جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای گرفتن سلفی در تاریکی

در CES امسال گجت‌های زیادی برای مشاهده و کار کردن از شرکت‌های بزرگ فناوری حضور دارند. امروز لنوو گجتی جالب را برای گرفتن عکس‌های سلفی معرفی کرده که Vibe Xtension Selfie Flash نام دارد و ۲۹ دلار قیمت خورده است.

 

selfi dar tariki

ادامه مطلب

کتاب جاوا اسکریپت

معرفی کتاب جاوا اسکریپت

 کتاب جاوا اسکریپت

نام کتاب: جاوا اسکریپت

نویسنده: محمدحسن نیک بخش تهرانی – علی محبوبی

ناشر: انتشارات انیستیتو ایزایران

ادامه مطلب

بیشترین خرید از Google Play

بر اساس گزارش جدیدی که مرکز تحقیقاتی App Annie منتشر کرده است، بیش از ۷۰ درصد درآمدهای فروشگاه اینترنتی Google Play از کشورهای ژاپن، آمریکا و کره جنوبی به دست می‌آید.

بیشترین خرید از Google Play

این مرکز تحقیقاتی اعلام کرد که بازگذاری ابزارهای کاربردی از فروشگاه اینترنتی Google Play طی فصل نخست سال ۲۰۱۵ میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۳۰ درصدی را تجربه کرد.

ادامه مطلب

پیامکی که باعث هنگ آِیفون میشود

اخیرا اشکالی در گوشی‌های آیفون پیدا شده که اگر یک سری حروف به‌خصوص بوسیله پیام کوتاه توسط گوشی دریافت شود باعث هنگ و گاهی ری‌بوت شدن گوشی می‌شود.
این مشکل ظاهرا تنها در تماس متنی بین دو آیفون رخ می‌دهد و در صورت دریافت پیام با این متن ” لُلُصّبُلُلصّبُررً ֱֱ h ֱֱ Ӆ” گوشی ری‌بوت خواهد شد.
این مسئله باعث شده که افراد مزاحم از این اشکال برای شوخی با دوستان خود سوءاستفاده کنند.

پیامکی که باعث هنگ آِیفون میشود

 

ادامه مطلب

مقایسه اینترنت درسال 1995 و 2015

اینترنت دیگر آن شبکه جهانی نیست که روز اول ساخته شد؛ حتی شباهتی نیز به آن ندارد و این تغییر و تحولات گریبانگیر شرکت‌های سیلیکون‌ولی هم شده است. به تازگی یک مرکز تحقیقاتی، گزارشی منتشر کرده که تغییرات اینترنت را از سال 1995 تاکنون بررسی کرده است.

اینترنت 1995تصویری از صفحات اینترنتی در سال 1995

ادامه مطلب

معانی جالب لوگوهای معروف برندهای دنیا

وایو : 

vaio

 در ابتدا شاید یک کلمه‌ی ساده ببینید، اما اگر کمی دقت کنید متوجه می‌شوید که دو حرف اول یک سمبل آنالوگ و دو حرف آخر، اعداد باینری یعنی صفر و یک هستند.

باسکین رابینز :

baskin-robinz

 

باسکین رابینز شرکت معروف بستنی‌سازی است. کمی دقیق‌تر به لوگوی آن نگاه کنید، قسمت با رنگ صورتی عدد ۳۱ را نشان می‌دهد. ۳۱ تعداد طعم‌هایی است که این شرکت در بستنی‌های خود به مشتریان ارائه می‌دهد.

میتسوبیشی :

mitsubishi

لوگوی میتسوبیشی ریشه در تاریخ دارد. این نشان از ترکیب یک تاج سه برگ از برگ‌های درخت بلوط و تاج سه الماس خانواده‌ی ایوازاکی تشکیل شده است. سه الماس نشان‌ اعتبار، راستی و موفقیت هستند اما پیام‌ها به این‌جا ختم نمی‌شوند. میتسوبیشی از دو بخش «میتسو» به معنای عدد ۳ و «هیشی» به معنای بلوط که نشانی برای الماس و شکل لوزی مانند آن است، تشکیل شده است.

خطوط هوایی شمال‌غرب :

nortwest

لوگوی این شرکت هواپیمایی حروف N و W را در خود دارد. علاوه بر آن مثلث کوچک در لوگوی این شرکت هواپیمایی، مانند یک قطب‌نما به سمت شمال‌غرب اشاره می‌کند.

گوگل :

google

آیا دقت کرده‌اید که لوگوی گوگل از چهار رنگ اصلی تشکیل شده که توسط یک رنگ فرعی ترتیب آن‌ها شکسته شده است؟ این اتفاق کاملا عمدی بوده است و نشان می‌دهد که گوگل آمده تا قواعد بازی را تغییر دهد. همچنین گوگل لوگوی خود را با ترکیب ساده‌ی حروف طراحی کرده است تا نشان دهد بی‌آلایش عمل می‌کند.

توستیتوز :

tostito

دو عدد T که در وسط لوگوی توستیتوز وجود دارند، دو دوست را نشان می‌دهند که با هم در حال خوردن چیپس و سالسا هستند.

اِلِفونت :

elefont

به فضای سفید درون حرف e دقت کنید. بخش سفید نشان‌دهنده‌ی خرطوم فیل است.

پیشگامان جنبش امید برای فرزندان آفریقایی :

hope-fr-arica

در اولین نگاه متوجه نقشه‌ی قاره‌ی آفریقا در وسط لوگو می‌شوید اما اگر کمی دقت کنید در دو سمت لوگو، می‌توانید یک بزرگسال و در سمت دیگر یک خردسال را ببینید.

توبلرون :

toblerone

زادگاه این شرکت شکلات‌سازی بزرگ سوئیسی، برن سوئیس است که به عنوان شهر خرس‌ها نیز شناخته می‌شود، با کمی دقت نام شهر برن را می‌توانید در لوگوی این شرکت ببینید.

پپسی :

pepsi

در سال ۲۰۰۸ شرکت پپسی مبلغ یک میلیون دلار را برای طراحی لوگویی جدید به شرکت آرنل پرداخت کرد. ( لوگوی قدیمی پپسی را در سمت چپ و لوگوی جدید را در سمت راست عکس می‌توانید ببینید.) در نتیجه‌ی این‌کار پپسی باید میلیون‌ها دلار دیگر نیز برای تغییر برند خود خرج می‌کرد. بعدها مدارکی از شرکت آرنل فاش شدند که نشان می دادند، لوگوی جدید پپسی نوعی کد داوینچی است. بنابر این مدارک، لوگوی جدید بر اساس فنگ‌شوئی ( به معنای باد و آب در زبان چینی)، رنسانس، نظریه‌ی نسبیت، جهان هستی و خیلی موارد دیگر طراحی شده است. بله لوگوی پپسی کلیدی برای گشایش قفل رمزهای هستی است.

آی‌بی‌ام :

ibm

آی‌بی‌ام در بین خطوط بزرگ سفیدی که از روی حروف لوگوی آن می‌گذرند، پیامی پنهان برای ما دارد. اگر به پایین حرف M دقت کنید، خطوط سفید دو علامت تساوی ایجاد کرده‌اند که پیام عدالت و مساوات را در خود دارد.

باشگاه گلف اسپارتان :

spartan-golf

طراح این لوگو واقعا یک نابغه است. در اولین نگاه یک فرد را در حال بازی گلف می‌بینید، حال نگاه خود را عوض کنید و بار دیگر به عکس بنگرید. یک اسپارتان را در لوگو خواهید دید.

تویوتا :

toyota

 

سه شکل بیضی موجود در لوگوی تویوتا نشان دهنده‌ی سه قلب هستند. یکی قلب مشتری، دیگری قلب محصول و سومی قلب پیشرفت در زمینه‌ی فناوری است. احتمالا این پیام را همه می‌دانند اما پیامی دیگر در دل لوگو‌ی تویوتا نهفته است که در عکس زیر آمده است:

toyota_2

وِندیز :

wendys

اگر به گردنبند لوگوی وندیز دقت کنید کلمه‌ی MOM را می‌بینید، تا هر موقع که در مورد دست‌پخت مادر خود فکر می‌کنید به یاد وندیز بیفتید.

کوکاکولا :

coca-cola

به حرف O در لوگوی کوکاکولا دقت کنید، احتمالا در ابتدا متوجه چیزی نمی‌شوید اما اگر با دقت بیشتری نگاه کنید پرچم دانمارک را خواهید دید. دانمارک شادترین کشور دنیاست. هدف اصلی از طراحی لوگو، پرچم دانمارک نبود اما با مشخص شدن این موضوع، شرکت کوکاکولا از این ماجرا استقبال کرد و مراسمی در بزرگترین فرودگاه دانمارک برگزار کرد. در این مراسم کوکاکولا از بازدیدکنندگان با پرچم دانمارک استقبال می‌کرد. اگر نمی‌توانید پرچم دانمارک را ببینید به عکس زیر دقت کنید:

coca-cola-2

کلیسای پریزبیتریان :

presbyteryan-church

لوگوی این کلیسا از نمادهای مختلفی تشکیل شده است که می‌توانید آن‌ها را در عکس زیر ببینید:

presbyteryan_church_2

آدیداس :

adidas

احتمالا تا به حال دقت کرده‌اید که لوگوی آدیداس مانند یک کوه است. البته در ابتدا هدف از طراحی لوگو نشان دادن یک کوه نبود اما در حدود سال ۱۹۹۰ میلادی با تغییرات کوچک، لوگو نماد یک کوه شد، کوهی که نشان‌دهنده‌ی موانعی است که می‌توانید با محصولات آدیداس آن‌ها را پشت سر بگذارید.

و در ادامه …

forty-brand-logos-with-hidden-messages-part-one-infographic_copy

forty-brand-logos-with-hidden-messages-part-two-infographic

منبع : زومیت