جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


یادآوری مصرف دارو توسط گجت گوگل

yadavarie masrafe daroo tavasote gadget google

ثبت پتنتی توسط گوگل انجام شده که به افراد یادآوری میکند که زمان مصرف دارو است.

بر اساس اسناد آنلاین مرکز ثبت پتنت و علائم تجاری ایالات متحده، گوگل پتنتی را به ثبت رسانده که شباهت بیش از اندازه ای به یک ساعت هوشمند داشته و زمانی که در حال خوردن غذا هستید، یادآوری می کند که باید داروهای خود را نیز مصرف کنید.

اعلان به کاربر در سیستمی که می توان آن را در پتنت یاد شده دید، از طریق نوتیفیکیشن به سایر گجت ها نیز ممکن است و کاربر می تواند از طریق ایمیل یا پیامک یادآوری اش را دریافت کند.

به نظر می رسد با آخرین دستاورد و تلاش های بخش علوم زیستی گوگل مواجه هستیم که البته اکنون تحت عنوان برند مستقل Verily، زیر نظر خود گوگل به کار مشغول است.

سیستمی که در پتنت یاد شده توضیح داده می شود، به حدی هوشمند هست که می تواند تشخیص دهد چه زمانی باید نوتیفیکیشن مصرف دارو را برای شما ارسال کند. این دستگاه مرموز از یک یا چند سنسور بهره می برد که به همین شکل، تشخیص می دهند شخص در حال صرف غذاست و مصرف دارو را نیز در همین هنگام به او یادآوری می کند.

علائم دیگر همانند میزان شکر موجود در خون کاربر، صدای جویده شدن غذا و شناسایی مکان کاربر از طریق GPS می تواند توسط دستگاه جدیدی که از سوی بخش علوم زیستی گوگل در حال توسعه است، اندازه گیری شود تا نوتیفیکیشن به هنگام مناسب ارسال گردد.

در این میان ذکر شده که گجت مورد بحث صرفا زمانی اعلان خود را ارسال می کند که از موارد مختلفی اطمینان حاصل کرده باشد؛ دقیقا همانند زمانی که گوگل مپس، تا وقتی که از مکان دقیق شما اطمینان حاصل نکند، نمی گوید در کجا [نام مکان] قرار گرفته اید.

البته همانطور که می دانید، موارد یاد شده ی فوق، همه نشانه هایی هستند که صرفا در یک پتنت وجود داشته اند و مشخص نیست آیا در نهایت چنین محصولی به بازار راه خواهد یافت یا خیر.

 

منبع : konjkav

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *