جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کوچک‌ترین آدم برفی جهان

آب و هوای سرد این روزها و به دنبال آن بارش سنگین برف در بسیاری از کشورهای جهان، کودکان و حتی بزرگسالان را از خانه ها به بیرون کشانده تا با ساخت آدم برفی هایی بامزه، لحظات خوشی را در کنار یکدیگر تجربه کنند. اما اخیراً گروهی از محققان موفق به تولید آدم برفی متفاوتی شده اند که در حال حاضر به عنوان کوچک‌ترین آدم برفی جهان محسوب می شود.

کوچک‌ترین آدم برفی جهان

همانطور که در تصویر  می بینید، این آدم برفی میکروسکوپی در آزمایشگاه تحقیقاتی دانشگاه وسترن لندن تولید شده و برای مشاهده آن به یک میکروسکوپ الکترونی نیاز خواهید داشت.

بر اساس آن چه که در وب سایت Tumblr آمده است، طول این آدم برفی تنها به 3 میکرون و یا به عبارتی دیگر، 0.003 میلیمتر می رسد. برای درک بهتر این عدد باید گفت که ضخامت هر موی انسان تنها 75 میکرون است.

 

به گفته محققان، این آدم برفی میکروسکوپی از سه قسمت دایره ای سیلیکایی 0.9 میکرونی تشکیل شده که از طریق لیتوگرافی اشعه الکترونی به یکدیگر متصل شده اند. همچنین، با استفاده از یک اشعه یونی، چشم ها و لبخند این آدم برفی بر روی آن حک شده است. دست ها و بینی این آدم برفی نیز از جنس پلاتین است.

 

در مجموع باید گفت که اگرچه این آدم برفی بسیار کوچک و به طور دقیق‌تر میکروسکوپیست اما قطعاً شاهکار در نوع خود محسوب می شود و توانسته عنوان کوچک ترین آدم برفی جهان را که در سال 2009 و با اندازه 0.01 میلیمتری تولید شده بود، از آن خود کند.

منبع تک شات

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *