جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


اعتراض به ساخت روبات‌های قاتل

وزارت دفاع نروژ علی رغم تمام اعتراضاتی که مبنی بر ساخت روبات‌های جدیدی به اسم “روبات‌های قاتل” وجود دارد، اما بازهم به روند تولید این روبات ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری مهر، نوآوری هایی که گاهی اوقات در تکنولوژی و همینطور فناوری های جدید بروز می کند، باعث برانگیختن نگرانی های جهانی می شود. یکی از این نوآوری های جدید را می توان در ساخت و تولید روبات های جدیدی با اسم “روبات های قاتل” در نروژ دانست که تبدیل به یکی از موضوعات داغ جهانی شده است.

ادامه مطلب

اتمام طراحی شبکه ملی اطلاعات

معاون وزیر ارتباطات از اتمام طراحی شبکه ملی اطلاعات مطابق اصول فنی و سیاست‌های کلان و ارایه اولین گزارش شاخص‌های IT در کشور خبر داد.
نصرالله جهانگرد در همایش الزامات اجرایی نقشه راه توسعه دولت الکترونیک با اشاره به نقش دولت الکترونیک در کاهش تداخل بخش‌های امنیتی اظهار کرد: علاوه بر این در کشور سیستم گزارش دهی خوبی وجود ندارد. برای این امر نیز با مرکز آمار سال گذشته قراردادی بسته شد و اولین گزارش شاخص‌های IT در کشور به دست آمد که در آینده ارائه خواهد شد.

ادامه مطلب

تشخیص سرطان با گوگل

شرکت گوگل درصدد ساخت وسیله ای برای تشخیص زودهنگام سرطان و پیش بینی سکته قلبی و مغزی است.

گوگل اخیرا کار بر روی پروژه ای را آغاز کرده که درصورت موفقیت، قادر به تشخیص سرطان، حمله قلبی، سکته مغزی و سایر بیماری ها بسیار زودتر از زمانی که اکنون قابل تشخیص هستند، خواهد بود.

تشخیص سرطان با گوگل

این تکنولوژی با ترکیب ذرات نانویی با قابلیت تشخیص بیماری کار می کند که با بلع قرص هایی کوچک وارد جریان خون می شوند و بعد با حس گری که روی مچ دست فرد بسته شده تبادل اطلاعات می کنند.

ادامه مطلب

استیون هاوکینگ به فیسبوک پیوست

استیون هاوکینگ ظرف شش ساعت نزدیک به یک میلیون دنبال‌کننده به دست آورد.

استیون هاوکینگ (Stephen Hawking) پرآوازه‌ترین دانشمند دهه آخر قرن بیستم، پس از مدت‌ها تفکر و مقاومت به فیس‌بوک پیوست.

استیون هاوکینگ به فیسبوک پیوست
این فیزیکدان، کیهان‌شناس و نویسنده سرشناس در اولین پست خود نوشت: من همیشه کنجکاوم که بدانم چه چیزی باعث پیدایش هستی شده است…. زمان و فضا ممکن است برای همیشه یک راز سر به مهر باقی بماند ولی اینها جلوی جست‌وجو و کاوش مرا نگرفته است.

وی قول داد کارها و یافته‌هایش درباره مبدا پیدایش هستی را با دنبال‌کنندگان حساب فیس‌بوکی‌اش به اشتراک بگذارد.

پیوستن هاوکینگ به فیس‌بوک، رویدادی مهم و هیجان‌انگیز برای دوستداران علم به شمار می‌رود.

صفحه این اعجوبه مفلوج در فیس‌بوک، ظرف شش ساعت نزدیک به یک میلیون دنبال‌کننده به دست آورد، که گفته می‌شود رکوردی بی‌سابقه برای این شبکه اجتماعی محسوب می‌شود.

گفتنی است هاوکینگ دارنده کرسی ریاضیات لوکاس در دانشگاه کمبریج است که زمانی در اختیار نیوتون بوده است.

از این دانشمند ۷۲ ساله آثار زیادی به جای مانده که از آن جمله می‌توان به کتاب‌های جهان در پوست گردو، تاریخچه زمان، طرح بزرگ و گنجینه کیهانی اشاره کرد.

الکامپ،1393

رییس سازمان نظام صنفی کشور(نصر) از برگزاری نمایشگاه الکامپ در نیمه آذرماه امسال خبر داد و برنامه‌های این سازمان را برای برگزاری این نمایشگاه تشریح کرد.

الکامپ،1393

کاظم آیت‌اللهی درباره برگزاری بیستمین نمایشگاه الکامپ که برگزاری آن برعهده سازمان نصر گذاشته شده است، گفت: برای ارائه مجوز به سازمان نصر جهت برگزاری نمایشگاه الکامپ، سازمان توسعه تجارت و سازمان فن‌آوری اطلاعات پیگیری‌هایی را انجام داده‌اند تا رخ داد الکامپ توسط صنف این بخش برگزار شد.

وی با بیان این‌که این نمایشگاه امسال از هفدهم تا بیستم آذرماه برگزار خواهد شد، افزود: سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور تمام تلاش خود را کرده است تا از فعالان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در داخل کشور استفاده حداکثری کند و مشارکت کنندگان خارجی را نیز در فرصت‌ محدود باقیمانده به این نمایشگاه دعوت کند.

رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور با تاکید بر لزوم اتخاذ سازوکارهای سریع در نصر برای برگزاری نمایشگاه الکامپ خاطرنشان کرد: سازمان نظام صنفی تمام تلاش خود را می کند که در سال‌های آینده جایگاه الکامپ را به جایگاه واقعی آن برساند تا این نمایشگاه بتواند برترین نمایشگاه حوزه ICT در منطقه باشد.

آیت اللهی ادامه داد: چشم انداز سازمان نظام صنفی برای ارتقای جایگاه نمایشگاه الکامپ تا دو یا سه سال آینده محقق خواهد شد.

نمایشگر به جای پنجره درهواپیما!

مرکز CPI اعلام کرد که پرواز با هواپیماهای بدون پنجره و تماشای محیط پیرامون از طریق نمایشگرهای OLED بزرگ تا 10 سال آینده محقق می‌شود.

رواز با هواپیمایی را تصور کنید که فاقد هرگونه پنجره است و شما می‌توانید به صورت پانوراما تمام فضای پیرامون خود را از طریق پنل‌های OLED که به بدنه هواپیما متصل شده‌اند مشاهده کنید.

این رویایی است که به زودی به حقیقت می‌پیوندد.

نمایشگر به جای پنجره درهواپیما!
مرکز پردازش نوآوری‌ها(CPI) اعلام کرد که پرواز با هواپیماهای بدون پنجره و تماشای محیط پیرامون از طریق نمایشگرهای OLED بزرگ تا ۱۰ سال آینده محقق می‌شود.

این مرکز که بزرگ‌ترین سازمان توسعه فناوری در بریتانیا محسوب می‌شود سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای را آغاز کرده است تا بتواند نسل جدید فناوری‌های هوشمند را در صنعت هوانوردی به‌کار گیرد..

ادامه مطلب

واتس اپ تقلبی

اگرچه هنوز مشخص نیست این برنامه جعلی چه خطراتی میتواند برای کاربران داشته باشد اما چیزی که محرز است، سوء استفاده‌های مالی کلاهبرداران از کاربران می‌باشد چرا که برای دریافت و نصب این برنامه نیاز است تا کاربر مقداری پول بپردازد.

پلیس ملی کشور اسپانیا از نوع جدیدی کلاهبرداری مربوط به برنامه ارتباطی WhatsApp خبر داده است.

واتس اپ تقلبی

 

ادامه مطلب

مکالمه رایگان با آمریکا وکانادا

گوگل به کاربران سرویس مسنجر خود Hangout اجازه می‌دهد تا یک دقیقه رایگان با هر تلفن در ۲۵ کشور جهان مکالمه کنند.
حالا می‌توان با این اپلیکیشن موبایلی تا یک دقیقه به صورت رایگان با هر تلفن در آمریکا یا کانادا تماس گرفت هر چند در نهایت فرصت چندانی برای مکالمه نخواهد بود اما احتمالا همین امکان برای ارسال پیام مهم بدون هزینه به کار بیاید.
برای استفاده از این امکان باید یک مقدار اعتبار در اکانت گوگل خود داشته باشید ( که با اضافه کردن کارت اعتباری انجام می‌گیرد). تعرفه تماس اینترنتی با گوگل را اینجا می‌توانید ببینید.

کشورهایی که میتوانید با آنها یک دقیقه مکالمه رایگان انجام دهید عبارتند از: استرالیا، بلژیک، برزیل، کانادا، چین، فرانسه، آلمان، هند، ایتالیا، ژاپن، مکزیک، روسیه، اسپانیا، سوئد، انگلیس،‌ آمریکا و …

مکالمه رایگان با آمریکا وکانادا