایعه می‌توانیم منتظر باشیم که کارت‌های گرافیکی GeForce سری ۱۱ بر اساس معماری جدید آمپر ساخته شوند.

بد نیست به این موضوع اشاره کنیم که این شایعه چندان هم منبع معتبری ندارد و انویدیا تا به حال حتی یک اشاره‌ی کوچک هم به معماری آمپر یا چیزی حول آن نکرده است. البته این شرکت از معماری Volta و پیشرفت‌های آن صحبت کرده است.

فعلا صبر می‌کنیم تا شاید در نمایشگاه CES 2018 شرکت انویدیا رسما درباره‌ی این موضوع اطلاعاتی ارایه کند.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *