جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجت پوشیدنی برای تغییر عادت های بد

پاولوک (Pavlok) به تقویت عادت های رفتاری مثبت کمک می کند. چگونه؟ به شما شوک الکتریکی وارد می کند. کاملا جدی و بی رحمانه.

pavlok

با 250 دلار این مچ بند هر زمان که به یادآور یا هشداری که برای انجام کاری تنظیم کرده اید بی اعتنایی کنید، به شما شوک الکتریکی می دهد. ساعت را برای 6 صبح تنظیم می‌کنید تا قبل از آغاز یک روز شلوغ کاری کمی ورزش کنید؟ در این حالت، اگر به هشدار بی توجهی کنید و چرت بزنید، پاولوک شما را جمع و جور می‌کند. دوباره هشدار را به حالت چرت زدن بفرستید تا شوک الکتریکی بگیرید.
ایده اصلی پشت این پوشیدنی این بود که خودتان را جدی بگیرید،بدین صورت که به شما می آموزد هر زمان در زندگی واقعی، قولی را فراموش می کنید پیامدی فوری برای شما به همراه خواهد داشت. می توانید اجازه این شوک دادن به شما را به دیگر افراد هم بدهید. مثلا شما به خود قول داده اید که آن روز 4 مایل بدوید. با مرتبط کردن پاولوک به یک دنبال کننده GPS در گوشی همراه خود یا یک گام شمار، دوست شما از یک شبکه اجتماعی و یا یک آشنای دیگر قادر است شما را در عمل به قولی که به خود داده اید کنترل کند. اگر به قول خود عمل نکردید، آنها کلید را فشار داده و شما را برای تنبل بودن تان تنبیه می کنند.
سازنده پاولوک، مانیش ستی، بعد از پژوهش های زیاد، این پوشیدنی را ساخت و آن را ابتدا روی خودش آزمایش کرد: اینطور که به نظر می‌رسد، 40 درصد فعالیت های یک فرد در طول روز، عادت بوده و تصمیمات خودآگاه نیستند (بر اساس دانشگاه دوک). ستی توانست با استفاده از پاولوک 30 پوند وزن کم کند:
“من با انجام این کار فقط در چند ماه اخیر توانستم 30 پوند وزن کم کنم، به سادگی تنها با مجبور کردن خودم به رفتن به باشگاه … و دوستم ورزش کردن من در باشگاه را برایم کنترل می کرد.”
هم اکنون، پاولوک برای گروه آزمایشی بتا فراهم شده که طبق گفته ستی، تاکنون، استفاده از این پوشیدنی نتایج مثبتی را به همراه داشته است.

منبع: Gsmarena

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *