جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گوشی‌های هوشمند بدون جک هدفون

سامسونگ سخت به دنبال طراحی یک پورت جایگزین جدید است. پورت جدید سامسونگی‌ها ممکن است در نسل جدید گوشی‌های این شرکت ارائه شود.

گوشی‌های هوشمند بدون جک هدفون
در میان گوشی‌های هوشمند، آیفون۷ اولین گوشی نبود که جک سه و نیم میلی‌متری هدفون را حذف کرد و ظاهراً آخرین هم نخواهد بود. شایعاتی از حذف جک هدفون در گوشی‌های سامسونگ هم به گوش می‌رسد که بدین ترتیب گوشی‌های هوشمند دستخوش تغییری شایان توجه می‌گردند.


شایعات جدید خبر از این دارند که سامسونگ تیر خلاص جک‌های سه و نیم را شلیک خواهد کرد.
ظاهراً این غول کره‌ای نمی‌خواهد از رقیب سرسختش اپل، عقب بماند و سخت به دنبال طراحی یک پورت جایگزین جدید است. پورت جدید سامسونگی‌ها ممکن است در نسل جدید گوشی‌های این شرکت ارائه شود.

برخلاف اپلی‌ها، از سامسونگ اصلاً بعید نیست خیلی زود این پورت را برای موبایل‌سازهای دیگر هم تولید کنند.

شایعات در مورد سامسونگ گلکسی S8 زیاد است، یکی از گزارشات نشان می‌دهد که سامسونگ، جک هدفون را از نسل بعدی تلفن همراه پرچم‌دار خود، حذف خواهد کرد.
درست مثل همان کاری که شرکت اپل (Apple) در مورد آیفون ۷ انجام داد.
برخی از شایعات هم حاکی از آن است که این شرکت می‌خواهد یک طراحی بدون حاشیه، با لبه‌های منحنی و تمام صفحه به بازار عرضه کند و دکمه خانه(home) را نیز حذف کند.
با این شایعات، نتیجه جالبی خواهد بود و درست مثل شایعاتی است که در مورد طراحی آیفون، رواج داشت و چون اپل (Apple)، جک هدفون را حذف کرد، سامسونگ می‌تواند هر کاری که دلش خواست را انجام دهد.

این تصمیم شایان توجهی است،‌زیرا آتش نوت ۷ هنوز تازه است. جان گروبر (John Gruber) بر این باور است که سامسونگ با هیچیک از چالش‌هایی که اپل با آنها روبرو بود، مواجه نبوده است. چرا که اپل اولین شرکتی بود که شجاعت به خرج داد و قدم در این راه گذاشت. اطلاعات و داده‌ها نشان می‌دهد که فروش آیفون ۷، خوب بوده و نداشتن جک هدفون، هیچ تأثیری روی میزان جذب مشتریان نداشته است.

شرکت اپل با جسارت تمام دل به دریا زد؛ سامسونگ هم، دنباله‌روی راه اپل است و همین مسیر را دنبال می‌کند.

چند ماهی است که از عرضۀ آیفون ۷ می‌گذرد و همه چیز رو به راه است،‌ اما زمانی که سامسونگ هم جک هدفون را بردارد، تازه شروع ماجراست زیرا اوضاع برای کاربران هم بدتر می‌شود و شرایط و بازار لوازم جانبی اندروید- سامسونگ، به اندازه لوازم جانبی آیفون، قدرت ندارد.

گفتنی است حذف جک ۳.۵ میلی‌متری صدا از بدنه موبایل‌های آتی سامسونگ هنوز هم قطعی نشده اما تردیدی نیست که غول فناوری کره‌ای هم‌اکنون فنّاوری موردنیاز برای این منظور را در اختیار دارد و با توجه به شمار زیاد هدفون‌های بلوتوثی با کیفیتی که هرروز به بازار عرضه می‌شوند، تا نهایی شدن این ایده زمان اندکی باقی است.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *