جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل کیفیت پایین اپلیکیشن‌ را به برنامه نویسان اطلاع می‌دهد

گوگل در راستای افزایش کیفیت اپلیکیشن‌های اندروید، اطلاع‌رسانی به توسعه‌دهندگان برای اپ‌های ضعیف را آغاز می‌کند.

توسعه‌دهندگان زیادی با گوگل برای عرضه و فروش اپ‌های خود همکاری می‌کنند. واضح است که در این بین، توسعه‌دهندگان با‌تجربه‌ راه‌های بهتر و بهینه‌تری برای توسعه و رفع عیب‌های اپ خود در پیش می‌گیرند. همین تفاوت در توانایی توسعه‌دهندگان، عامل اصلی موفقیت یا شکست یک اپلیکیشن محسوب می‌شود.

گوگل پیوسته به دنبال اصلاح چارچوب‌های خود برای رسیدن به یک اکوسیستم بهینه و کارآمد بوده است. در همین راستا، از این پس گوگل به توسعه‌دهندگان ضعف اپ‌های آن‌ها را گوشزد می‌کند. وقتی یک اپ از نظر پایداری، مصرف بهینه‌ی باتری و استانداردهای رندرینگ در بین ۲۵ درصد ضعیف گوگل‌ پلی قرار می‌گیرد، این مسئله توسط گوگل به توسعه‌دهنده اطلاع داده می‌شود. این اخطار در بخش کنسول توسعه‌دهندگان برای آن‌ها نمایش داده خواهد شد.

گوگل شش استاندارد کلی برای سنجش کیفیت اپلیکیشن‌ها در نظر گرفته است. اپ‌هایی که پیغام‌ خطایی مانند Application not responding در آن‌ها دیده شود و حداقل یک بار کرش کنند، از نظر گوگل مناسب نیستند. گوگل همچنین اپلیکیشن‌‌هایی که دستگاه را برای بیش از یک ساعت روشن نگاه دارند و در مدت یک ساعت ۱۰ بار دستگاه را روشن کنند، مناسب ارزیابی نمی‌کند. بخش دیگری از استانداردهای گوگل به نرخ فریم ۶۰ و نبودن لگ در اپلیکیشن‌ها مربوط می‌شود.

این‌که توسعه‌دهندگان نسبت به این توصیه‌‌ها یا اخطارها چه واکنشی نشان می‌دهند به خود آن‌ها بستگی دارد. پیش از این گوگل اعلام کرده بود که کیفیت اپ‌ها در دیده‌ شدن آن‌ها در گوگل‌ پلی دخیل است؛ بنابراین این اخطار هم به افزایش کیفیت اکوسیستم اندروید کمک خواهد کرد و هم بر سود توسعه‌دهندگان تأثیر خواهد گذاشت.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *