جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کروم، فلش را مسدود میکند

مرورگر گوگل برای ده وب‌سایت برتر که از فلش استفاده می‌کنند، همچنان به پشتیبانی از فلش ادامه خواهد داد.
کروم، فلش را مسدود میکند
HTML5 از ماه دسامبر(مهر)، در گوگل تبدیل به استاندارد جاری خواهد شد و بدین ترتیب HTML5، فناوری پیش‌فرض در مرورگر کروم خواهد بود.


ریلیز ۵۳ کروم در ماه آینده میلادی، به مسدود نمودن ادوبی‌فلش روی وب خواهد پرداخت و HTML5 را جایگزین آن خواهد نمود. همچنین، تا قبل از پایان سال جاری میلادی، HTML5 در نسخه ۵۵ کروم استاندارد پیش‌فرض خواهد بود.

آنتونی لافورج (مسئول فلش در کروم) در وبلاگ شخصی خودش می‌نویسد: «این کار شبیه به تغییری است که ما در ماه سپتامبر گذشته (مهر) داشتیم؛ یعنی زمانی که در نسخه کروم ۴۲، اجرای برخی از محتواهای فلش با کلیک انجام می‌شد.» وی ادامه می‌دهد: «این کار تأثیر فوری و مثبتی بر کاربران ما داشت، چرا که بارگذاری صفحات برای آنان با سرعت بیشتری انجام می‌شد و همین‌طور می‌توانستند در مصرف انرژی خود صرفه‌جویی نمایند.»
این فناوری تجربه اولیه روی کروم برای کاربران خواهد بود، البته به شرط آنکه وب‌سایت‌ها نیز به ارائه HTML5 بپردازند.

همچنین، اگر از سایتی بازدید کنید که با فلش کار می‌کند، خواهید دید که مرورگر کروم در قسمت بالای صفحه، با نمایش دادن یک پیام از شما خواهد پرسید که آیا تمایل دارید آن محتوا را اجرا کنید یا نه. آقای لافورج می‌گوید: «گذشته از این، تنها تغییری که مشاهده خواهید کرد، یک تجربه در مرور ایمن‌تر وب خواهد بود که با صرفه‌جویی در مصرف انرژی نیز همراه است.»

از آنجا که وب تماماً از فلش خلاص نخواهد شد – و همچنین به‌منظور پرهیز از نمایش پیام‌های متعدد – مرورگر گوگل برای ده وب‌سایت برتر که از فلش استفاده می‌کنند، همچنان به پشتیبانی از فلش ادامه خواهد داد. این سایت‌ها عبارتند از یوتیوب، فیس‌بوک، یاهو، VK.com، Live.com، Yandex.ru، OK.ur، Twitch.tv، آمازون و Mail.ru.
البته این «فهرست سفید» پس از یک سال منقضی خواهد شد و گروه مسئول کروم به‌طور دوره‌ای به فهرست خود سر خواهند زد تا پشتیبانی از سایت‌هایی را که استفاده از آنها دیگر یک موردی استثنایی نیست، حذف کنند.

گوگل همچنین درنظر دارد برای سازمان‌ها، ابزارهای کنترل سیاست و رویه نیز بیفزاید و بدین‌ ترتیب کاربران خواهند توانست به مدیریت سلایق و ترجیحات فردی در خصوص سایت‌ها بپردازند؛ مثلاً قادر خواهند بود به‌طور کامل یک ویژگی را حذف کنند.
در پاییز گذشته، کروم ۴۵ به‌تدریج و به‌صورت خودکار، محتواهای فلش با اهمیت کمتر همچون آگهی‌ها، پویانمایی‌ها و هر محتوای «غیرمحوری» را متوقف کرد.

گوگل در آن زمان اعلام داشت «این اقدام تا حد زیادی موجب کاهش مصرف انرژی می‌گردد و به‌این ترتیب کاربران قادر خواهند بود پیش از آنکه توان مصرفی‌شان تمام شود، زمان طولانی‌تری را در وب صرف نمایند.»
فیس‌بوک، ویمو، نت‌فلیکس، یوتیوب، و توییچ از این تحول جدید استقبال کردند و درنظر دارند از فلش به سوی HTML5 کوچ نمایند.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *