جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کیبورد Qwerkywriter طرح قدیمی iPad

اینترنت باعث شده که از فرهنگ ما چیزی به جای نماند، و این کار باعث سردرگمی انسان ها شده و نوستالژی را با اصالت اشتباه گرفته اند. به خاطر همین هم است که اکنون کیبورد Qwerkywriter محصولی متناسب با زمان خود جلوه میکند. یک کیبورد 399 دلاری 84 کلیده ی بلوتوثی که با ظاهر ابزارهای نوشتاری صدها سال پیش تولید شده است. تا کنون شروع خوبی داشته اما باید دید که با استفاده از نوستالژی میتواند ادامه دهد یا خیر

کیبورد Qwerkywriter طرح قدیمی iPad

سخت افزار
اولین چیزی که در مورد این کیبورد نظر شما را جلب میکند زیبایی بسیار زیاد آن است. البته وزن آن هم نسبتاً زیاد است، Qwerkywriter وزنی معادل 1,253 گرم دارد و از آلومینیوم محکم با روکش مات مشکی تولید شده است. همه ی اینها برای شما یک ظاهری کلاسیک و قدیمی را به نمایش میگذارند که نمیتوان آن را دوست نداشت.

کیبورد Qwerkywriter در گذشته با اتصالات USB و بلوتوث ارائه میشد ولی اکنون پورت micro-USB برای شارژ کردن باتری آن مورد استفاده قرار میگیرد، باتری ای که وعده داده شده که میتواند تا 3 ماه استفاده را به خوبی جواب دهد. در جلوی آن یک قسمت ظاهری برای کاغذ در نظر گرفته شده که میتوان از آن برای قرار دادن تبلت استفاده کرد.

کیبورد Qwerkywriter طرح قدیمی iPad 2
طراحی آن به منظور میزی برای تبلت استفاده از آن را به عنوان کیبورد بلوتوثی دشوار میکند. با این که این ویژگی ظاهری مدرن به آن میدهد اما به علت این که تبلت زیادی ایستاده قرار میگیرد استفاده از آن اصلاً راحت نیست. زمانی که من از iPad برای نوشتن با آن استفاده میکردم مجبور بودم که کیبورد را از خودم فاصله دهم و با تا کردن خودم میتوانستم در بهترین حالت دید 50 درصدی را نسبت به صفحه نمایش داشته باشم.

یکی دیگر از نکات منفی آن هم این است که جایگاهی که برای کاغذ در نظر گرفته شده دکمه ی Home را تاریک میکند و هیچ دکمه ی جایگزینی هم برای آن وجود ندارد. در iPad راه حلی برای آن وجود دارد، از CTRL + CMD + H میتوان به جای دکمه ی Home استفاده کرد. در نسخه ی نهایی یک روکش فوم برای آن در نظر گرفته شده که کار با دکمه ی Home را راحت تر میکند. همچنین کاربران اعلام کرده اند که با استفاده از این روکش مشکل چرخش آن هم حل شده است.

کلیدها

کیبورد Qwerkywriter طرح قدیمی iPad 3
هر کلید در آن بلند طراحی شده و از آنجا که بر روی یک ستون قرار گرفته اند فضای مناسبی بین هر کدام از آنها وجود دارد. هر کلید با فاصله ی 0.5 میلی متری از یکدیگر قرار گرفته اند. برآمدگی ای که در هر کلید قرار گرفته آنها را نزدیک به هم جلوه میدهد. یک نکته ی دیگر هم این است که دکمه ی رایج در سیستم عامل های مختلف مثل استارت در ویندوز هم با نماد اتم جایگزین شده است. البته در این زمینه مشکلاتی وجود دارد، مخصوصاً اگر که به استفاده از کیبوردهای مک و یا ویندوز عادت کرده باشید.

یک ویژگی خوب که ارزش ذکر کردن را دارد شاید وجود یک دکمه ی کلاسیک باشد که در گذشته نقش دکمه ی کنونی Enter را ایفا میکرد. با فشار دادن آن میتوانید به خط بعدی بروید، البته میتوانید کارایی آن را هم تعویض کنید. البته این کلید مسلماً نمیتواند در حالت پیش فرض جای کاربردهای کلید Enter را بگیرد.

نتیجه گیری

کیبورد Qwerkywriter طرح قدیمی iPad 4
سطحی که این کیبورد اشغال میکند همان سطحی است که کیبوردهای معمولی به خود اختصاص میدهند. مطمئناً کلیدی ترین ویژگی این کیبورد که میتواند به فروش آن بسیار کمک کند ظاهر آن است.
Qwerkywriter مشخصاً با عشق و علاقه تولید شده است. نسبتاً سنگین است، ساخت خوبی دارد و بسیار زیباست. در همان اولین دقایق کار با آن متوجه خواهید شد که کار با آن بسیار با کار با کیبوردهای معمولی متفاوت است. قیمت 399 دلاری که برای آن در نظر گرفته شده بسیار مناسب به نظر میرسد، البته ممکن است که برای برخی از افراد گران باشد اما قیمت پیش فروش 329 دلاری آن میتوانید کمی به این موضوع کمک کند.

چیزی که باید به آن اشاره کرد این است که اگر فقط به دنبال یک کیبورد مکانیکی میگردید این کیبورد را نخرید، چون با قیمت 150 دلار هم میتوانید از کمپانی های مختلف یک کیبورد مکانیکی تهیه کنید. کیبوردQwerkywriter کمی متناقض طراحی شده ، نه قابلیت حمل زیادی دارد تا بتوان از آن برای استفاده با تبلت استفاده کرد و نه زیاد مناسب استفاده ی روزانه ی دسکتاپ است.

اما اگر که شما به دنبال یک چیز جدید در عین حال کلاسیک میگردید این کیبورد میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد.
و در آخر، اگر که بودجه ی خرید آن را دارید این کیبورد زیبا را به شما پیشنهاد میکنم.

منبع: engadget

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *