جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


مایکروسافت و کنفرانس برنامه‌نویسان Build 2016

شرکت مایکروسافت در تازه‌ترین کنفرانس “بیلد” خود که به مدت دو ساعت و نیم در شهر سن‌فرانسیسکو برگزار شد تازه‌ترین سیاست‌های خود در زمینه ارائه خدمات و محصولات مختلف را تشریح کرد. آنچه در ادامه خواهید خواند نگاهی است که به صورت اجمالی تمامی مطالب مطرح شده در این رویداد را تحت پوشش قرار داده است.

مایکروسافت و کنفرانس برنامه‌نویسان Build 2016

سالروز عرضه ویندوز 10

شرکت مایکروسافت همزمان با ارائه آمار و ارقامی از پیشرفت اکوسیستم فعال خود برپایه سیستم‌عامل ویندوز 10، از برنامه‌های جدید خود همزمان با سالروز عرضه سیستم‌عامل ویندوز 10 خبر داد. بر اساس اعلام این شرکت، در حال حاضر 270 میلیون دستگاه در سراسر جهان از ویندوز 10 استفاده می‌کنند و 500 دستگاه جدید نیز به‌طور ویژه برای استفاده از این سیستم‌عامل، طراحی شده‌اند. همزمان با عرضه به‌روزرسانی جدید با عنوان رد استون، قابلیت‌های متفاوت از جمله تشخیص اثر انگشت، هلولنز و پشتیبانی بهبود یافته از کورتانا و قلم ویژه این شرکت نیز به محصولات عرضه شده توسط این شرکت اضافه خواهند شد.

 

در حیطه توسعه نرم‌افزاری، این شرکت از عرضه به‌روزرسانی جدید برای ویژوال استودیو خبر داد که برپایه یک بسته توسعه نرم‌افزاری پیش روی کاربران قرار خواهد گرفت. پیش‌نمایشی از قابلیت 60 فریم برثانیه که در قالب آن طراحان می‌توانند محتویات انیمیشنی غنی را به برنامه‌های خود اضافه کنند نیز پیش روی حاضرین قرارگرفت. این شرکت از عرضه ابزار ویژه‌ای به نام Desktop Converter نیز خبر داد که امکان تبدیل آسان برنامه‌های Win32 به نمونه‌های سازگار با رابط کاربری مدرن را فراهم می‌کند.

اضافه شدن ایکس‌باکس وان به اکوسیستم توسعه نرم‌افزاری

در حوزه کنسول‌های بازی و بازی‌های ویدئویی، مایکروسافت به تشریح استفاده از پلتفرم یونیورسال ویندوز به‌منظور توسعه و تولید بازی‌های ویدئویی برای ویندوز و ایکس‌باکس وان پرداخت. این شرکت از Xbox Dev Mode نیز به عنوان راهکاری که با استفاده از آن می‌توان هر کنسول موجود در بازار را به اکوسیستم توسعه نرم‌افزاری اضافه نمود رونمایی کرد.

در قالب این راهکار، کاربران تنها باید نرم‌افزار ویژه این فرایند را دانلود کرده و کنسول مورد استفاده را به عنوان دستگاه ویژه توسعه نرم‌افزاری ثبت کنند تا امکان پیاد‌ه‌سازی و اشکال‌زدایی نرم‌افزارها روی ایکس‌باکس وان فراهم شود. نسخه پیش‌نمایش Dev Mode از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته است.

اضافه شدن کورتانا به ایکس‌باکس و ادغام فروشگاه‌های نرم‌افزاری ایکس‌باکس و ویندوز به همراه عرضه دایرکت ایکس 12 به‌منظور بهبود قابلیت‌های گرافیکی از جمله دیگر سیاست‌های در نظر گرفته شده توسط مایکروسافت در حوزه بازی‌های ویدئویی است.

 

هلولنز

مایکروسافت از عرضه نسخه ویژه توسعه‌دهندگان هلولنز از روز جاری خبر داد و مسئولان این شرکت نیز اعلام کرده‌اند تمامی کدها و برنامه‌های مرتبط با این پلتفرم از طریق گیت‌هاب پیش روی توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. این شرکت به ارائه پیش نمایشی مرتبط با استفاده آموزشی از هلولنز در تشریخ آناتومی انسان اکتفا کرد و عنوان نمود توسعه‌دهندگان می‌توانند Destination Mars برنامه‌ای که با همکاری ناسا به‌منظور کاوش مجازی در سیاره سرخ (از طریق هلولنز) درنظر گرفته شده را نیز امتحان کنند.

روبات‌ها و به‌روزرسانی کورتانا

در این قسمت ساتیا نادلا مدیرعامل مایکروسافت به طرح سخن در خصوص استفاده از تکنولوژی‌های جدید به‌منظور بهبود مکالمات انسانی پرداخت. تشریح به‌روزرسانی‌های جدید درنظر گرفته شده برای کورتانا مانند امکان طرح پرسش به‌طور مستقیم و بدون بازکردن قفل صفحه نمایش و یا هم‌خوانی بیشتر با رویدادهای موجود در تقویم از جمله این برنامه‌ها هستند. به عنوان مثال می‌توانید از کورتانا در خصوص فروشگاهی که سال گذشته در چنین روزی از آن بازدید کرده‌اید سوال کنید.

اضافه کردن روبات‌ها و هلوگرام به سرویس‌هایی مانند GroupMe و اسکایپ نیز از جمله راهکارهایی است که به عقیده نادلا می‌تواند نسل جدیدی از نرم‌افزارهای گفتگو محور را پیش روی کاربران قرار دهد. در نمایش ارائه شده، اسکایپ در قالب استفاده از پیام‌های تصویری در گفتگوهای گروهی و اضافه‌شدن زیرنویس برای توضیح و تبیین بیشتر، پیش روی کاربران قرار گرفت. کورتانا نیز حالا می‌تواند از اسکایپ به‌منظور تعامل با مشتریان در قالبی روبات محور استفاده کند.

این به‌روزرسانی به معنای اضافه شدن بسته توسعه نرم‌افزاری ویژه اضافه کردن روبات‌ها به اسکایپ خواهد بود تا توسعه‌دهندگان امکان ادغام آن با تجربه‌های صوتی و تصویری را داشته باشند. این روبات‌ها به نسخه‌های اندرویدی، iOS، هلولنز و ویندوزی نرم‌افزار اسکایپ نیز اضافه خواهند شد. Bot Framework نیز از جمله دیگر معرفی‌های مایکروسافت است که امکان برقراری ارتباط میان روبات‌ها و اکثر نرم‌افزارهای مطرح پیام رسان را به‌منظور فهم بهتر از زبان انسانی فراهم خواهد کرد. امکان پیمایش در میان مجموعه‌ای از روبات‌ها به‌منظور یافتن قابلیت‌های مورد نظر نیز در این بسته نرم افزاری گنجانده شده است.

هر دو بسته نرم‌افزاری Bot Framework و Skype Bot از امروز در دسترس کاربران قرار گرفته‌اند.

منبع ای تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *