جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مجهز شدن گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ به تراشه‌ های هوش مصنوعی

 گزارشات و شایعات بسیاری نشان می‌دهد که تقریبا همه گوشی‌های پرچم‌داری که از نیمه دوم سال میلادی آینده رونمایی و عرضه می‌شوند، مجهز به تراشه‌ های هوش مصنوعی است.

 

مجهز شدن گوشی‌های پرچم‌دار ۲۰۱۸ به تراشه‌ های هوش مصنوعی

طبق اطلاعات منتشر شده در رسانه‌های مختلف خارجی به نظر می‌رسد که بیشتر گوشی‌های پرچمدار سال ۲۰۱۸ (حداقل گوشی‌هایی که بعد از سه ماهه دوم سال میلادی آینده رونمایی و عرضه می‌شوند) مجهز به تراشه‌های ایجاد شده بر پایه هوش مصنوعی هستند.

به گفته مسئولان یکی از موسسات فعال در زمینه فناوری در کره جنوبی ، رقابت برای تولید تراشه‌های ایجاد شده بر پایه هوش مصنوعی در سراسر جهان شدت گرفته است و بیشتر گوشی‌های رده‌بالایی که در نیمه دوم سال میلادی آینده عرضه می‌شوند، مجهز به این نوع از تراشه‌ها است.

سامسونگ اعلام کرده است که به زودی فرآیند تولید تراشه‌های هوش مصنوعی را آغاز می‌کند؛ چنانچه این موضوع صحت داشته باشد، سامسونگ هم به جمع شرکت‌های فعال در زمینه تولید تراشه‌های هوش مصنوعی از قبیل اپل، هوآوی و مایکروسافت می‌پیوندد که در وسایل الکترونیکی خود از این ابزار استفاده می‌کنند. در ضمن برخی از شایعات حاکی از آن است که این شرکت به‌ زودی یک گوشی تاشو و انعطاف پذیر عرضه می‌کند و به‌ نظر می‌رسد که گوشی بعدی سری گلکسی اس این شرکت دارای تراشه هوش مصنوعی خواهد بود.

از زمانی که هوآوی خبر تولید تراشه Kirin 970 را اعلام کرده است، به نظر می‌رسد که این شرکت تلاش خود را برای استفاده از هوش مصنوعی در تراشه‌های خود آغاز کرده است. ضمن آنکه طبق اطلاعات منتشر شده، آیفون ایکس با تراشه A11 Bionic عرضه می‌شود که دارای پردازنده مجهز به شبکه عصبی است. این موضوع باعث می‌شود جهت مشخصی برای توسعه‌دهندگان تعیین شود؛ مخصوصا اگر سامسونگ نیز رویکرد استفاده از تراشه‌های هوش مصنوعی را دنبال کند.

از این رو، می‌توان پیش‌بینی کرد که سال میلادی آینده تقریبا همه گوشی‌های پرچم‌دار با تراشه‌های هوش مصنوعی رونمایی و عرضه می‌شوند و این گونه نیست که سال آینده تنها تعداد معدودی از گوشی‌ها به صورت نمادین با این نوع از تراشه‌ها معرفی شود.

گفته می شود سامسونگ به‌ تازگی موسسه‌ای در کانادا برای تحقیق در مورد هوش مصنوعی و توسعه این فناوری انقلابی ایجاد کرده است. بدون تردید در این رقابت سخت، شرکتی برنده میدان خواهد بود که بتواند از هوش مصنوعی به نحو احسن و کاربردی‌ترین شکل ممکن در وسایل و گجت‌های خود بهره ببرد.

استفاده از دستیارهای ایجاد شده بر پایه هوش مصنوعی همانند Bixby می‌تواند زمینه را برای بیشترین میزان بهره‌گیری از پردازنده‌های هوش مصنوعی فراهم کند و استفاده از تراشه‌ های هوش مصنوعی باعث می‌شود دستیارهای صوتی سرعت بیشتری پیدا کنند و کارهای پیچیده‌تری انجام دهند.

سامسونگ این پتانسیل را دارد که سایر شرکت‌های تولید کننده پردازنده‌ها و تراشه‌های قدرتمند را پشت سر بگذارد. این شرکت به‌ تازگی از اینتل که بزرگ‌ترین شرکت تولید کننده تراشه در جهان است، نیز پیشی گرفته است.

با توجه به اینکه کاربران انتظار دارند قابلیت‌های گوشی هوشمند آن‌ها افزایش پیدا کند، خرید گوشی هوشمند بی‌بهره از تراشه‌ های هوش مصنوعی در آینده چندان معقول به نظر نمی‌رسد.

منبع : کلیک

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *