جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کوئیک تایم را حذف کنید

وبسایت ZDI امروز اعلام کرد در مورد دو آسیب پذیری که در نسخه ویندوز نرم افزار کوئیک تایم یافته به اپل گزارش داده است. اما در پاسخ به ZDI، اپل این دو آسیب پذیری را به دلیل پایان پشتیبانی اش از نرم افزار دانسته و گفته دستور العمل حذف نرم افزار را منتشر می کند.

کوئیک تایم را حذف کنید

کوئیک تایم نرم افزاری است که اپل آن را برای پخش فایل های ویدیویی و صوتی بر روی کامپیوترهایش توسعه داد. اولین نسخه آن سال 1991 منتشر شد و پس از آن نسخه ای هم برای ویندوز در دسترس قرار گرفت. اپل هنوز رسما پایان کار کوئیک تایم بر روی ویندوز را اعلام نکرده. اما در مورد کوئیک تایم بر روی مک، دریافت به روز رسانی ها همچنان ادامه دارد.

 

وبسایت ZDI جزییات حفره های امنیتی یافت شده در این نرم افزار که پچی برای شان تهیه نشده و به صورت بالقوه می توانند مورد سوء استفاده قرار بگیرند را منتشر کرد. اگر چه کوئیک تایم هنوز از وبسایت اپل قابل دانلود است، اما ZDI می گوید کمپانی تلویحا از عدم به روز رسانی جدید برای ویندوز خبر داده است.

 

در یک بولتن امنیتی نیز شرکت امنیتی «ترند میکرو» از کشف آسیب پذیری هایی در این نرم افزار اطلاع داد که هنوز ترتیبی برای شان اتخاذ نشده. به گفته این شرکت امنیتی، تنها راه حفاظت از سیستم ویندوز شما در مقابل حملات بالقوه، حذف این نرم افزار از سیستم است.

 

بنابر دستور العملی که برای حذف کوئیک تایم از ویندوز بر روی سایت اپل قرار گرفته، با حذف این نرم افزار، پلاگین اینترنتی اش هم در صورت وجود پاک شده و موجب افزایش امنیت کامپیوتر شما می گردد.

منبع تک شات

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *