جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گجتی برای ایمنی دوچرخه سواران

یکی از تفریحات جوانان و نوجوانان این است که با گوشی خود به موسیقی گوش کنند به همین دلیل گاهی می بینیم که جوانان دوچرخه سوار و موتور سواری که گاها با قرار دادن هندزفری در گوش، در حال گوش دادن به موسیقی هستند و هیچ گونه صدای خارجی را نمی شنوند و این می تواند ایمنی تمام این نوجوانان را به خطر اندازد چرا که هم دچار حواس پرتی می شوند و هم اینکه، صدای بوق اتومبیل های پشت سر و کنا خود را متوجه نخواهند شد و به موقع از خطر ها اطلاع پیدا نمی کنند. اما خب می دانیم که هر چیزی در روی این کره خاکی چاره ای دارد و چاره ی این عادت نوجوانان هم چیزی جز اختراع یک نوجوان 17 ساله کالیفرنیایی نیست!

در این مدل کیسی که توسط این نوجوان ساخته شده دارندگان آیفون 5 و iphon 5c می توانند به راحتی صدای تقویت شده ای از گوشی بشنوند و دیگر نیازی نیست که گوشی در گوش! مسافت ها را طی کنند.

 

gadgeti baraye imeni docharkhe savaran

 

این وسیله دارای بخش های ساده ای نظیر بلند گو، امکان تنظیم سریع و بدنه پلاستیکی ضخیم برای حفاظت از گوشی در برابر ضربه است.

در کشور انگلستان از زمانی که شش دوچرخه سوار به علت در گوش داشتن هدفون در طول  دو هفته فوت شدند، این کار را ممنوع کرده و به هیچ عنوان اجازه استفاده از گوشی هنگام دوچرخه سواری و… داده نمی شود.

همانطورکه ما گفتیم قانون گزاران انگلستان بر این باورند که این هدفون ها مانع شنیدن صدای بوق و آژیر ها می شود و جان دوچرخه سواران و سایر سواره ها به خطر می افتد از این رو با این رویکرد استفاده از هدفون به طور کلی ممنوع است. در تحقیقاتی که تا کنون انجام شده است که گوش دادن به موسیقی قدرت دید را محدود ت می کند و این می تواند با ضعف بینایی موقتی که هنگام گوش دادن به موسیقی و علی الخصوص زمان دوچرخه سواری رخ می دهد،  باز هم جان این دوچرخه سواران به خطر افتد و موجب شود که آن ها نتوانند به سلامت به مقصد برسند.

اسپیکری که توسط این نوجوان ساخته شده است در واقع از دو باطری قدرتمند AAA ایجاد شده است، که قادر به تولید صدا در محدوده 80 تا 90 دسی بل است که البته در ترافیک باید توجه بیشتری داشت و صدا را کاهش داد.  البته این کیس تنها برای کسانی که دوچرخه سواری می کنند ساخته نشده بلکه کارایی آن برای شغل هایی که نیاز به شنیدن صدا و آژیر دارند و حتی نیاز به حواس جمع تر دارند نیز ثابت شده و آن ها نیز می توانند بهره وری خود را با استفاده از این کیس بالاتر ببرند.

شرکت سازنده آن allo این دستگاه را تا قیمت 24.500 دلار بالا برده است اما انتظار می رود در انتهای دو هفته اول ماه آوریل قیمت با کاهش 10 دلاری به 14 دلار برسد. اما اگر استقبال از این وسیله زیاد باشد قطعا سازندگان اقدام به ساختن این کیس برای سایر گوشی ها نیز خواهند کرد که کمک می کند امنیت شغلی و جانی بسیاری از دارندگان گوشی های هوشمند و غیر هوشمند هنگام استفاده از صدا بیشتر و بیشتر شود.

حتی می توان با ارائه تغییراتی در این سخت افزار، نظیر نورهای لایت، افزاینده های استریو و… هم از نظر قیمت و هم از نظر سلایق مختلف بازاریابی بهتری داشت. به هر حال نظرات کار شناسانه ای لازم است تا به بهبود کیفیت این دستگاه کمک کنند.

منبع : mytech

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *