جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کورتانا برای اندروید؟!

کورتانا یکی از شخصیت‌های معروف مجموعه بازی‌های هیلو به‌حساب می‌آید. هوش مصنوعی‌ای که قهرمان اصلی این مجموعه بازی‌ها را همراه می‌کند. شرکت مایکروسافت برای به‌وجود آوردن دستیار صوتی مخصوص خودش، کورتانا را انتخاب کرد و حتی از ظاهر و صدای این شخصیت در این برنامه استفاده کرده است. به‌تازگی نسخه غیر رسمی این برنامه برای سیستم‌عامل اندروید به‌بیرون درز کرده است که برخی از قابلیت‌های این دستیار صوتی را به‌نمایش در می‌آورد.

کورتانا برای اندروید؟!


اگر از جمله افرادی هستید که با این دستیار صوتی روی سیستم‌های ویندوز فون و ویندوز 10 کار کرده‌اید، با قابلیت‌های آن آشنایی دارید و چیز شگفت‌انگیزی را در نسخه اندرویدی آن مشاهده نخواهید کرد. به‌وسیله کورتانا می‌توانید به اطلاعات شخصی خودتان دسترسی داشته باشید و می‌توانید زمان رفتن به مراسمی که روی تقویم مشخص کرده‌اید را مشاهده کنید. همچنین این دستیار صوتی می‌تواند مکان‌های نزدیک به شما مانند رستوران‌ها و فروشگاه‌ها را به‌نمایش در بیاورد. نمایش اخبار، نتیجه مسابقات ورزشی و اعلام وضعیت آب و هوا هم از دیگر ویژگی‌های این برنامه به‌حساب می‌آید.

رابط‌کاربری این دستیار صوتی کاملا شبیه نسخه ویندوز 10 آن است که با رنگ‌های سیاه و سفید ترکیب شده است. کاربران می‌توانند با جست‌وجوی صوتی یا نوشتاری به وسیله کورتانا به نتیجه مورد نظر خود دست پیدا کنند. البته در سیستم‌های ویندوز با گفتن «Hey Cortana» می‌شد به این دستیار صوتی دسترسی پیدا کرد که در نسخه اندروید این ویژگی را مشاهده نمی‌کنید.
همچنین برخی از ویژگی‌های کورتانا مانند ارسال پیام کوتاه به افراد مختلف، به‌نظر با مشکلاتی همراه است؛ اما به نظر می‌رسد که این دستیار صوتی به‌شکل خوبی می‌تواند با توجه به موقعیت کاربر، اخبار را به‌نماش دربیاورد.
مایکروسافت قصد دارد کورتانا را برای سیستم‌های iOS و اندروید عرضه کند. برای استفاده از کورتانا روی اندروید به یک اکانت مایکروسافت هم نیاز خواهید داشت. مایکروسافت قصد دارد تا اواخر امسال این دستیار صوتی را برای سیستم‌های iOS هم عرضه کند. همچنین باید به این موضوع اشاره کنیم که نسخه پیش‌نمایش این دستیار صوتی برای سیستم‌های اندروید در این هفته عرضه می‌شود.

کورتانا برای اندروید؟!2

منبع: دیجی کالا

 

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *