جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل گلس جدید در راهست

بدون شک به زودی باید منتظر از راه رسیدن یک نمونه ی تازه از عینک گوگل باشیم، اما شاید چندان درست نباشد که بخواهیم این نمونه را جایگزینی برای نسخه ی قبلی بدانیم.

در همین راستا وب سایت ۹to5Google گزارش نموده که مطابق شنیده های پیشین، تونی فادل و تیمش، مشغول کار بر روی نسخه ای جدید از دیوایس واقعیت مجازی کمپانی ساکن کوپرتینو هستند که اینبار عنوان “Enterprise Edition” را یدک می کشد و بناست تا از نظر سخت افزاری بهبود یافته و مشکلات مدل قبلی را نیز به همراه نداشته باشد.

گوگل گلس جدید در راهست

در نسخه ی در دست توسعه ی مورد بحث، یکی از بزرگترین تغییرات قابل مشاهده این است که حالا دیگر می توانید عینک گوگل را نیز همانند یک عینک معمولی تا کرده و به آسانی با خود حمل نمایید؛ بدین ترتیب دیوایس دیگر چندان جلب توجه نمی کند و نیازی هم نیست دائماً بر روی چشم کاربر باشد.

گفته می شود گوگل در طراحی محصول به دقت بازنگری صورت داده و علیرغم اینکه کماکان قطعات الکترونیکی در دسته ی سمت راست آن واقع شده اند حالا با به کارگیری لولاهایی ویژه و مستحکم (که از آنها با عنوان مکانیسم “robust hinge” نیز یاد می شود) این دسته دارای ویژگی تا شدن گشته و البته به یقین در تا کردن دسته ی سمت چپ چندان پیچیدگی خاصی وجود ندارد.

۹to5Google در گزارش خود می افزاید، نسل آتی گلس دارای دوام بیشتری خواهد بود و مقاومت در برابر آب نیز از دیگر ویژگی هایش محسوب خواهد شد.

ظاهراً گوگل تمایل دارد عینکش در برابر به زمین افتادن و ضربه خوردن از خود استحکام نشان دهد و بدین ترتیب امکان استفاده از آن در کارخانه ها، کارگاه های صنعتی و سایر محیط های کاری به راحتی فراهم گردد و حتی از همین روست که برای آن عبارت “Enterprise Edition” یا نسخه ی ویژه ی کسب و کار انتخاب گشته است.

از شواهد بر می آید اهالی مانتین ویو به این نتیجه رسیده اند که دیوایس واقعیت مجازی شان قرار نیست در زمینه ی مد نوآوری به همراه داشته باشد و لذا ظاهر آن بر حسب نیازها و کاربرد بهتر در عرصه ی کسب و کار بهبود پیدا نموده.

از جمله دیگر مواردی که ۹to5Google به آنها اشاره داشته، می توان به بزرگتر شدن سایز پریسم یا منشوری که در مقابل چشم فرد قرار می گیرد اشاره کرد تا وی قادر باشد رابط کاربری را به شکلی بهتر و کامل تر ملاحظه کند؛ ضمناً طول عمر باتری نیز بیشتر از گذشته شده است. گفتنیست اکنون یک پردازنده ی اتم با توانی بالاتر جای پردازنده ی پیشین را گرفته.

در میان همه ی تفاسیر صورت پذیرفته لازم است یادآور شویم تهیه مدل “Enterprise Edition” برای کاربران عادی چندان ساده نخواهد بود؛ همانطوری که از نام این مدل بر می آید و قبلاً نیز اشاره گشت شرکت ها و سازمان ها هدف اصلی آن هستند و ظاهراً به شکل وسیع در بازار عرضه نخواهد شد.

تونی فادل که رهبری Nest و پروژه ی گلس را عهده دار است، پیش از این گفته بود می خواهد به عقب تر بازگردد و از تمامی زوایای ممکن عینک گوگل را مورد بازنگری قرار دهد، حال باید منتظر ماند و دید این بازنگری ها به نتیجه ای مطلوب نیز ختم خواهند شد یا خیر؟

منبع:دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *