جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


آیا زمان احیا گوگل گلس فرا رسیده است؟

در شرکت گوگل پروژه‌های بلندپروازانه‌ای که شکست خورده‌اند کم نیست. نکته‌ی مشترک این پروژه‌ها این است که اگر شرکت ثالثی به آن‌ها علاقه نشان ندهد، گوگل کاملا آن‌ها را فراموش می‌کند. به همین خاطر وقتی خبر عرضه‌ی به‌روزرسانی برای اپ MyGlass و سخت‌افزار «گوگل گلس» (Google Glass) منتشر شد، تعجب بسیاری از افراد اهل تکنولوژی را در پی داشت.

در اواخر سال ۲۰۱۴، سرنوشت گوگل گلس در یک برزخ عدم قطعیت به سر می‌برد. باوجود حرف‌هایی که مدیران گوگل می‌زدند، مشخص بود که مرگ این گجت پرحاشیه نزدیک است. در اواخر سال ۲۰۱۵، فروش محدود این عینک‌های هوشمند متوقف و کمی بعد، این عینک از اذهان عمومی فراموش شد. در همان موقع فقط شایعاتی مبنی برای ساخت نسخه‌ی دوم این عینک مطرح شد که گویا قرار بود بیشتر برای کارگران صنایع عرضه شود و البته این خبر فقط در حد شایعه باقی ماند. این محصول با تمام حواشی‌اش، ساختش متوقف شد و از یادها رفت. حالا با این خبر جدید و شایعات دیگر، به نظر می‌رسد گوگل برنامه‌هایی برای عینک هوشمندش دارد.

چند روز پیش، یکی از سایت‌های تکنولوژی خبری را منتشر کرد مبنی بر آپدیت جدیدی در اپ MyGlass که قرار است به‌زودی منتشر بشود. بر اساس این خبر، با این آپدیت کاربران می‌توانند با استفاده از اپ MyGlass، نوتیفیکشن‌های خود را به‌طور هم‌زمان در گوگل گلس و ساعت هوشمندشان دریافت کنند.

شاید نکته‌ی مهم‌تر این است که آپدیت جدید MyGlass آن را با نسخه‌های جدید اندروید سازگارتر کرده است.API این برنامه از مرحله‌ی ۱۷ که برای اندروید ۴.۲ بود به مرحله‌ی ۲۲ برای اندروید ۵.۱ ارتقا یافته است. در نسخه‌ی جدید این اپ گزینه‌ای هم برای بهبود مصرف انرژی وجود دارد به این صورت که از کاربر می‌پرسد که اپ را در پشت زمینه‌ی سیستم‌عامل فعال نگه دارد یا خیر.

پس با توجه به این خبر، گوگل احتمالا به طور کامل این محصولش را فراموش نکرده است. اما سوالی که مطرح می‌شود این است که چرا حالا؟ این آپدیت جدید که اولین بار بعد از اکتبر ۲۰۱۴ عرضه می‌شود قابلیت اتصال وسایل از طریق بلوتوث مانند صفحه‌کلید را به عینک ممکن می‌سازد. شاید با توجه به محصولات واقعیت مجازی و افزوده همچون HoloLens از مایکروسافت و ARKit از اپل، گوگل هم به این نتیجه رسیده باشد که وقتش رسیده محصول فراموش‌شده‌اش را احیا کند.

منبع : دیجی کالا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *