جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کوچک ترین رایانه ویندوزی جهان

شرکت آوات در حاشیه نمایشگاه الکامپ 2015 در یک نشست خبری از کوچک ترین رایانه ویندوزی جهان با نام ideacentre Stick 300 لنوو رونمایی کرد. این دستگاه که یک اسپیکر نیز روی آن تعبیه شده است، تنها 65 گرم وزن و ابعاد 3.94*1.5*0.59 میلی‌متر دارد و تقریبا اندازه یک فلش مموری است.

کوچک ترین رایانه ویندوزی جهان


در این مراسم احسان بیات، مدیرعامل، محسن مقدم، معاون خدمات پس از فروش، مسعود فیاضی مدیر بازاریابی، آرش مطبوع، مدیر کالای تبلت و موبایل و آرش فکوری ، مدیر کالای Compute Stick آوات حضور داشتند. آرش فکوری، مدیر کالای Compute Stick آوات در این مراسم گفت: «با استفاده از این دستگاه که به اندازه کف یک دست طراحی شده، می‌توانید تلویزیون یا نمایشگر خود را به یک کامپیوتر ویندوزی کنید. کاربر می‌تواند از طریق پورت HDMI این دستگاه را به تلویزیون یا نمایشگر خود متصل کند و یک رایانه کامل در اختیار داشته باشد.»

وی با اشاره به اینکه این رایانه مناسب برای کاربری‌های چندرسانه‌ای، وب گردی، چت تصویری و پردازش‌های سبک مبتنی بر ویندوز طراحی شده افزود: «لنوو در این دستگاه از پردازنده Z3735F اتم اینتل و 2 گیگابایت رم، و 32 گیگابایت حافظه به کار برده است.»

فکوری درباره امکانات ارتباطی و پورت های تعبیه شده روی این رایانه ویندوزی جیبی گفت: «این کامپیوتر به فناوری وای‌فای و بلوتوث مجهز شده که حتی خیلی از رایانه‌های شخصی بازار به صورت یکپارچه از این امکانات ارتباطی بهره‌مند نیستند. کاربر می‌تواند برای ورودی کامپیوتر از ماوس و کیبورد بلوتوث یا پورت USB استفاده کند. از دیگر پورت های این ideacentre Stick 300 لنوو می‌توان به اسلات کارت حافظه میکرو SD اشاره کرد که تا 128 گیگابایت حافظه را پشتیبانی می کند.»

 

از دیگر ویژگی‌های Compute Stick که با گارانتی آوات به بازار عرضه می‌شود، می‌توان به نسخه اوریجینال ویندوز 8.1 اشاره کرد که کاربر می‌تواند به راحتی آن را به ویندوز 10 ارتقا دهد. بر اساس این گزارش، این دستگاه که یک اسپیکر نیز روی آن تعبیه شده است، تنها 65 گرم وزن و ابعاد 3.94*1.5*0.59 میلی‌متر دارد و تقریبا اندازه یک فلش مموری است.

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *