جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل و اینترنت بی‌سیم

شرکت مادر گوگل(آلفابت) در نشست سالانه سهامداران گوگل از برنامه این شرکت برای ارائه فناوری اینترنت بی‌سیم به مصرف‌کنندگان خبر داد.

گوگل و اینترنت بی‌سیم

این نخستین اعلام عمومی شفاف از سوی شرکت مادر گوگل در این زمینه است. آلفابت اخیرا به عنوان یک شرکت سرمایه‌گذاری بزرگ تاسیس شده که علاوه بر نشان تجاری خود، شرکت‌های تجاری تابعه دیگر را نیز تحت نظر دارد.

پیشرفت‌های اخیر در فناوری، معرفی روش‌های بهتر برای ارائه ابزارهای اینترنتی به کاربران را امکان‌پذیر کرده است. بطور خاص، پیشرفت‌های انجام شده بر روی نیمه‌رساناها به گوگل اجازه داده تا راه‌حل‌های بی‌سیم نقطه به نقطه را ایجاد کند که بطور دقیقی خانواده‌ها را هدف قرار می‌دهند. این کار به کاهش هزینه مبانی شبکه نسبت به کابل‌کشی منجر می‌شود.

ارائه‌کنندگان اینترنت مانند شرکت فیس‌بوک، بیشتر درآمد خود را از تعداد دسترسی‌های آنلاینی که کاربران ارائه می‌کنند، دریافت می‌کند. نصب کابل‌های فیزیکی در مناطق با تراکم کمتر کاربران با هزینه بسیار بیشتری نسبت به جوامع پرجمعیت توسعه یافته انجام می‌شود. اما ارائه بی‌سیم اینترنت می‌تواند این هزینه‌ها را بطور چشمگیری پائین بیاورد.

این دستاورد فناورانه، محصول هدف شرکت آلفابت برای افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت و همزمان، حفظ هزینه‌ها در سطح پایین است. این فناوری قرار است در شهر کانزاس آزمایش شود و تا پایان سال، یک شبکه کاربردی ارتباطات بی‌سیم در آن تولید شود. روش‌های گوناگون ارسال اینترنت در این شهر آزمایش خواهد شد که یکی از آن‌ها نیازمند نصب تراشه‌های خاص در خانه‌ها برای دریافت سیگنال بی‌سیم است.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *