جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


درخواست کمک اپل از هکرها

اپل تصمیم دارد تا به امنیت محصولاتش را بهبود ببخشد. به‌نظر می‌رسد کوپرتینویی‌ها بهترین راهکار برای رسیدن به این هدف را در همکاری با هکرهایی دیده‌اند که پیش از این به سیستم‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری این شرکت نفوذ کرده‌اند.

درخواست کمک اپل از هکرها

اپل تماس‌هایی را با بعضی از سرشناس‌ترین هکرهایی که تجربه نفوذ به مک و iOS را در کارنامه خود دارند برقرار کرده تا در قالب بخشی از برنامه Bug Bounty Program مشکلات امنیتی محصولاتش را تشخیص دهد. آن‌طور که پیداست این گردهمایی همین ماه برگزار می‌شود و هکرهایی هم که حفره‌های امنیتی مهمی کشف کنند تا 200 هزار دلار پاداش دریافت خواهند کرد.

 

در میان دعوت‌شدگان، اسامی هکرهای معروفی دیده می‌شود که اکثر آن‌ها عضو انجمن اینترنتی جیلبریک هستند. به عنوان مثال، لوکا تودسکو که به تازگی ویدئویی در خصوص جیلبریک آیفون 7 منتشر کرده و یا نیکولاس آلگرا و پاتریک وردل که پیش از این حفره‌های امنیتی OS X را به اپل اعلام کرده‌بودند مهمان کوپرتینویی‌ها خواهند بود. از جمله دیگر افراد مطرح در این گردهمایی می‌توان به Stefan Esser،Francisco Alonso، Pedro Vilaca،Steven De Franco  و Braden Thomas اشاره کرد.

از هکرهای حاضر در این مراسم درخواست شده تا زمان، مکان و جزئیات این گردهمایی را مخفی نگه‌دارند. گزارش‌ها حاکی از آن است که اپل هکرهایی را دعوت کرده که پیش از این سابقه‌ای درخشان در تشخیص حفره‌های امنیتی سیستم‌عامل‌های مختلف این شرکت داشته‌اند و یا اینکه حداقل اطلاعات به‌دردبخوری در خصوص مشکلات امنیتی نرم‌افزاری و سخت‌افزاری موجود در دستگاه‌های اپل منتشر کرده‌اند.

منبع ای تی ایران

آموزش تغییر متن فوتر پیشخوان وردپرس

همان طور که میدانید در پانوشت قسمت مدیریت وردپرس متنی به این نام ( Thank you for creating with WordPress ) یا در نسخه های قدیمی تر با نام های دیگر نمایش داده میشود .

کاملا مشخص هست که این متن کپی رایت سیستم مدیریت محتوای وردپرس می باشد . اما شما به راحتی میتوانید این متن را حذف و یا با متن دلخواه خود جایگزین نمایید .

پس در ادامه مطلب با ما همراه باشید …

ادامه مطلب

سیستم عامل اندرومدا در گوگل پیکسل 3

مدیر بخش اندروید گوگل اعلام کرده تمامی شایعات و حواشی سیستم عامل Andromeda در تاریخ 4 اکتبر پایان خواهد یافت. گوگل هم اکنون در حال تست این سیستم عامل تلفیقی اندروید و کروم OS بر روی تبلت نکسوس 9 است و انتظار می رود که این سیستم عامل جدید نیز در تاریخ 4 اکتبر به همراه گوشی های سری پیکسل رونمایی شود.

سیستم عامل اندرومدا در گوگل پیکسل 3

ادامه مطلب

راه اندازی پایلوت IT در استان مرکزی

با توجه به پتانسیل‌های بالای کشور در حوزه IT، به زودی پایلوت IT در استان مرکزی در راستای دستیابی به توسعه پایدار راه‌اندازی خواهد شد.

راه اندازی پایلوت IT در استان مرکزی

برات قنبری، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وزارت ارتباطات در گردهمایی جامعه فارغ‌التحصیلان دانشکده مهندسی کامپیوتر و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: در سال‌های گذشته همواره یکصد نفر اول کنکورهای مهندسی رشته‌هایی همچون برق، الکترونیک و مخابرات را برای تحصیل انتخاب می‌کردند، اما امسال برای اولین‌بار رشته کامپیوتر در صدر انتخاب داوطلبان قرار گرفت.

ادامه مطلب

آمار کاربران ویندوز 10

شرکت مایکروسافت در زمان عرضه سراسری جدیدترین آپدیت سیستم عامل ویندوز خود یعنی ویندوز 10 اعلام کرد که تا سال 2018 میلادی، این سیستم عامل روی بیش از یک میلیارد دستگاه نصب خواهد شد. اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت باید در مورد انتظارات خود تجدیدنظر کند زیرا میزان نصب ویندوز 10 روی کامپیوترها رشد نسبتا آهسته‌ای داشته است به خصوص پس از اینکه اوایل سال جاری میلادی بازه زمانی بروزرسانی رایگان به این سیستم عامل به اتمام رسید.

آمار کاربران ویندوز 10

مایکروسافت اکنون اعتراف کرده است که نصب ویندوز 10 روی بیش از یک میلیارد دستگاه فعال به زمانی بیشتر از دو سال نیاز دارد و مطابق با آخرین آمار، ویندوز 10 اکنون روی 400 میلیون کامپیوتر در سراسر جهان نصب شده است.

ادامه مطلب

فروش باور نکردنی شیائومی

شرکت شیائومی (Xiaomi) دیروز دو پرچمدار جدید خود را با نام‌های اختصاصی شیائومی می 5 اس (Xioami Mi 5S) و شیائومی می 5 اس پلاس (Xioami Mi 5S Plus) معرفی کرد. فروش این محصولات ساعاتی پس از معرفی آن‌ها آغاز شد و طبق گزارش‌های به دست آمده، ظاهرا شیائومی در کمتر از 24 ساعت بیش از 3 میلیون نسخه از دو محصول نامبرده شده را به فروش رسانده است!

فروش باور نکردنی شیائومی

ادامه مطلب

هدست واقعیت مجازی شیائومی

هدست‌های واقعیت مجازی بسیار پیشرفت کرده‌اند. انواع مختلفی از آنها هم در بازار وجود دارد. اما زمانی که شیائومی وارد یک بازار می‌شود اولین موضوعی که همه را متعجب می‌کند قیمت این دستگاه است. شاید هیچ کمپانی دیگری در دنیا نتواند یک هدست واقعیت مجازی را به قیمت 13 دلار بفروشد.

هدست واقعیت مجازی شیائومی

ادامه مطلب

فبلت 120 دلاری Elephone C1

یک شرکت چینی از جدیدترین فبلت خود که یک محصول ارزان قیمت هم محسوب می‌شود، رونمایی کرد.

فبلت 120 دلاری Elephone C1
شرکت Elephone از جدیدترین فبلت خود با نام Elephone C1 که یک محصول فلزی است، رونمایی کرد.

ادامه مطلب