جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوگل : ارزشی برابر با 1000 میلیارد دلار

تحلیلگران پیش‌بینی کرده‌اند که گوگل با حفظ روند کنونی می‌تواند پیش از هر کمپانی دیگری به ارزشی برابر با 1000 میلیارد دلار دست یابد.

 

گوگل : ارزشی برابر با 1000 میلیارد دلار

اگر رقابت تنگاتنگ برای تصاحب عنوان باارزش‌ترین کمپانی جهان را به بازی شطرنج تشبیه بکنیم، می‌توان با قطعیت گفت که گوگل چندین حرکت از سایر رقبا جلوتر است.

برنت تیل، تحلیلگر موسسه خدمات مالی و بانکی جفریس گفته که گوگل برای فتح قله ارزش بازاری برابر با 1000 میلیارد دلار، تمامی گام‌های درست را برداشته است.

تیل طی یادداشتی تحلیلی گفته است:

کاملا مشهود است که گوگل در مقایسه با هر کمپانی دیگری، شفاف‌ترین مسیر ممکن را برای رسیدن به ارزش بازار 1000 میلیارد دلاری در پیش گرفته است. مسیری که فرصت‌های بزرگی را چه در میان مدت و چه در بلند مدت پیش روی این کمپانی قرار خواهد داد.

گوگل، این غول دنیای فناوری که در حال حاضر به ارزش خیره کننده 650 میلیارد دلاری دست یافته، خود را در صف مقدم پیشرفت‌های فناورانه در حوزه‌های موبایل، ویدئو و پردازش ابری قرار داده است، چیزی که این کمپانی را به پیشگام و طلایه‌دار رقابت در عرصه‌هایی بدل ساخته که طبق پیش‌بینی‌ها شاهد بیشترین رشد در آینده‌ای نزدیک خواهند بود.

تیل قیمت هدف خود را برای سهام گوگل 1200 دلار در هر سهم تعیین کرده، سهامی که در حال حاضر 992.31 دلار قیمت دارد.

مطابق اظهارت تیل، گوگل علاوه بر اینکه یکه تاز عرصه توسعه و تولید نرم افزار است، با عرضه 9 محصول جدید ثابت کرده که می‌تواند در زمینه سخت افزار هم حرفی برای گفتن داشته باشد. انواع موبایل، لپ‌تاپ، دستیارهای صوتی و دستگاه‌های خانه هوشمند از قبیل اسپیکرهای هوشمند، انواع تلویزیون و محصولاتی جدید با برند Nest، همگی نشان از این دارند که گوگل توانسته تبحر بی‌نظیر خود در عرصه نرم‌افزار را به حوزه سخت‌افزار نیز گسترش دهد و محصولات قابل قبولی را روانه بازار کند.

تیل گفته که گوگل با تلفیق فناوری‌های منحصر به فرد خود در زمینه هوش مصنوعی، مجالی برای عرضه اندام سایر رقبا باقی نخواهد گذاشت. برخی از گزارش‌ها هم از این حکایت دارند که هوش مصنوعی گوگل توانسته است دستیار شخصی هوشمند اپل یعنی سیری را پشت سر بگذارد. محققان چینی با انجام چندین آزمون هوش دریافته‌اند که هوش مصنوعی گوگل از ضریب هوشی یا IQ برابر با 47.3 برخوردار است، در حالی که سایر رقبا مانند موتور جستجوی چینی بایدو، بینگ مایکروسافت و سیری اپل به ترتیب توانسته‌اند به ضرایب هوشی برابر با 33، 32 و 24 دست یابند.

تیل در ادامه افزوده:

گوگل با ادغام این فناوری‌های هوش مصنوعی با محصولات خانه هوشمند خود اثبات کرده که یک استراتژی دراز مدت برای حضور در بازار در اختیار دارد. دستگاه‌های کروم کست گوگل توانسته‌اند پای خود را به 55 میلیون خانه باز کنند و خدمات اشتراک تلویزیون اینترنتی یوتیوب هم در بیش از 40 بازار بزرگ دنیا قابل دسترس است.

تحلیلگر موسسه جفریس در ادامه تحلیل خود گفته که سرمایه گذاری هنگفت گوگل در سیستم‌های کلاد و رایانش ابری نیز به بار نشسته است. پلتفرم کلاد گوگل یا به اختصار GCP یکی از کسب و کارهای مهم این کمپانی است که توانسته یک از سریع‌ترین نرخ‌های رشد را به ثبت برساند، به طوری که رشد سالیانه این بخش در سه ماهه دوم سال میلادی جاری نسبت به سال گذشته به رقم حیرت انگیز 42 درصد رسیده است.

تیل خاطرنشان کرده است:

اگرچه گوگل چندی پیش به خاطر برجسته‌سازی سرویس‌های خود روی پلتفرم خریدش یا همان گوگل شاپینگ (Google Shopping)، متحمل جریمه‌ای 2.4 میلیارد یورویی از طرف نهادهای ناظر اروپایی شد، بعید به نظر می‌رسد که بتوان رشد گوگل را در سراسر جهان متوقف کرد و به نظر من نهادهای ناظر اروپایی، زیادی مته به خشخاش گذاشته‌اند. البته با درخواست تجدیدنظر گوگل، صدور حکم نهایی به تعویق افتاده و به زودی شاهد تغییر در ارزش سهام گوگل به خاطر این مسئله نخواهیم بود.

تیل پیش بینی کرده که گوگل رشد 20 درصدی خود را حفظ خواهد کرد. گفتنی است که سهام گوگل در سال جاری شاهد افزایشی برابر با 22.25 درصد در بهای خود بود.

منبع : زومیت

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *