جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


نکات مهم قبل از مهاجرت به ویندوز 10

ویندوز 10 پس از ماه‌ها تبلیغات و توجه رسانه‌ها بالاخره امروز عرضه می‌شود. اکنون زمان تصمیم‌گیری فرارسیده است: اینکه آیا هرچه سریعتر ویندوز قبلی رایانه خود را به نسخه 10 ارتقا دهیم یا کمی صبر کنیم.

نکات مهم قبل از مهاجرت به ویندوز 10

اگرچه مقاومت در برابر وعده تجربه کاربری بهتر در استفاده از یک محصول جدید رایانه‌ای دشوار است اما ارتقا به یک سیستم عامل جدید به محض عرضه همیشه بهترین ایده ممکن نیست. در این مطلب قصد داریم هشت دلیل را برای این موضوع ذکر کنیم.

ادامه مطلب

صدا به عنوان رمز عبور بانکی

بانکی در هلند این امکان را برای مشتریان خود فراهم کرده که تنها با استفاده از صدای خود به عنوان رمز عبور، کارهای بانکی خود را در بالاترین سطح امنیتی ممکن انجام دهند.

صدا به عنوان رمز عبور بانکی

همزمان با توسعه بانکداری آنلاین استفاده از کلمات، اعداد و تلفیق آنها به عنوان رمز عبور به بخش جدایی ناپذیری از زندگی روزمره تبدیل شده است. اما آیا راه ساده تری نیز وجود دارد؟

ادامه مطلب

تعیین نمره عینک در خانه

یک شرکت نوبنیان در شیکاگو به نام Opternative تست چشم آنلاینی را ارائه داده که به کاربران امکان دریافت نسخه برای داشتن عینک یا لنز را در خانه یا دفتر کارشان فراهم می‌کند.

تعیین نمره عینک در خانه

هم‌اکنون با انجام آزمایش‌های بالینی این آزمون قرار است در اختیار عموم قرار گیرد.

ادامه مطلب

اشتباه دولت در حذف کارت سوخت

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی اعلام کرد درآمد حاصل از اجرای قانون هدفمندی در سال جاری ۷۰ هزار میلیارد تومان است و حذف کارت سوخت اشتباه دولت بوده که شفافیت نظام توزیع را کاهش می‌دهد.

اشتباه دولت : حذف کارت سوخت

مرکز پژوهش‌های مجلس در گزارشی به گام سوم هدفمند کردن یارانه‌ها و دلایل اجرا و کسری احتمالی منابع آن پرداخت.

ادامه مطلب

کیبورد لیزری برای گجت های اندرویدی

کاربرانی که از تلفن‌های هوشمند استفاده می‌کنند معمولا از اندازه کوچک کیبورد آنها، دل خوشی ندارند. چرا که نمی‌توانند به راحتی آنچه را که تمایل دارند به سرعت تایپ کنند. اما برای تایپ سریع با گوشی تلفن هوشمند چه می‌توان کرد؟ استفاده از یک صفحه‌کلید لیزری مجازی می‌تواند بهترین گزینه باشد. این کیبورد مجازی قرار است توسط کمپانی ژاپنی Elecom عرضه شود معمولا محصولی که  Elecom عرضه می‌کند کیفیت و کارایی مناسبی دارد.

 

keyboard leyzeri

ادامه مطلب

اعتراض به رتبه‌بندی کیفیت اینترنت

احمد نخجوانی، مدیرعامل شرکت شاتل رتبه‌بندی صورت گرفته از سوی مرکز مدیریت توسعه ملی اینترنت (متما) را دارای اشکالات متعددی دانست و گفت: نسبت به رتبه‌بندی و معرفی برترین شرکت‌ها از سوی این مرکز انتقادات اساسی داریم.

اعتراض به رتبه‌بندی کیفیت اینترنت

ادامه مطلب

صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی

پژوهش ها نشان می دهد حدود 15 درصد ابزارهای کاربردی در گوشی های هوشمند، آگهی های تبلیغاتی مخفی دریافت می کنند که این آگهی ها روزانه به طور میانگین 2 گیگابایت از حجم اینترنت کاربر را مصرف می کنند.

صرفه جویی در مصرف اینترنت گوشی

ادامه مطلب