جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یک اپل آندرویدی با نصف قیمت

حتما شما هم کنایه‫هایی که این روزها به اچ‫تی‫سی (HTC) زده می‫شود را شنیده‫اید. چرا؟ همانطور که می‫دانید بالاخره بعد از مدت‫ها انتظار گوشی جدید اچ‫تی‫سی یعنی مدل One A9 وارد بازار شد. ولی با دیدن این گوشی اولین چیزی که به ذهن انسان خطور می‫کند این است که اچ‫تی‫سی طراحی محصول جدید خود را از اپل دزدیده است.

یک اپل آندرویدی با نصف قیمت
واقعا هم همین‫طور است. می‫توانید امتحان کنید. هر دو گوشی اچ‫تی‫سی One A9 و اپل آی‫فون 6 را در دستان خود بگیرید و آن‫ها را با هم مقایسه کنید. شما هم با من هم عقیده‫اید؟ خیلی شبیه هم هستند، ولی شاید این تشابه بیش از حد، چندان هم بد نباشد.


با تمام این حرف‫ها، گوشی جدید اچ‫تی‫سی خیلی بیشتر از تشابه با یکی از رقبای خود است. در یک نگاه کوتاه می‫توان گفت One A9 یک گوشی شیک، زیبا و با قیمتی بسیار مناسب در لیست همیشه در حال رشد گوشی‫های آندروید است. داشتن مشخصات تقریبا خوب با قیمت 400 دلار این گوشی را به یک انتخاب خوب برای خرید تبدیل کرده است.

 طراحی و سخت‌افزار

می‫توانیم کمی با مردم شوخی کنیم و لذت ببریم. می‫توانید روی لوگوی اچ‫تی‫سی را بپوشانید و مردم را متقاعد کنید که این گوشی مدلی از نسخه اولیه گوشی اپل آی‫فون 7 است که قرار است سال آینده معرفی شود.

یک اپل آندرویدی با نصف قیمت2

شاید محل قرار گرفتن آنتن این گوشی‫ها اولین موردی باشد که شما را لو می‫دهد. هر چند که اچ‫تی‫سی این آنتن‫ها را سال 2013 با مدل One M7 معرفی کرد، ولی سال بعد از آن یعنی 2014 بود که اپل در گوشی آی‫فون 6 از آن استفاده کرد. قاب پنجره‫ای مانند آن که با آلومینیوم ضد زنگ پوشیده شده در کنار گوشه‫های منخنی شکل به One A9 زیبایی خاصی داده است. هم‫چنین یک اسپیکر در قسمت پایین گوشی تعبیه شده است. با این اوصاف می‫توان گفت اچ‫تی‫سی One A9 مدل تکرار شده اپل آی‫فون است.

ولی وقتی کمی بیشتر به One A9 دقت کنیم تازه متوجه تفاوت‫ها می‫شویم. گوشه‫های منحنی آن نسبت به آی‫فون بیشتر به مربع نزدیک است و در بالای آن هم یک نوار عجیب پلاستیکی قرار گرفته که ظاهرا برای مخفی کردن رادیوی آن در نظر گرفته شده است. ویژگی دیگری که در گوشی آی‫فون دیده نمی‫شود اسلات Micro SD برای کارت حافظه جانبی است که در اچ‫تی‫سی One A9 تعبیه شده است.

 

دکمه Home مستطیل شکل در کنار اسکنر اثر انگشت قطعا به گوشی آندرویدی نزدیک‫تر است (خیلی شبیه به دکمه Home و اسکنر اثر انگشتی است که در قبلا در گوشی سامسونگ گلکسی S6 دیده‫ایم). من شخصا هم‫چنان به شکل و قیافه گوشی آی‫فون 6 علاقه بیشتری دارم. ولی با تمام تفاوت‫هایی که برایتان گفتم، وقتی هر دو را از نزدیک دیدم برایم سخت بود تا بفهمم کدام گوشی اپل است و کدام اچ‫تی‫سی. البته با داشتن صفحه‫نمایش 5 اینچی، اچ‫تی‫سی One A9 کمی بزرگ‫تر است، ولی فقط کمی!

اگر شما انتظار دارید همان خصوصیات و ویژگی‌هایی که در گوشی اپل دیده‫اید را در گوشی جدید اچ‫تی‫سی ببینید مطمئنا سرافکنده می‫شوید. پردازنده اسنپ‫دراگون جدید 617 با فرکانس 1.5 گیگاهرتز و هشت هسته، قاعدتا باید سریع‫تر از اپلی باشد که با چیپ A8 فرکانس 1.4 گیگاهرتز دارد. وقتی با گوشی شروع به کار کردم متوجه شدم در برنامه‫هایی مثل بازی محبوبم SeemCity Build It که بار زیادی روی پردازنده وارد می‫کند سرعت گوشی پایین می‫آید. هر چند که در وبگردی و بررسی ایمیل‫ها مشکلی نداشت و سرعت خوب به نظر می‫رسید ولی با این‫حال تست‫های بیشتری نیاز است تا بفهمیم که این تفاون سرعت واقعا نمود دارد یا نه.

یک اپل آندرویدی با نصف قیمت3

مسئله دیگری که در نگاه اول توجه من را به خود جلب کرد صفحه‫نمایش بود. صفحه فول اچ‫دی AMOLED خیلی خوب و تمیز به نظر می‫رسد و ظاهرا اچ‫تی‫سی که همیشه از LCD برای صفحه‫نمایش گوشی‫های خود استفاده می‫کرد تصمیم خوبی در این مورد گرفته است. نسخه جدید سیستم‫عامل آندروید مارشمالو 6،0 (Marshmallow 6.0) باعث شده تا آیکون‫ها به خوبی روی صفحه بنشینند و متن کاملا واضح و خوانا باشد.
ولی صفحه‫نمایش اپل آی‫فون 6 از نظر روشن‫تر بودن و کنتراست بالاتر در مقایسه با One A9 بهتر است. شاید همه مردم در آن واحد به گوشی HTC One A9 و اپل آی‫فون 6 نگاه نکنند ولی برای آن‫ها که اهمیتی به این موضوع نمی‫دهند صفحه A9 صفحه‫نمایش خیلی خوبی است. ولی به هر حال آی‫فون نیست.

یک اپل آندرویدی با نصف قیمت

به غیر از چند مورد کوچکی که به آن اشاره شد و شاید از نکات منفی بشمار بیاید ولی استفاده از A9 در کل لذت‫بخش است. دوربین 13 مگاپیسل دارای تنظیماتی برای عکاسی بهتر است و ابزار جالبی مانند Hyperlapse به شما امکان می‫دهد تا سرعت ویدئو را بیشتر کنید. قابلیت BoomSound اچ‫تی‫سی قطعا کیفیتی به شما می‫دهد که از کیفیت سی‫دی بالاتر است. ولی نکته منفی آن این است که تنظیمی برای دو اسپیکر جلو وجود ندارد. اسپیکر جدید اکسترنال بد نیست، ولی سیستم صوتی جدید در که فرم یک دکمه ظاهر شده بر خلاف اسپیکرهای بسیار خوبی که قبلا در اچ‫تی‫سی One M9 دیده بودیم از کیفیت خیلی بالایی برخوردار نیست.
اچ‫تی‫سی ادعا کرده که مدت زمان عمر باطری را افزایش داده و شما قادر هستید که با یک بار شارژ کامل معادل 12 ساعت پخش فیلم اچ‫دی از آن استفاده کنید. به نظر برای کسانی که علاقه دارند در مسیر خود تا رسیدن به مقصد فایل‫های ویدئویی تماشا کنند این زمان خیلی خوب است.

از نظر نرم‫افزاری اگر بخواهیم آن را بسنجیم باید گفت اچ‫تی‫سی قابلیت Sense UI را در این گوشی قرار داده تا بیشتر با آندروید در یک خط قرار بگیرد. ولی خوب این چه معنی دارد؟ در مقیاس نزدیک یعنی تعداد کمتر اپ‫های اضافی مانند HTC Music و Google Play Music و داشتن انتخاب‫های بیشتر برای طراحی. حالا به من بگویید چه تفاوت عمده و چشمگیری در اچ‫تی‫سی One A9 می‫بینید؟ باید گفت تفاوت چندانی دیده نمی‫شود مگر این‫که خیلی بخواهید موشکافی کنید. ویجت‫ها، تم‫ها، و زبان طراحی نرم‫افزار هم‫چنان در این گوشی مانند سابق وجود ندارند، هرچند که نمی‫دانم این خوب است یا بد.

یک اپل آندرویدی با نصف قیمت5

و سرانجام چند سئوال برای روشن شدن موضوع

آیا قرار است اچ‫تی‫سی One A9 اپل را از دور حارچ کند؟ قطعا نه، با قیمت فقط 400 دلار این احتمال خیلی به ذهن نمی‫رسد. ولی قطعا برای مدل One M9 اچ‫تی‫سی مشکل ایجاد خواهد کرد. چون هم طراحی و شکل آن زیباتر است و هم این‫که قیمت پایین‫تری دارد. آیا می‫تواند خرید خوبی باشد؟ هنوز مطمئن نیستم. تا به حال نظر ما را جلب کرده؟ بله، قطعا همین‫طور است.

تمام این‫ها برای آن بود که بگوییم A9 در واقع یک گوشی آی‫فون آندرویدی نیست. از نظر شکل و قیافه خیلی به هم نزدیک هستند. ولی اگر از کاربران اپل آی‫فون 6 یا 6S هستید وقتی به آندروید سوئیچ می‫کنید قطعا متوجه کاهش سرعت و کندی آن خواهید شد. ولی هستند کسانی که همیشه به دنبال گوشی آندرویدی هستند که از نظر قیافه شبیه به اپل باشد.

یک اپل آندرویدی با نصف قیمت6

مشخصات اچ‫تی‫سی One A9

•    سیستمعامل: آندروید مارشمالو 6،0 به همراه HTC sense UI
•    پردازنده: اسنپ‫دراگون 617، 1.5 گیگاهرتز، 64 بیت، هشت هسته‫ای
•    صفحه‫نمایش: صفحه 5 اینچ 1080p AMOLED
•    رم: 3 گیگابایت
•    حافظه: 32GB + 2 ترابایت فضای جانبی
•    دوربین: 13 مگاپیکسل دوربین جلو / دوربین 4 اولتراپیکسل جلو
•    باطری: 2150mAh
•     رنگ: نقره‫ای عقیق و کربن خاکستری
•    قیمت و نحوه فروش: 400 دلار آنلاک شده و فروش توسط تمام اپراتورهای مهم در هقته اول نوامبر (هفته اول آبان)
•    نکات قابل ذکر: 6 ماه استفاده از گوگل Play Music، طرح مراقبت Uh Oh، آنلاک کردن bootloader بدون از بین رفتن گارانتی، 15 روز گارانتی برای آخرین بیلد

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *