جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یادگیری زبان با چت‌روبات‌های Duolingo

چت‌روبات‌های جدیدی که با اتکا بر هوش مصنوعی به کاربران در یادگیری زبان‌های خارجی کمک می‌کنند و همچنین از تکنیک‌های ویژه‌ای برای هوشمندانه‌تر کردن فرآیند یادگیری زبان استفاده می‌کند به پلتفرم Duolingo افزوده شدند.

یادگیری زبان با چت‌روبات‌های Duolingo
Duolingo پلتفرم رایگان محبوب یادگیری زبان‌های خارجی که امروزه به وفور از سوی زبان‌آموزان مورد استفاده قرار گرفته و بر پایه پلتفرم iOS عمل می‌کند، به قابلیت‌های جدیدی تجهیز شده است. امروزه بازار چت‌روبات‌هایی که به کاربران کمک می‌کنند زبان‌های خارجی را بدون آن‌که هزینه‌های گزافی بابت کلاس‌های زبان پرداخت کنند به شدت مورد استقبال قرار گرفته‌اند.

کاربران برای آن‌که سطح مهارت‌های خود در یک زبان را افزایش دهند می‌توانند متون مورد نظر خود را در برنامه وارد کرده و پاسخ را به زبانی که در حال یادگیری آن هستند دریافت کنند. با این تکنیک کاربران قادر خواهند بود مهارت‌های زبانی خود را افزایش دهند. این تکنیک سه ویژگی مثبت دارد. اول آن‌که آموزش افراد مبتدی با تومنینه انجام می‌شود، هیچ عامل انسانی درباره افراد قضاوت نخواهد کرد و در نهایت بازرسی کلمات و جملات بر مبنای تقاضای زبان‌آموز انجام می‌شود.

یادگیری زبان با چت‌روبات‌های Duolingo 2

چت‌بات‌ها سرویس‌هایی هستند که شما از طریق یک واسط چت شبیه به پیام‌رسان فیس‌بوک با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنید. آن‌ها یکی از دستاوردهای مفید دنیای فناوری به شمار می‌روند. امروزه مردم از برنامه‌های پیام‌رسان بیش از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند. این بدان معنا است که طراحان به طور فزاینده‌ای چت روبا‌ت‌ها را با محوریت نیازهای کاربران توسعه خواهند داد تا بتوانند طیف گسترده‌ای از سرویس‌ها را به کاربران ارائه کنند. شرکت‌های بزرگی همچون فیس‌بوک و مایکروسافت سعی می‌کنند سرمایه‌گذاری‌های هنگفتی روی این فناوری‌ها انجام دهند، به طوری که در نهایت زیرساخت ساده‌تری در اختیار طراحان قرار دهند تا چت‌روبات‌ها را طراحی کنند. گوگل نیز یک دستیار مجازی را در ارتباط با چت‌روبات طراحی کرده است که از ویژگی‌های اصلی گوشی جدید این شرکت به شمار می‌رود.

چت‌روبا‌ت‌ها به توجه بیشتری نیاز دارند

با این وجود نباید از این نکته غافل شویم که چت‌روبات‌ها اگر به حال خود رها شوند و هیچ‌گونه نظارت دقیقی بر آن‌ها اعمال نشود، ممکن است، مخرب نیز باشند. به‌طور مثال در ماه مارس مایکروسافت چت‌روبات خود موسوم به Tay را در اختیار همگان قرار داد. اما متاسفانه بعد از گذشت مدت کوتاهی اطلاعاتی که از سوی کاربران در اختیار این چت روبات قرار گرفت مشکلات بسیار جدی را به وجود آورد به طوری که مایکروسافت را مجبور ساخت تا به فعالیت این چت‌روبات پایانی زودهنگام دهد. فیس‌بوک نیز با چت‌روبات‌های خود آن‌گونه که انتظار داشت، موفق نبود. با وجود آن‌که مارک زاکربرگ عنوان کرده بود به دنبال ساخت یک برنامه هوش مصنوعی است که قادر باشد به هر سوالی که برای او مطرح می‌شود، پاسخ دهد، با این وجود چت‌روبات مسنجر به دلیل مکالمات وحشتناک خود با انتقادهای فراوانی روبرو شد. این چت روبات در بعضی مواقع سکوت می‌کرد و در بعضی مواقع جواب‌های از پیش تعیین شده‌ای ارائه می‌کرد.

سه شخصیت Renèe the Driver، Chef Roberto و  Officer Ada چت‌روبات‌های Duolingo هستند. اما توسعه‌دهندگان قول داده‌اند به زودی شخصیت‌های بیشتری به این پلتفرم اضافه کنند. زبان‌آموزان این توانایی را دارند تا برای یادگیری زبان‌های فرانسه، انگلیسی، اسپانیایی و آلمانی از این پلتفرم استفاده کنند. البته توسعه‌دهندگان اعلام کرده‌اند بر حسب تقاضا زبان‌های دیگری را به این پلتفرم اضافه خواهند کرد. چت‌روبات‌ها یک رابط لمسی را به برنامه‌های زبان ‌ Duolingo اضافه کرده‌اند. اتکای کامل به هوش مصنوعی این پتانسیل را به وجود آورده است تا تعامل کاربران با این برنامه به شکل هوشمندانه‌تری انجام شود. روان و درست بودن ترجمه‌ها باعث شده است تعامل با هوش مصنوعی راحت‌تر انجام شود، به دلیل این‌که اشتباهات به حداقل رسیده است.

منبع شبکه

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *