جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کاهش ارزش سهام اپل

گزارش می شود روز دوشنبه بسیاری از بازارهای بورس جهان با تحولاتی عجیب و تنزلی قابل توجه روبه رو بوده اند. در این بین ارزش سهام اپل نیز با کاهشی ۶ درصدی مواجه شده و این اتفاق در حالی رخ می دهد که سهام مذکور طی چند هفته ی اخیر هنوز هواداران بسیاری داشته و میزان علاقه مندی افراد به خرید آن تغییری نکرده است.

کاهش ارزش سهام اپل

قیمت سهام مورد بحث هم اکنون و پیش از بازگشایی بازار به رقمی نزدیک ۹۸ دلار رسیده؛ در پایان روز کاری جمعه کمپانی ساکن کوپرتینو هر سهمش ۱۰۵.۷۶ دلار مبادله می شد و رقم فعلی آن حکایت از افولی ۳۵ دلاری در طی ۵۲ هفته دارد.

ضمناً آخرین باری که برند اول حال حاضر جهان سهامش کمتر از ۱۰۰ دلار خرید و فروش شده باز می گردد به اکتبر ۲۰۱۴. در مقطع کنونی کارشناسان بر این باور هستند که بازار روندی نزولی را تجربه می کند بسیاری از شرکت های تکنولوژیک دچار افت ارزش گشته اند و اپل نیز از قاعده ی یاد شده مستثنی نیست.

در سوی دیگر بسیاری از صاحب نظران باور دارند که شرایط پیش آمده موقتی بوده و بر حسب نقدینگی اپل و میزان محبوبیت محصولاتش در میان کاربران به زودی احتمالاً شاهد رشد قیمت سهام آن خواهیم بود و لذا هم اکنون می تواند فرصت مناسبی برای خرید این سهام محسوب گردد.

باید منتظر ماند و دید در ادامه ی دوشنبه سیاه چه اتفاقی رخ می دهد، در کنار اپل، علی بابا، فیس بوک، توییتر، گوگل و مایکروسافت نیز هر یک به ترتیب ۱۳.۴۶، ۱۲.۵۷، ۹.۳۲ و ۵.۸۹ درصد از ارزش سهام خود را از دست داده اند و به نظر می رسد ناپایداری اقتصادی در چین بر تمامی بازارهای جهانی اثر گذار شده است.

منبع:BusinessInsider

 

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *