جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یاهو مسنجر جدید برای موبایل

وقتی که ماریسا میر در سال 2012 به سمت مدیر عاملی یاهو منصوب شد، یکی از نخستین اقدامات وی مدرنیزه کردن اپلیکیشن های موبایل این کمپانی بود. در راستای این هدف، صدها برنامه نویس جذب بخش توسعه اپلیکیشن های موبایل این شرکت شدند، و یاهو تمرکز ویژه ای را به محصولات نرم افزاری پرطرفدارش در گذشته اختصاص داد.

یاهو مسنجر جدید برای موبایل

Flickr، Weather، Mail و اپلیکیشن پرچمدار یاهو بروزرسانی های مهمی دریافت کردند، و ترکیب آنها با اپلیکیشن Tumblr ماهیانه بیش از یک میلیارد کاربر فعال را برای سرویس های یاهو به ارمغان آورد. فقط یک اپلیکیشن بود که از قافله بروزرسانی های یاهو عقب ماند، و آن هم چیزی نبود جز مسنجر محبوب. بهار امسال، یاهو بالاخره اپلیکیشن مسنجر را از اپ استورها حذف کرد و به عقیده بسیاری، با این کار تیر خلاص را بر پیکر این محصول سابقا پرطرفدار زد.

اما هدف یاهو از این کار به هیچ وجه نابودی کامل این اپلیکیشن نبود. یاهو مسنجر امروز مجددا به پلتفرم موبایل بازگشته؛ پیام رسانی قدیمی با ظاهری متحول شده و امکاناتی جدید که هم اکنون در قالب اپلیکیشنی برای iOS و اندروید و همچنین به صورت تحت وب برای استفاده کاربران منتشر شده است.

به غیر از اپلیکیشن های موبایل، از مسنجر جدید می توانید مشابه ویجت مکالمه جیمیل در محیط یاهو میل بهره ببرید. وقتی با حساب کاربری یاهوی خود وارد اپ جدید می شوید، رابط کاربری خلوت و مدرنی را به همراه قابلیت هایی بسیار کاربردی مشاهده خواهید کرد. در صورت ارسال عکس توسط دوستان، آنها را در یک منوی کشویی افقی خواهید دید که مشاهده آنها را در حین مکالمه به کار بسیار آسانی تبدیل می کند.

 

تا وقتی که عکس ها با رزولوشن کامل بارگذاری شوند، می توانید نسخه بی کیفیت آنها را در یک اسلایدشوی افقی مشاهده کنید؛ چیزی شبیه به iMessage اما با سرعتی بسیار بالاتر (از این عکس ها به صورت خصوصی در Flickr نیز نسخه پشتیبان تهیه می شود).

شما می توانید تصاویر ارسالی را لایک کنید، و نکته بسیار عالی دیگر اینکه امکان بازپس گیری پیام ها هم در اختیارتان قرار داده شده. مسنجر جدید ضمنا از یک موتور جستجوی بومی برای تصاویر GIF هم بهره گرفته که قدرت آن از Tumbler تأمین می شود.

yahoo-msg-app-1

یاهو مسنجر که زمانی سلطان بلامنازع نرم افزارهای پیام رسانی بود، این روزها با وجود رقبایی همچون فیسبوک مسنجر با بیش از 700 میلیون کاربر فعال در ماه، و واتس اپ (محصول دیگر فیسبوک) با بیش از 900 میلیون کاربر فعال، راه دشواری برای کسب اعتبار و محبوبیت گذشته اش دارد.

به غیر از واتس اپ و فیسبوک مسنجر، لاین و وی چت نیز به مدد تبلیغات گسترده و تعامل با دیگر اپلیکیشن ها در آسیا پادشاهی می کنند. مسئولین یاهو نیز به خوبی به این نکات واقف بوده اند، و پیش از متحول کردن یاهو مسنجر تلاش هایی برای بازگشت به میادین رقابت اپلیکیشن های پیام رسانی انجام دادند.

Yahoo Messenger 1

یکی از این اقدام ها، عرضه LiveText بود؛ یک پیام رسان ویدئویی که نتوانست توجهات را آنچنان که باید و شاید به خود جلب کند. سال گذشته نیز یاهو به ساخت یک اپلیکیشن پیام رسان تحت عنوان Instant اقدام کرد که پیش از عرضه، تولیدش متوقف شد؛ چرا که بنابرگفته تست کنندگان، اپلیکیشن حتی نتوانسته بود در جلب توجه کارمندان خود یاهو هم موفق ظاهر شود.

یاهو اما دست از تلاش بر نداشت. مدتی پیش استارت اپ MessageMe را خریداری کرد، تیم توسعه دهنده اپلیکیشنی که قابلیت هایش از یاهو مسنجر کنونی بسیار گسترده تر است. اما استارت اپ MessageMe هم به دلیلی نامشخص بسته شد، و بنابرگفته سران یاهو هیچ یک از کارمندانش در پروژه طراحی مجدد یاهو مسنجر جدید دستی نداشته اند.

یاهو مدعی شده که تکنولوژی به کار رفته در مسنجر، می تواند در نقش لایه ای برای برقراری ارتباط میان هر چیزی که درون یاهوست ظاهر شود. در آینده نه چندان دور، از یاهو مسنجر می توان به عنوان بستری برای استریم اپلیکیشن ها به موبایل افراد بهره گرفت. همچنین کاربران قادر خواهند بود تا نقل قول افراد در خبرهای یاهو را میان دوستانشان به اشتراک بگذارند.

ضمنا به عقیده سران یاهو، قابلیت اشتراک سریع تصاویر برای گروه ها و خانواده ها که هسته اصلی کاربران یاهو را تشکیل می دهند، بسیار خوشایند خواهد بود. اما یک نکته مسلم است، و آن هم جنگ سختی است که یاهو برای پیروزی در میدان پیام رسان ها پیش رو خواهد داشت.

در گذشته، مردم از پیام رسان های جدید به خاطر قابلیت های نوآورانه شان استقبال می کردند (مانند تصاویر محو شونده اسنپ چت)، یا به دلیل آنکه اعضای خانواده شان در آنها عضو بودند (مثل فیسبوک مسنجر). اما در برهه کنونی، یاهو مسنجر قابلیت نوآورانه ای برای ارائه ندارد و معلوم نیست چه تعداد از کاربران جدید حاضر می شوند تا برای استفاده از آن یک حساب کاربری یاهو میل بسازند.

با این حال سران یاهو به موفقیت مسنجر جدید ایمان دارند. بنابرگفته بون فورته، نایب رئیس ارشد محصولات ارتباطی یاهو، مسنجر جدید در کمتر از دو سال بر لبه موفقیت در این پیکار خواهد ایستاد. باید منتظر بمانیم و ببینیم.
منبع دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.