جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آموزش متاتگ های مفید در صفحات وب برای سئو

ما در صفحات وب تگ هایی به نام Meta داریم که در برگیرنده مشخصات کلی یک وب سایت میباشد …

Meta , تگ هایی می باشند که قابل رویت توسط کاربران نمیباشد و بیشتر برای بهینه سازی وب سایت برای موتور های جستجو ( Seo ) می باشند .

در نتیجه استفاده از متاتگ ها میتونه اعتبار سایت رو در بین موتور های جستجو بالا ببره و در نتیجه باعث افزایش رنکینگ سایت خواهد شد .

در این پست قصد دارم این متاتگ ها رو تقریبا به طور کامل توضیح و کاربرد آنها رو بیان کنم …

توجه : تمامی متاتگ های معرفی شده در زیر , باید در بین دو تگ <head> و <head/> قرار گیرند . در ضمن ترتیب قرار گیری آنها مهم نمی باشد .

ادامه مطلب

دانلود پلاگین جی کوئری زوم بر روی تصاویر با 3 افکت زیبا + آموزش کامل و ساده

در ادامه آموزش های زبان Jquery , تصمیم گرفتم یک پلاگین بسیار حرفه ای و زیبا که این روز ها در سایت های زیادی از آن استفاده میود را در اختیار شما عزیزان قرار دهم .

این پلاگین که elevateZoom نام دارد , پلاگینی بسیار حرفه ای برای زوم کردن اتوماتیک در حالت Hover بر روی تصاویر یک وب سایت میباشد .

با استفاده از این پلاگین , دیگر نیازی به کلیک بر روی تصویر مورد نظر برای بزرگنمایی ندارید و فقط کافیست موس بر روی تصویر تغییر مکان دهد تا به صورت یک ذره بین , عمل بزرگ نمایی انجام شود .

این پلاگین دارای 3 افکت زیبا برای پیمایش روی تصاویر می باشد .

ادامه مطلب

قالب آماده وب سایت بهاری به نام Spring ( با اسکرول افقی و کاملا متفاوت )

ضمن تبریک سال نو خورشیدی خدمت تمامی همراهان و کاربران عزیز سایت اسکریپت دات کام و آرزوی سالی خوش و پر از موفقیت برای شما عزیزان …

به مناسبت فرارسیدن سال و بهاری جدید , قالبی با همین مضمون برای شما کاربران طراحی کرده ام که امیدوارم مورد پسند قرار گیرد .

این قالب دیزاینی کاملا متفاوت و جدید را دارا میباشد و تقریبا برای اولین بار است که قالبی در سایت های ایرانی به صورت رایگان منتشر میشود که دارای اسکرول بار افقی می باشد .

ویژگی های قالب :

دیزاینی کاملا متفاوت با اسکرول افقی ( برای اولین بار )

طراحی توسط html5 و Css3

واکنش گرایی و افکت های بسیار جذاب با Jquery و Css3

دارای دیزاین باکس های شیشه ای

دارای 5 قسمت اخبار , رزومه , گالری عکس , تماس , نمونه کار

گالری عکس دارای افکت های زیبا و Jquery

ادامه مطلب

آموزش و ساخت فایل htaccess. مخصوص قالب های html ( انقضای فایل ها )

دوستان زیادی در روز ایمیل هایی شامل موضوعات مختلف از جمله مشکلات خود برای بنده ارسال میکنند . اما یکی از مشکلاتی که تعداد زیادی با آن مواجه هستند این است که پس از ویرایش قالب های html و آپلود آن در هاست خود , در تمامی مرورگر ها , دوباره همان محتوا نمایش داده میشود و ویرایش جدید قابل نمایش نیست تا وقتی که کوکی های مرورگر پاک شود و یا Ctrl + F5 زده شود .

این مشکل نه تنها برای قالب هایی که در سایت من هست , بلکه برای تمامی قالب های html دنیا , وجود دارد .

دلیل آن ذخیره شدن فایل های html در حافظه موقت مرورگر یا همان کوکی ها میباشد . به همین دلیل تا وقتی کاربر کوکی های خود را پاک نکند و یا دکمه های Ctrl + F5 را فشار ندهد , نمیتواند محتوای جدید سایت را ببنید …

حال با استفاده از فایل htaccess میتوانیم به مرورگر های دستورهایی را بدهیم , از جمله اینکه مثلا فایل های html. را به میزاین زمان مشخص در کوکی ذخیره و پس از گذشت آن زمان از کوکی حذف شود …

به همین دلیل یک فایل htaccess آماده با کدنویسی استاندارد رو برای شما عزیزان آماده ساخته ام که میتوانید آن را دانلود و در سایت خود به کار ببرید .

ادامه مطلب

آموزش بهینه سازی Css3 برای تمامی مرورگرها ( پیشوند های کمکی )

چند سالی میشه که Css3 جایگاه مهمی در بین دیزاین های حرفه ای قالب ها پیدا کرده است .

اما همانطور که میدانید بجز مرورگر های IE 1 تا IE8 که به هیچ عنوان از css3 پشتیبانی نمیکنند . بقیه مرورگر ها , در ورژنهای قدیمی خود به دلیل اینکه Css3 یک قانون استاندارد نبود , برای نمایش آن باید از پیشوند های اختصاصی همان مرورگر برای نمایش Css3 استفاده کرد .

به دلیل اینکه هنوز کاربرانی از این ورژنهای قدیمی استفاده میکنند باید از این پیشوند ها در طراحی استفاده شود تا تمامی مرورگر های قدیمی و جدید از این امکام برخوردار شوند .

ادامه مطلب

قالب وردپرس برای سایت دانلود و پرتال با دیزاین مدرن مینیمال ( Silver Light Minimal )

پس از چند روز کار بر روی این قالب وردپرس , بالاخره کار طراحی و Develop این قالب به اتمام رسید و هم اکنون به صورت رایگان در اختیار شما عزیزان قرار گرفته است .

همان طور که مشاهده میفرمایید قالب سایت اسکریپت دات کام بسیار ساده میباشد که البته مورد انتقاد و از طرفی مورد پسند بیشتر کاربران عزیز قرار گرفته است .

خوب است که بدانید جدیدترین و مدرنترین شیوه ی طراحی حال روز دنیا , طراحی ساده ( مینیمال – Minimal ) می باشد .این قالب ها در نگاه اول بسیار ساده و ابتدایی به چشم می آیند اما با کمی دقت نظر بیشتر متوجه شیک بودن , دسترسی آسان به هر مکانی از سایت , عدم خستگی چشم از لحاظ عدم شلوغی سایت و … میشوید .

ایمیل های  از طرف شما کاربران گرامی دریافت میکنم مبنی بر اینکه خواستار قالب همین سایت به صورت رایگان برای دانلود می باشید . به همین دلیل سعی کردم با طراحی قالبی بسیار شبیه به قالب همین سایت , بخشی از این محبت های شما دوستان رو جبران کرده باشم .

این قالب برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس طراحی شده و امکاناتی شاید فراتر از امکانات همین قالب کنونی سایت در آن گنجانده شده است .

ادامه مطلب

آموزش شیوه صحیح کدنویسی برای مرورگرهای IE ( هک Css برای IE )

بعد از قراردادن پستی در خصوص نرم افزار شبیه ساز ورژن های مختلف مرورگرهای اینترنت اکسپلورر , این پست رو جهت آموزش استاندارد نویسی برای این مرورگرها اختصاصی میدهم .

بارها عرض کردم که به شخصه خودم اعتقاد به استاندارد نویسی برای مرورگرهای قدیمی ندارم , چون کاربری هم که به دنیای اینترنت وارد میشود , باید حداقل قانون استاندارد که همان استفاده از مرورگرهای به روز میباشد را رعایت نماید.

به هر حال این پست را جهت استاندارد نویسی کد های Css برای مرورگرهای قدیمی IE ( به عبارت دیگر , هک Css برای IE ) به شما عزیزان تقدیم خواهم کرد .

همان طور که میدانیم , مرورگرهای قدیمی اینترنت اکسپلورر از بسیاری از مشخصه های Css و حتا Html پشتیبانی نمیکند و در نتیجه کدنویسان عزیز را برای ارائه یک دیزاین حرفه ای و جدید دچار مشکل می سازد .

اما با کمی تغییر در کدهای Css و همچنین کدنویسی مجزا برای این ورژنها میتوان به نتیجه مطلوبی دست پیدا کرد.

ادامه مطلب

قالب آماده سایت خدمات زیبایی و تندرستی ( Beauty Center )

از سری قالب های رایگانی که به صورت اختصاصی در اختیار شما عزیزان قرار میدهم , برای این پست قالبی بسیار حرفه ای و با دیزاینی کاملا متفاوت برایتان آماده ساخته ام که امیدوارم مورد پسند قرار گیرد .

این قالب با جدیدترین متد دیزاین روز دنیا طراحی شده و دیزاینی فانتزی برای سایت هایی با مضمون زیبایی و تندرستی دارد …

ویژگی های قالب :

طراحی Html 5 , Css3

دیزاین باکس های شیشه ای

دیزاینی کاملا شاد , جذاب و مرتبط با خانمها

دارای فونت اختصاصی و کیفیت بالا

دارای 4 قسمت گالری , درباره , خدمات , تماس

گالری عکس با افکت های Jquery

ادامه مطلب