جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای کنترل وسایل منزل با فرامین صوتی

ما هم عادت کرده‌ایم که حداقل گاهی با لپ‌تاپ یا گوشی خود صحبت کنیم و به آن دستور بدهیم. البته در مورد بیشتر محصولات، زبان فارسی کاربرد ندارد و فعلاً باید از گفتار انگلیسی استفاده کنیم. Ivee Sleek اجازه‌ی کنترل کردن وسایل منزل با استفاده از فرامین صوتی را به کاربر می‌دهد.

 

control vasayele manzel

 

با Ivee Sleek می‌توان کنترل صوتی را به برخی لوازم خانگی اضافه کرد که از آن جمله می‌توان به چراغ‌ها، ترموستات یا دماسنج‌ها و قفل درها اشاره کرد. البته باید این وسایل به شبکه‌ی Wi-Fi خانگی متصل باشند.

این ابزار کوچک شبیه یک ساعت زنگ‌دار ساده است که به محض اتصال به شبکه‌ی خانگی، تکنولوژی تشخیص فرامین صوتی AT&T Watson را به کار می‌گیرد و امکان کنترل لوازم خانگی متصل شده را فراهم می‌کند.

مدیر عامل کمپانی Ivee می‌گوید Sleek تنها فرامین صوتی مشخص را شناسایی نمی‌کند و هوشمندتر از این است. مثلاً اگر بگویید دما را روی 72 درجه تنظیم کن، این کار را می‌کند ولیکن اگر فقط بگویید گرمم است، باز هم متوجه گرمای هوای شده و سیستم تهویه‌ی منزل را روشن می‌کند.

اسلیک با محصولات Z-Wave و Staples Connect سازگار است. چندین کمپانی مختلف برای مدیریت وسایل خانه از پلتفرم مشابهی استفاده می‌کنند که تحت عنوان پروژه‌ی Iris رو به گسترش است و اعضای بیشتری به آن اضافه می‌شود. در این سیستم مدیریتی می‌توان از کامپیوتر یا گوشی، برای کنترل وسایل خانه استفاده کرد.

منبع : engadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *