جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


حضور گجت های رول شونده در آینده نردیک

hozoore gadgethaye rol shavande dar ayandeyi nazdik

به نظر می رسد تلاش برای کاهش اندازه ی گجت ها پایانی ندارد. طی سال های اخیر شرکت های بزرگ تولید کننده تلفن هوشمند و تبلت همواره سعی در کاهش ضخامت و ابعاد محصولات خود داشته اند تا حمل پذیری و ارگونومی آنها را بهبود بخشند.

ادامه مطلب

آموزش خاصیت async و defer در تگ Script ( تاخیر در اجرای Script )

در این پست از سایت اسکریپت دات کام , یک آموزش بسیار ساده ولی کاربردی را برایتان آماده ساخته ام که امیدوارم مورد پسند شما کاربران عزیز قرار گیرد .

طبیعتا در هر وب سایتی که روزانه در دنیا طراحی میشود , احتمال خیلی کمی وجود دارد که در آن از فایل های js استفاده نشود . منطور از js , همان جاوا اسکریپت , jquery , angular و دیگر کتابخانه ها میباشد .

در حالت پیش فرض وقتی مرورگر به یک تگ script برخورد میکند که مربوط به یک فایل اسکریپت خارجی میشود , در ابتدا فایل اسکریپت را دانلود کرده و سپس به اجرای دیگر عناصر html میپردازد .

بنابراین وقتی حجم فایلهای جاوا اسکریپت زیاد باشد ، این کار باعث میشود که عناصر HTML خیلی دیر لود شوند و این عمل کمی کاربر رو اذیت میکند .

در ادامه قصد دارم آموزشی را ارائه دهم که با کمک آن میتوانید از این نوع اجرا در مرورگر جلوگیری به عمل آورده و بارگذاری script را به تعویق بیاندازید .

ادامه مطلب

معرفی ابزارهای طراحی وب

بدون حضور در اینترنت، کسب و کار شما صرف نظر از اندازه و وسعت به موفقیت نمی رسد. این را همه ما می دانیم اما چیزی که نمی دانیم نحوه ایجاد وب سایت و حضور در اینترنت می باشد. بسیاری از افرادی که در این زمینه تازه کار می باشند تصور می کنند که ایجاد یک وب سایت نیازمند اطلاعات بسیار گسترده در مورد کد نویسی می باشد. خوشبختانه این طور نیست. ابزارهای متعددی وجود دارند که این کار را برای شما آسان تر می سازند.

معرفی ابزارهای طراحی وب

قبل از اینکه ابزارهای طراحی وب سایت را برایتان معرفی کنیم باید بگوییم که وب سایت ها و شرکت های متعددی وجود دارند که این کار را به خوبی برای شما انجام می دهند اما شایان ذکر است که هزینه دریافتی آنها یکی از مواردی است که مانع از استفاده اغلب شرکت ها و کسب و کارها از آنها می گردد. اگر شما نیز توان صرف هزینه در این زمینه را ندارید زمان آن فرارسیده است که طراحی وب سایت خود را با استفاده از این ابزارها آغاز کنید.

ادامه مطلب

گوگل بانی ساخت رایانه 5 دلاری

دیدن رایانه ۵ دلاری تقریبا برای هر یک از ما عجیب و شگفت‌انگیز است. خبری که روز گذشته به سرعت در سطح رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شد، نشان از تحولی عجیب در دنیای رایانه داشت و Raspberry Pi 5 دلاری اکنون به سرخط خبرها رفته است؛ اما آنچه در این میان از آن غفلت شده، نقش پررنگ گوگل و اریک اشمیت در ساخت این رایانه ۵ دلاری است.
گوگل بانی ساخت رایانه 5 دلاری

واقعیت آن است که ملاقات «ابن آپتون» مدیر بنیادغیر انتفاعی انگلیسی، در سال ۲۰۱۳ منجر به تولید این نسخه از رایانه Raspberry Pi شد؛ زمانی که این بنیاد واقع در کمبریج، از سوی گوگل رقمی برابر با یک میلیون دلار به عنوان کمک بلاعوض دریافت کرد تا ۱۵ هزار رایانه خودساز قابل برنامه ریزی Raspberry Pi 35 دلاری را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

ادامه مطلب

عینک جدید گوگل

برنامه موسوم به Google Glass Explorer ژانویه ۲۰۱۶ به پایان راه می‌رسد و معضلات اخلاقی ناشی از تکنولوژی بکار رفته در عینک گوگل و ناراحتی‌های اجتماعی ناشی از این فناوری سبب شده است تا تیم گوگل، عینکی خاص‌تر را در ذهن بپروراند.

عینک جدید گوگل

ادامه مطلب

هزینه هر پیامک بانکی

طی هفته‌های گذشته بانک‌های مختلف کشور با ارسال پیامکی به مشترکان اعلام کرده‌اند که مبلغی معادل ۱۰ هزار تومان بابت یکسال اشتراک پیامکی آنها محاسبه شده و در صورت علاقمندی مشترک برای دریافت این پیامک‌ها، این مبلغ از حساب او کسر خواهد شد. اما هزینه این پیامک‌ها برای بانک‌ها چقدر است؟

هزینه هر پیامک بانکی
مدتی است برخی مشترکان بانک‌های مختلف پیامک‌هایی دریافت کرده‌اند و در قالب آنها اینگونه اعلام شده است که به ازای دریافت پیامک‌های مربوط به گردش حساب رقمی معادل سالانه معادل ۱۰ هزار تومان از حساب آنها کسر خواهد شد.

ادامه مطلب

جواب دادن موبایل با پا !

گروهی از دانشمندان دانشگاه MIT امکان کنترل کردن تجهیزات الکترونیکی با استفاده از پا را فراهم آورده اند.

جواب دادن موبایل با پا !

پیشتر شرکت خودروسازی فورد آمریکا فناوری پیشرفته ای ارایه کرده بود که طی آن صاحب خودرو با ضربه مختصری که به پشت خودروی خود وارد می کرد، با بازشدن درب عقب، آن هم بدون استفاده از دست مواجه می شد و حالا دانشمندن دانشگاه MIT نیز از نگرش مشابهی در نوآوری خود بهره برده اند.

ادامه مطلب

اسکریپت مدیریت حمل و نقل رزرو آنلاین Transporter نسخه 1

نام اسکریپتی است تجاری برپایه PHP برنامه نویسی شده است و شما را قادر میسازد تا کسب کار خود را بصورت آنلاین ارتقاء و ناوگان خودرویی از قبیل ( باربری ، مسافربری ، ترمینال و …) را مدیریت نمائید. پس از نصب این اسکریپت شما باید مکان مورد نظر خود و مکان هایی که قادر به ارائه خدمات در آنجا هستید را وارد و سپس کرایه و هزینه های مربوطه را وارد نرم افزار نمائید. و کاربران شما قادر خواهند به راحتی و بدون مشکلی اقدام به ثبت سفارش و رزرو نمایند. در صورت رزرو ایمیلی برای شما ارسال میگردد و یا با ورود به پنل مدیریتی با سیستم هشدار صوتی به شما اطلاع رسانی خواهد شد. کاربران شما قادرند در این اسکریپت هزینه ها را با روش های همچون ، آنلاین ، دستی ، واریز به شماره حساب و … پرداخت نمایند. همچنین شما میتوانید با استفاده از این اسکریپت اقدام به ایجاد صفحه استخدام نیز نمائید.

ادامه مطلب