جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کپی بی دردسر از کل هارددیسک

دلایل زیادی برای تعویض هارددیسک رایانه‌ها، چه از نوع دسک‌تاپ و چه لپ‌تاپ وجود دارد. ارتقا به هارددیسک با حجم ذخیره‌سازی بالاتر یا ترس از پایان عمر هارددیسک کنونی و از بین رفتن اطلاعات مهم از جمله دلایلی هستند که موجب می‌شوند به فکر تعویض هاردیسک دستگاه خود بیفتید.

کپی بی دردسر از کل هارددیسک


اما پس از خرید هارددیسک جدید با اطلاعات موجود روی هارددیسک قدیمی چه باید کرد؟ آیا باید یک به یک آنها را از هارددیسک قدیمی به جدید منتقل کنید؛ کاری که می‌تواند پردردسر و زمان‌بر باشد. یک راه آسان‌تر برای انتقال تمامی اطلاعات یک هارددیسک به هارددیسک دیگر بدون نیاز به انجام عملیات دستی نسخه‌برداری وجود دارد که اصطلاحا به آن cloning گفته می‌شود.
استفاده از این عملیات بسیار آسان بوده و تنها کافی است هر دو هارددیسک خود را به‌طور همزمان به رایانه متصل کنید و از نرم‌افزار مخصوص این کار بهره بگیرید.
یکی از نرم‌افزارهایی که در انجام این وظیفه می‌تواند به‌خوبی به شما کمک کند نرم‌افزار Clonezilla است که به‌صورت رایگان امکان دانلود و استفاده از آن وجود دارد. تمام رایانه‌های امروزی و حتی نسبتا قدیمی از قابلیت اتصال همزمان چند هارددیسک برخوردارند و در مرحله نخست تنها کاری که باید انجام دهید اتصال همزمان هارددیسک قدیمی یا جدید با استفاده از اتصال SATA یا IDE به رایانه است.
در صورت فقدان اتصال همزمان هارددیسک‌ها به‌دلیل کمبود جایگاه اتصال نیز می‌توان از مبدل‌های USB بهره گرفت.
پس از اتصال همزمان هارددیسک‌ها به رایانه، نوبت به دانلود نرم‌افزار Clonezilla خواهد رسید که به‌صورت فایل ISO بوده و برای استفاده از آن ابتدا باید روی یک سی‌دی یا دی‌وی‌دی رایت شود. پس از آماده شدن دیسک مخصوص Clonezilla، رایانه خود را مجدد راه‌اندازی کرده و از روی دیسک آماده‌شده بوت کنید.
پس از بارگذاری برنامه باید منبع و مقصد انجام عملیات را انتخاب کنید که در این حالت هارددیسک قدیمی به‌عنوان منبع و هارددیسک جدید به‌عنوان مقصد انتخاب می‌شود. پس از اتمام عملیات به‌راحتی می‌توان هارددیسک قدیمی را جدا و از هارددیسک جدید استفاده کرد.

منبع:عصرارتباط

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *