جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کوچک‌ترین شارژر سلول سوختی جهان

محققان سوئدی برای حل معضل عدم دسترسی به برق در نواحی دورافتاده، دست به ساخت کوچکترین شارژر سلول سوختی جهان زده‌اند که براحتی درون جیب یا کیف قرار می‌گیرد.

کوچک‌ترین شارژر سلول سوختی جهان

پیش از این شرکت‌های SiGNa Chemistry و myFC شارژر سوخت سلول/باتری PowerTrekk را تولید کرده بودند اما با وجود این که یک دستگاه دستی و قابل حمل است، اما دارای اندازه بزرگی است. اکنون فناوری JAQ شرکت myFC این مشکل را حل کرده است.

هر دو دستگاه PowerTrekk و جانشین قدرتمندتر آن از شکل بلوک مانند برخوردارند و دارای یک باتری لیتیوم یونی هستند که توسط یک سلول سوخت هیدروژن داخلی شارژ می‌شود.

 

این سلول در عوض با آب و صفحه‌های قابل تعویض سیلیکون سدیم کار می‌کند.

در مقایسه، سلول سوختی پنج ولت/یک آمپر JAQتقریبا به اندازه و شکل یک تلفن همراه هوشمند بوده و از باتری‌های قابل حمل فوق نازک نیرو می‌گیرد که به آسانی با آب و نمک بارگذاری می‌شوند. هنگامی که یکی از آن باتری‌ها در سلول سوختی بارگذاری می‌شود، هیدروژن تولید می‌شود و JAQ شروع به شارژ تلفن یا تبلت کاربر می‌کند.

اگر چه این باتری‌های فوق نازک 1800 میلی آمپر بر ساعت، از مواد بازیافت شده ساخته شده‌اند، متاسفانه آنها برای شارژ تنها یک تلفن ساخته شده‌اند و پس از استفاده باید دور انداخته شوند.

 

شرکت myFC ادعا می‌کند که راه‌اندازی اولیه JAQs در حال حاضر انجام شده و بخش عمده راه اندازی آن به زودی انجام می‌شود. قیمت اولیه این دستگاه 5.35 دلار اعلام شده است.

منبع ایسنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *