جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


گاوها ، کاربران جدید اینترنت

امروزه اینترنت اشیا برای مرتبط کردن تقریبا هر چیزی در جهان قابل استفاده است و کار به جایی رسیده که ابزاری برای متصل کردن شبکه ای گاوها نیز طراحی شده است.

گاوها ، کاربران جدید اینترنت

به نقل از اینورس، بازار اینترنت اشیا تا بدان حد گسترش یافته که متخصصان پیش‌بینی می کنند از این طریق تقریبا هر شی و محصول غیرمتعارفی به شبکه های ارتباطی متصل خواهد شد.

تا به حال این بازار بیشتر در حوزه کسب و کار و خدمات درمانی متمرکز بود، اما پیش بینی می‌شود تا سال 2025 ارزش صنعت اینترنت اشیا به 6.2 تریلیون دلار برسد و و برنامه ها و ابزاری که برای ارائه این خدمات عرضه می شوند  هم 37 درصد این بازار به ارزش 2.3 تریلیون دلار را به خود اختصاص دهند.

از جمله شرکت هایی که به دنبال یافتن راه هایی برای متصل کردن تقریبا هر چیزی از طریق شبکه اینترنت اشیا است می توان به شرکت فوجیتسو اشاره کرد. این شرکت می گوید یکی از مشکلات همیشگی کشاورزان این است که نمی دانند گاوها چه زمانی آماده جفت گیری هستند. یکی از نشانه های این امر از نظر کشاورزان افزایش راه رفتن آنهاست. اما این مساله معمولا در شب قبل از جفت گیری گاوها رخ می دهد و کشاورزان از آن مطلع نمی شوند. لذا شرکت فوجیتسو یک گام شمار اختصاصی برای گاوها طراحی کرده که می تواند تعداد قدم های گاوها را در شب بشمرد و بهترین زمان تلقیح را مشخص کند.

این ابزار یکی از نمونه های کاربرد اینترنت اشیا از طریق فناوری های پیشرفته ارتباطی است که کارکردی کاملا عملی خواهد داشت و در واقع گاوها را هم به شبکه های ارتباطی و اینترنت پیوند می زند و اطلاعات مربوط به آنها را در فضای مجازی در دسترس قرار می دهد.

منبع فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *