جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014

شرکت‌های نرم‌افزاری در گذشته تاکید فراوان بر فروش محصولات خود روی لوح‌های فشرده داشتند و کاربران را موظف به نصب نرم‌افزار روی رایانه شخصی می‌کردند.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014
شرکت‌های نرم‌افزاری بزرگ این روزها نحوه فعالیت خود را تغییر داده‌اند و با تعریف مدل‌های مختلف تجاری، انواع نرم‌افزارها را مبتنی بر رایانه شخصی یا فضای پردازش ابری ارائه می‌دهند تا به نیازهای کاربران خانگی و سازمانی در زمینه‌های مختلف پاسخ گوبند.

کارشناسان در این گزارش لیست ۱۰ شرکت نرم‌افزاری برتر جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی را منتشر کرده‌اند که برخی از این شرکت‌ها به طور خاص بر نرم‌افزار تاکید دارند و بعضی دیگر در کنار آن دیگر فعالیت‌ها را هم برای افزایش درآمدهای خود انجام می‌دهند.

لیست ۱۰ شرکت نرم‌‌افزاری برتر جهان در سال ۲۰۱۴ میلادی به قرار زیر است:

۱- مایکروسافت

این شرکت همچنان عنوان غول نرم‌افزاری جهان را در اختیار دارد و با وجود رقابتی‌تر شدن بازار باز هم رتبه نخست را در دست گرفته است. مایکروسافت طی سال ۲۰۱۴ میلادی درمجموع ۸۶.۸۳ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که ۸۴ درصد آن مربوط به فروش نرم‌افزار می‌شد.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-2

۲- اوراکل

شرکت اوراکل طی ۱۲ ماه گذشته توانست IBM را پشت‌سر بگذارد و از نظر میزان کسب درآمد عنوان دومین شرکت نرم افزاری جهان را به خود اختصاص دهد. اوراکل در این سال ۳۸.۲۷ میلیارد دلار درآمد کسب کرد که از این رقم حدود ۳۰ میلیارد دلار مربوط به درآمدهای نرم‌افزاری می‌شد.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-3

۳- IBM

این شرکت در سال ۲۰۱۴ میلادی طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارها و محصولات سازمانی را ارائه کرد و البته در دو بخش سخت‌افزار و نرم‌افزار توانست مجموع درآمدهای خود را افزایش دهد. شرکت IBM در سال ۲۰۱۴ میلادی موفق به کسب درآمد ۹۹.۷۵ میلیارد دلاری شد که البته ۲۵ تا ۳۰ درصد این رقم مربوط به درآمدهای نرم‌افزاری می‌شد. این شرکت طی دوره زمانی یاد شده ۲۹.۱ میلیارد دلار از فروش نرم‌افزارها به‌دست آورد.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-4

 

۴- SAP

این شرکت آلمانی که به صورت تخصصی نرم‌افزارهای سازمانی تولید می‌کند، طی یک سال گذشته موفق به کسب درآمد ۲۲.۸۷ میلیارد دلاری شد که البته ۱۸.۹ میلیارد دلار از آن مربوط به فروش نرم‌افزار می‌شد. نرم‌افزار ۸۳ درصد درآمدهای SAP در سال ۲۰۱۴ میلادی را تامین کرد تا این شرکت همچنان یکی از رقبای اصلی در بازار جهانی باشد.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-5

۵- سمانتک

در تالار بورس Nasdaq سیمانتک به عنوان برترین تولیدکننده نرم‌افزارهای امنیتی شناخته می‌شود که طی یک سال گذشته توانسته است ۶.۴ میلیارد دلار درآمد نرم‌افزاری کسب کند. مجموع درآمدهای سمانتک طی یک سال گذشته حدود ۷ میلیارد دلار بود.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-6

۶- EMC

در تالار بورس نیویورک شرکت EMC با ۵.۶ میلیارد دلار درآمد نرم‌افزاری از درآمد کلی ۲۳.۲ میلیارد دلاری، عنوان ششمین شرکت نرم‌افزاری برتر را از آن خود کرده است. از مهم‌ترین زیرمجموعه‌های این شرکت می‌توان به VMWare به عنوان هشتمین شرکت نرم‌افزاری این لیست اشاره کرد که البته این دو مرکز محصولات کاملا مجزا تولید می‌کنند.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-7

۷- HP

بسیاری از کاربران جهانی HP را به واسطه رایانه‌ها و سیستم‌های سخت‌افزاری آن می‌دانند. اما این شرکت آمریکایی طی یک سال گذشته ۱۱۲.۲۹ میلیارد دلار درآمد کسب کرده بود که حدود ۵ میلیارد دلار از آن از فروش نرم‌افزار به دست آمد.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-8

۸- VMWare

از زیرمجموعه‌های شرکت EMC محسوب می‌شود که البته در تالار بورس نیویورک به صورت مجزا حضور دارد. این شرکت نرم‌افزاری که تخصص آن تولید ابزارهای مجازی‌سازی است، از مجموع ۵.۲ میلیارد دلار درآمد خود طی یک سال گذشته توانست ۵ میلیارد دلار درآمد نرم‌افزاری کسب کند. اگر مجموع درآمدهای EMC و VMWare را به صورت یکجا در نظر بگیریم، می‌توان این مرکز را پنجمین شرکت نرم‌افزاری بزرگ جهان دانست.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-9

۹- CA Technologies

در تالار بورس Nasdaq این شرکت با درآمد سالانه ۴.۲ میلیارد دلاری یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان نرم‌افزار در جهان محسوب می‌شود و طی یک سال گذشته مجموع درآمدهای آن حدود ۵ میلیارد دلار بوده است.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-10

۱۰- Salesforce.com

این شرکت یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان خدمات سازمانی در جهان محسوب می‌شود و البته شعار آن No Software است. بزرگترین حیطه فعالیت‌های Salesforce.com مربوط به نرم‌افزارهای-به‌عنوان-خدمات(SaaS) می شود و از ۴ میلیارد دلار درآمد در سال گذشته، ۳.۸ میلیارد دلار مربوط به بخش نرم‌افزار بوده است.

10شرکت نرم افزاری برتر جهان در سال 2014-11

منبع:رایورز

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *