جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش احتمالی هزینه‌های اینترنت موبایل

مدیرعامل شرکت رایتل از احتمال کاهش احتمالی هزینه‌های استفاده از اینترنت این اپراتور تلفن همراه خبر داد.

کاهش احتمالی هزینه‌های اینترنت موبایل
مجید صدری در حاشیه مراسم اعطای مجوز ارائه آزمایشی خدمات نسل چهار به رایتل در نشستی خبری به پاسخگویی به سؤالات خبرنگاران پرداخت.


مدیرعامل اپراتور سوم ارتباطی کشور در این مراسم درباره حداکثر سرعتی که با ارائه خدمات نسل چهار در خدمت مشترکان رایتل قرار خواهد گرفت، توضیح داد: این موضوع بر اساس موقعیت مشترک، نزدیکی او به سایت‌های ما و همچنین تعداد مشترکانی که در آن لحظه در حال استفاده از خدمات نسل چهار هستند متغیر است.

وی در ارتباط با هزینه و تعرفه‌های ارائه خدمات نسل چهار نیز متذکر شد: اگرچه خدمات 4G نسبت به تکنولوژی‌هایی که پیش از این ارائه می‌شد کیفیت بیشتری دارد اما تلاش ما بر آن است که تعرفه‌های این بخش مانند قبل باشد و در ارائه این خدمات افزایش تعرفه نداشته باشیم.

صدری همچنین اظهار کرد: به زودی شاهد کاهش تعرفه‌های دیتا در شرکت رایتل خواهیم بود و بسته‌های ما احتمالا پس از مهرماه با قیمت‌های کمتری در دسترس مشترکان قرار خواهد گرفت.

مدیرعامل رایتل در بخش دیگری از صحبت‌های خود در پاسخ به سؤالی مبنی بر کاهش کیفیت خدمات رایتل نسبت به دوره آغاز به کار آن،اظهار کرد: طبیعی است که کیفیت شبکه یک اپراتور در برخی نقاط قوی و گاهی ضعیف‌تر باشد اما ما تلاش داریم تا کیفیت شبکه در حد مطلوبی باقی بماند و با قراردادی که در زمینه بهینه‌سازی شبکه امضا شده پیش‌بینی ما این است که مشکلات کاربران در این زمینه به حداقل برسد.

صدری درباره حق امتیازی که اپراتور سوم به جهت دریافت مجوز ارائه خدمات نسل‌های بالاتر ملزم به پرداخت آن شده نیز اظهار کرد: قرار است این رقم بررسی شده و ظرف یک ماه آینده اعلام شود.

مدیر‌عامل اپراتور سوم در خصوص وضعیت رومینگ دیتا نیز توضیح داد: ما در این زمینه درخواست خود را به سازمان تنظیم مقررات ارتباطات ارسال کرده‌ایم تا بتوانیم با دو اپراتور دیگر رومینگ دیتا داشته باشیم.

صدری در بخش دیگری از صحبت‌های خود در ارتباط با برنامه اپراتور سوم برای ارائه خدمات نسل چهار توضیح داد: با دریافت مجوز آزمایشی به طور پایلوت، ارائه این خدمات در شهرهای تهران، کرج و کیش آغاز خواهد شد تا با ارائه پروانه ظرف چند ماه آینده و با دریافت مجوزهای مربوطه ارائه این خدمات در این شهرها آغاز شود.

وی در عین حال یادآور شد: تاکنون حدود ۷۰۰ سایت LTE توسط رایتل نصب شده است.

صدری یادآور شد: در حال حاضر مصرف روزانه اپراتور سوم در حدود ۱۰۰ ترابایت می‌شود.

مدیرعامل اپراتور سوم در بخش دیگری از صحبت‌های خود به برنامه‌های رایتل در حوزه همکاری با اپراتورهای مجازی اشاره کرد و گفت: تاکنون دراین حوزه پنج تا شش متقاضی جدی وجود داشته است که مذاکره با این شرکت‌ها در حال انجام است.

صدری در خصوص صحبت‌هایی که درباره متکی شدن رایتل به رومینگ ملی مطرح شده بود و اینگونه بیان می‌کرد که روند توسعه این شرکت پس از اجرای این طرح کند شده توضیح داد: ما در حوزه توسعه شبکه نه تنها از برنامه‌های خود عقب نیستیم بلکه تاکنون حدود ۳۰۰۰ سایت راه‌اندازی کرده‌ایم که این موضوع با توجه به توان رایتل خدمت خوبی به نظر می‌رسد و نکته مهم آنکه با اجرای طرح رومینگ هیچ خللی در این زمینه ایجاد نشده است چرا‌که برای ما بهتر آن است که مشترکان ما در شبکه خودمان فعالیت کنند.

اما صدری در پاسخ به سؤال مبنی بر زمان ورود سیم‌کارت‌های نسل چهار رایتل به بازار و قیمت آنها تصریح کرد: قیمت سیم‌کارت‌های ما در نسل چهار تفاوتی نخواهد کرد و قرار نیست قیمت سیم‌کارت‌ها افزایش پیدا کند اما در خصوص زمان واگذاری این سیم کارت‌ها باید گفت فعلا در مرحله آزمایشی ارائه خدمات نسل چهار قرار داریم و روند تجاری‌سازی این بخش پس از دریافت مجوزهای مربوطه انجام خواهد شد.

وی درباره اینکه اکنون مردم در کدام مناطق و به چه شکل قادر به دسترسی به خدمات آزمایشی نسل چهارم هستند اظهار کرد: برخی سیم‌کارت‌های رایتل که پیش از این واگذار شده قابلیت اتصال به خدمات نسل چهار را دارند و ظرف ۱۰ روز آینده نیز لیست نقاطی که در آنها امکان دسترسی به خدمات نسل‌های بالاتر وجود دارد اعلام خواهد شد.

وی بار دیگر تاکید کرد: تلاش ما بر آن است که در نسل چهار تعرفه‌ها را افزایش نداده و حتی در صورت امکان تعرفه‌ها را پایین‌تر از قبل آوریم.

مدیرعامل رایتل درباره تاثیر شبکه‌های اجتماعی بر میزان مصرف دیتای مشترکان رایتل هم عنوان کرد: شبکه‌های اجتماعی برای ما می‌تواند به طور هم‌زمان نوعی فرصت و تهدید باشد ما اکنون همکاری‌های خود با برخی از این شبکه‌ها را آغاز کرده‌ایم و به طور مثال اکنون با آپارات همکاری‌های مختلفی داریم که قطعا این همکاری‌ها در مصرف دیتای ما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

صدری در پاسخ به سؤال دیگری که درباره جذب سرمایه‌گذار خارجی برای اپراتور سوم مطرح شده بود نیز توضیح داد: تاکنون در این زمینه با چند گروه مذاکره کرده‌ایم که قطعا پس از پایان یافت تحریم‌ها شرایط ما برای جذب شریک خارجی مناسب‌تر خواهد شد.

مدیرعامل اپراتور سوم در بخش دیگری از این صحبت‌ها در پاسخ به سؤالی مبنی بر آمادگی اپراتورها برای همکاری با طرح رجیسترینگ گوشی‌های موبایل اظهار کرد: برای اینکه جلوی قاچاق گوشی گرفته شود بر اساس وظایفی که به ما محول شود، هر کاری حاضریم انجام دهیم.

صدری در پاسخ به سؤالی درباره مبلغ جریمه‌هایی که به واسطه تاخیر در تکمیل پوشش جاده‌ای برای اپراتور سوم در نظر گرفته شده،متذکر شد: برای این حوزه در حال مذاکره هستیم تا پس از مشخص شدن رقم قطعی نسبت به پرداخت آن اقدام کنیم.

وی در پاسخ به این مطلب که مگر جریمه اپراتورها بر اساس مذاکره تعیین می‌شود گفت: برای مبلغ جریمه اینگونه نیست که بخواهیم با مذاکره به نتیجه برسیم اما در برخی موارد برای داشتن یا نداشتن پوشش جاده‌ای در برخی مسیرها اختلاف نظرهایی وجود دارد که قرار است بررسی‌های مجددی در این زمینه صورت گیرد.

صدری در ارتباط با اجرای طرح وای.فای عمومی توسط اپراتور سوم نیز بیان کرد: برای وای.فای عمومی هم چند نقطه را در نظر گرفتیم که به صورت آزمایشی خدمات خود را ارائه کنیم تا بدین ترتیب مشترک بتواند با پرداخت هزینه‌هایی کمتر از ای.دی.اس.ال از این خدمات استفاده کند.

وی در پاسخ به این سوال که در شرایطی که اپراتورهای اول و دوم این خدمات را به طور رایگان ارائه می‌کنند آیا رایتل برای این خدمات هزینه در نظر گرفته،توضیح داد: اپراتورهای دیگر وضعیت مالی بهتری دارند که می‌توانند این خدمات را به صورت رایگان ارائه کنند.

مدیرعامل رایتل در پایان در ارتباط با آخرین وضعیت تماس‌های تصویری رایتل متذکر شد: هم همچنان منتظر اعلام نظر مجاری مربوطه در این زمینه هستیم و ما درخواست‌های خود را با رگولاتور و شورای‌عالی‌فضای مجازی در میان گذاشته‌ایم.

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *