جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش فروش رایانه های شخصی به دلیل افزایش قیمت قطعات

چندین سال است که شنیده می شود آمار فروش رایانه های شخصی در حال کاهش است. عمده دلیل این اتفاق از نگاه کارشناسان به اقبال عمومی کاربران به لپ تاپ ها و تبلت های هیبریدی نسبت داده می شود. شاید در نگاه اول این طور به نظر برسد که لپ تاپ ها (حتی لپ تاپ های قدرتمند گیمینگ) به هیچ عنوان قادر به ارائه بازده عملکردی یک PC قدرتمند نیستند و باید گفت چنین تفکری کاملا صحیح است. اما نکته اصلی آنجاست که درصد کاربرانی که نیازمند پردازش های فوق العاده سنگین هستند بسیار کمتر از کاربران عمومی است و همین دلیل باعث ضربه خوردن به بازار PC شده است. اما این پایان ماجرا نیست.

کاهش فروش رایانه های شخصی

بر اساس گزارش منتشر شده توسط Tech Radar، فروش رایانه های شخصی در سه ماهه اول سال 2017 میلادی با کاهش 2.4 درصدی مواجه بوده و دلیل آن این بار نه عرضه تبلت های هیبریدی مانند سرفیس پرو و سرفیس بوک، بلکه افزایش قیمت قطعات می باشد. به گفته کارشناسان، کاربران متقاضی خرید و ارتقای رایانه های شخصی نتوانسته اند با افزایش قیمت قطعاتی همچون حافظه ها و پردازنده ها کنار بیایند و این اتفاق باعث افت مجدد آمار فروش شده است. به گفته این گزارش، قیمت حافظه نسبت به زمان مشابه در سال گذشته با افزایش 100 درصدی مواجه شده و از طرفی میزان عرضه درایوهای حالت جامد نیز به دلیل افزایش تقاضا برای خرید تلفن های هوشمند رده بالا توسط شرکت های تولید کننده کاهش یافته است. کارشناسان پیش بینی می کنند این روند نزولی تا پایان سال 2017 پابرجا باشد و باعث تاخیر در بروزرسانی سیستم ها توسط کاربران شود.

بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط موسسه آماری گارتنر، شرکت های HP، دل، ایسوس، اپل و ایسر به ترتیب در رده های اول تا پنجم جدول فروشندگان برتر بازار رایانه ها قرار دارند اما عملکرد هیچ یک از آنها چندان رضایت بخش نبوده است. گارتنر پیش بینی می کند کمپانی اپل به دلیل عملکرد مثبت خود در بخش تلفن های هوشمند آسیب زیادی از افت فروش بخش رایانه های خود متحمل نشود اما در صورتی که شرایط به همین شکل پیش روند ممکن است شرکت هایی مانند ایسر و ایسوس با مشکلات بسیاری زیادی در فاز مالی روبرو شوند.

منبع : سخت افزار

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *