جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای جلوگیری از قوز کردن!

همه گیر شدن تلفن های همراه و تبلت ها در میان جوامع امروزی، علاوه بر محسناتش، برخی ناهنجاری ها و مشکلات تازه را نیز به همراه داشته است. این ناهنجاری ها فقط به خلقیات یا عادت های ناپسند یا کاهش روابط اجتماعی محدود نمی شوند، بلکه می تواند آسیب های جسمی محتلفی را نیز به افراد وارد سازند.

gadgeti baraye jolo giri az ghoz kardan

تحقیقات نشان می دهد که اشتغال زیاد به انجام بازی های موبایلی در کودکان می تواند سبب یک نوع بیماری مرتبط با ستون فقرات در آن ها شود. از این بیماری با عنوان tech neck یا «بیماری بازیخورها» یاد می شود. خم کردن زیاد سر و افتادگی شانه ها برای مدت طولانی می تواند مشکلاتی را برای کمر و ستون فقرات ما ایجاد کند.

دکتر وحید صحیح النسب با توسعه گجت EyeForcer امیدوار است که بتواند مانع از دچار شدن نسل جوان به این بیماری شود. پوشیدنی فوق کودکان را مجبور می سازد هنگام کار با موبایل یا تبلت همواره در حالت مناسبی بنشینند و سر خود را روی تلفن همراه خم نکنند.

این گجت که مثل عینک روی چشم قرار می گیرد، در صورت عدم رعایت شیوه صحیح نشستن از سوی کاربر، مانع از ادامه کار او با تلفن همراه می شود.

این ابزار پوشیدنی با اتصال به تلفن همراه و با کمک سنسور شتاب سنج خود رفتار کودک را رصد می کند و در صورتی که او سرش را بیش از اندازه خم کند، چند بار اخطار می دهد، و در صورت عدم اعتنا، بازی یا نرم افزار مورد استفاده بسته می شود.

دکتر صحیح السب می گوید که دستگاه اختراعی او الگوریتمی دارد که تفاوت میان روی چشم بودن و یا روی میز قرار داشتن را متوجه می شود، پس به راحتی نمی توان آن را گول زد.

متاسفانه EyeForcer هنوز به تولید انبوه نرسیده و طراح آن با شرکت در نمایشگاه CES تلاش کرده تا سرمایه گذاری را برای تولید و عرضه این گجت سلامتی مفید بیابد.

 

منبع : digiato

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *