جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پلاگین جی کوئری تغییر استایل ToolTip + آموزش ساده

منظور از تولتیب ها, همان کادر های ساده و رنگ روشنی هستند که با قرار دادن موس بر روی آنها , پس از 1 ثانیه ظاهر میشوند و شرح مختصری از اون Object رو به ما میده .

این تولتیب ها با دادن اتربیوت title به یک تگ در html ساخته می شوند .

همانطور که میدانیم به صورت پیش فرض تولتیب ها دارای استایلی ساده می باشند .

با استفاده از این آموزش میتوانید این استایل را تغییر و از یکنواختی در بیاورید .

ادامه مطلب

دانلود نرم افزار CuteFtp ( مدیریت انتقال فایل به سرور )

یکی از مهمترین نیاز های یک وب مستر , ارتباط با سرور و هاستینگ خود می باشد . این عمل بر روی پروتکل ftp انجام میشه که خود مرورگر ها هم قادر به پشتیبانی از این پروتکل برای وصل شدن به سرور هستند .

اما طبیعتا اتصال با مرورگر , پروسه ای بسیار سخت , زمانبر و غبر استاندارد است . نرم افزار CuteFtp که یکی از معروفترین نرم افزار ها در این بخش است , میتواند گزینه ی مناسبی برای استفاده توسط وبمستران عزیز باشد .

به همین علت در این پست جدیدترین ورژن این نرم افزار که در حال حاضر 9.0.5.0007 می باشد را در اختیار شما کاربران عزیز قرار خواهم داد .

توجه : این پست به محض آپدیت شدن نرم افزار بروز خواهد شد و ورژن جدید در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت .

ادامه مطلب

آموزش تغییر استایل selection متن ( متن انتخاب شده در سایت )

همانطور که میدانید به صورت پیشفرض , رنگ جملاتی که در وب سایت select میکنید به صورت زمینه آبی رنگ می باشد .

شما میتوانید به راحتی این خاصیت پیشفرض رو تغییر دهید و دیزاین خود را جایگزین کنید .

برای این کار به شیوه نامه (style.css) وبلاگ , وبسایت , قالب وردپرس و … خود رفته و در این فایل ( معمولا در همان خطهای اول ) این دو شیوه نامه را اضافه کنید .

توجه : برای اینکه تمامی مرورگر ها  از این خاصیت بهره مند شوند , باید هر دو شیوه نامه ی زیر را در فایل css قرار دهید . طبیعتا مقادیر قرار گرفته در هر دو شیوه نامه باید با هم مساوی باشند .

ادامه مطلب

هک و ترفند های مهم مدیریت محتوا وردپرس

برای این ساعت از سایت اسکریپت دات کام , قصد دارم چندی از ترفند ها یا همان هک های مهم و کاربردی سیستم مدیریت محتوای وردپرس را معرفی کنم .

هک در وردپرس , به معنای اضافه , حذف و یا ویرایش قسمت هایی از سیستم وردپرس می باشد .

این قسمت ها , هم میتواند در بخش مدیریت این سیستم باشد و هم میتواند در بخش قالب و دیزاین سایت باشد .

در زیر سعی دارم بخش کوچکی از این کد ها را معرفی کنم تا با استفاده از آنها بتونید سایت وردپرسی خود را سفارشی تر و حرفه ای تر بسازید …

ادامه مطلب

دانلود رایگان نرم افزار wampp ( نسخه بروزشده )

یکی از نرم افزار های مورد نیاز هر وب مستر و یا طراح سایت حرفه ای , نرم افزار های شبیه ساز وب سرور بر روی ویندوز هست .

به همین دلیل در این پست به ویژگی های این دو نرم افزار خواهم پرداخت  . همچنین جدیدترین ورژن از این نرم افزار ها برای دانلود قرار داده شده .

تفاوتی بین این دو نرم افزار وجود ندارد و فقط فرق هایی کوچک در سرعت , قابلیت و … دارند . ضمنا کسانی که از سیستم عامل ویندوز استفاده میکنند , نرم افزار wampp گزینه ی بهتری خواهد بود .

WampServer یکی از بهترین و قدیمی ترین نرم افزارهای لوکال ساز محسوب میشود این نرم افزار یک نرم افزار برای راه اندازی IIS‌ لینوکس هست که شما بوسیله آن میتوانید فایل های پی اچ پی را اجرا و نتیجه آن را ببینید . شما میتوانید توسط این نرم افزار همه اسکریپت های PHP را بر روی لوکال تست نمایید.

ادامه مطلب

لیست پلاگین های مهم و پرکاربرد وردپرس

یقینا سیستم مدیریت محتوای وردپرس , بهترین و حرفه ای ترین cms حال روز دنیا میباشد .

همان طور که میدانید , cms ها به صورت پیشفرض دارای امکاناتی اضافی و حرفه ای نیستند و با کمک پلاگین هایی که برای آنها نوشته میشود , حرفه ای میشوند .

برای این ساعت از سایت اسکریپت دات کام , تصمیم دارم به معفی پلاگین های بسیار مهم و اساسی این سیستم مدیریت محتوا بپردازم .

ادامه مطلب

آموزش ترفند های مهم جستجو پیشرفته در گوگل

قطعا بهترین موتور جستجوگر دنیا , موتور جستجوگر گوگل میباشد . اما هنوز خیلی از مردم با امکانات پیشرفته این سایت آشنایی ندارند .

در بین همه ی مردم , جستجو به معنی پیدا کردن کلمه یا کلماتی در یک وب سایت میباشد . اما باید این را بدانید که مبنای گوگل برای جستجو , پیداکردن آن کلمه در کل اجزای یک وب سایت است .

اما اگر کاربر به دنبال جستجو در یک قسمت خاص و یا جستجوی فایلی خاص , مثلا جستجو در عنوان و یا جستجو فایل pdf باشد , تکلیف چیست ؟

گوگل برای تمامی این موارد راهکارهایی را در نظر گرفته است که در ادامه با مهمترین آنها آشنا خواهیم شد …

ادامه مطلب