جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


۱۰ گجت پرکاربرد در ویندوز

ممکن است با توجه به شرایط کاری‌تان به گجت‌های متنوع‌تری نیاز داشته باشید. به عنوان مثال اگر مدیر یک شبکه هستید، گجت‌هایی که امکان پینگ سرورهای مختلف را به صورت همزمان فراهم می‌کند، می‌تواند کارایی فراوانی برایتان داشته باشد.

برخی گجت‌ها نیز نیاز به ارتباط با اینترنت دارند. به عنوان مثال ابزار جستجوی گوگل یا ابزار ترجمه و… در صورتی قابل استفاده خواهند بود که سیستم‌تان به اینترنت متصل باشد. به هر حال می‌توانید اطمینان داشته باشید که برای تمامی کارهای متداول‌ تان، یک Gadget وجود دارد!

 

gadget por karbord dar win

 

1ـ Computer Status: در این گجت شما می‌توانید میزان استفاده از CPU و RAM سیستم و همچنین اطلاعات مربوط به درایوهای مختلف هارددیسک‌تان اعم از فضای استفاده شده و فضای خالی را مشاهده کنید. همچنین وضعیت باتری لپ‌تاپ و نیز وضعیت RecycleBin در این گجت قابل مشاهده است.

2ـ WeatherBug: در این گجت اطلاعات آب و هوایی شهر یا منطقه‌ مورد نظر شما نمایش داده می‌شود. به طور مثال می‌توانید شهر تهران را در تنظیمات این گجت انتخاب کنید تا وضعیت آب و هوا و بیشترین و کمترین درجه دمای تهران را به صورت زنده مشاهده کنید!

3ـ Language Translate: این گجت قابلیت ترجمه کلمات و جملات بیش از ۴۰ زبان را به یکدیگر داراست. برای ترجمه زبان‌ها به فارسی، کافی است در قسمت سمت راست و بالای گجت و از منوی کشویی گزینه‌ Persian را انتخاب کنید!

4ـ Clipboard Manager: این گجت تمامی اطلاعاتی را که به Clipboard منتقل کرده‌اید در خود نگه می‌دارد و می‌توانید بر حسب نیاز، آنها را بازخوانی کنید. گفتن این نکته لازم است که با زدن کلید ترکیبی Ctrl+C اطلاعات به Clipboard منتقل می‌شوند!

5ـ Slide Show: مسیر فولدر عکس‌ها و زمان تغییر آنها را در تنظیمات این گجت مشخص کنید تا به صورت پی‌درپی برایتان نمایش داده شوند!

6 ـ MultisearchIt: جستجوی اینترنتی را از طریق موتور جستجوی موردنظرتان براحتی انجام دهید. موتور جستجوی پیشفرض این گجت، گوگل است که می‌توانید آن را از منوی کشویی موجود، تغییر دهید. می‌توانید برای جستجو در اینترنت گجت All Search را هم مورد استفاده قرار دهید.

7ـ Network Monitor: از طریق این گجت می‌توانید تا شصت Device را به صورت همزمان در شبکه یا اینترنت پینگ کنید.

۸ ـ Network Meter: برخی اطلاعات اینترفیس‌های شبکه سیستم‌تان را می‌توانید در این گجت مشاهده کنید.

۹ـ تقویم هجری شمسی: این گجت را می‌توانید از سایت Gita.ir دانلود و از امکانات آن استفاده کنید.

۱۰ـ AppLauncher: می‌توانید Shortcut نرم‌افزارهای مورد نیازتان را در این گجت قرار دهید تا دسکتاپ‌تان شلوغ نشود!

برای مخفی شدن ابزارک‌ها از روی دسکتاپ، روی دسکتاپ کلیک راست کرده و از منوی کشویی View گزینه‌ Show Desktop Gadget را از حالت انتخاب خارج کنید.

منبع : jamejamonline

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *