جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


کارت های اعتباری با امنیت بیشتر

کارتهای اعتباری جدید برای محافظت از مشتریان و بانک ها در قبال حملات هکرها ایجاد می شوند

 کارت های اعتباری با امنیت بیشتر

مشتریان آمریکایی قرار است از یک روش امنیتی به منظور مقابله با جرایم رایانه ای بهره مند شوند. این امر برای کارت های اعتباری با قرار دادن چیپستی در داخل آنها فراهم شده است.

کارت هایی نظیر EuroPay، MasterCard و Visa به چیپست های EMV مجهز خواهند شد که این امر شماره کارت مسروقه را به عددی بی ارزش تبدیل می نماید. فعال سازی این سیستم در دستگاه های کارت خوان فروشگاه ها اندکی زمان بر می باشد و انتظار می رود که تمام فروشگاه ها به این پایانه ها مجهز شوند.

مجریان قانون انتظار ندارند که فروشگاه ها تا موعد پنجشنبه به این سیستم تجهیز شوند زیرا این امر سال پیش برای MasterCard، Visa، Discover و American Express انجام نگرفت. فروشندگان باید به سرعت اقدامات خود را انجام دهند. فروشگاه هایی که از پایانه های EMV برخوردار نیستند ممکن است هر لحظه مورد حمله قرار گیرند. تمام ATM ها و پمپ های بنزین نیز باید تا سال 2017 به این سیستم تجهیز شوند.

این قانون بعد از سرقت اطلاعات بیش از 40 میلیون کارت اعتباری از پایانه اطلاعاتی فروشگاه ها در سال 2013 عملی گردید. در حال حاضر، بانک ها و کارت های بانکی در معرض این حملات قرار دارند.

هکرها از دو طریق به اطلاعات حساس دست می یابند. آنها می توانند از کارت خوان برای خواندن اطلاعات کارت استفاده کنند. آنها همچنین می توانند وارد پایانه اطلاعات فروشنده گردیده و اطلاعات و شماره کارت ها را کپی نمایند. این شماره ها را بر روی کارت های جعلی استفاده کرده و خرید می کنند. دو سوم خریدهای جعلی در داخل فروشگاه ها با استفاده از کارت های جعلی انجام می گیرد. این جمله ای است که نائب رئیس ویزا، استفانی اریکسن، اعلام کرده است. یک سوم باقیمانده نیز مربوط به کارت هایی هستند که به سرقت رفته اند.

اینجاست که چیپست های جدید می توانند بسیار موثر باشند. از آنجایی که این چیپست ها دارای کدهای خاصی برای هر تراکنش می باشند، جاعلان نمی توانند آنها را کپی کنند. از آنجایی که این کارت ها در حال حاضر در ایالات متحده به کار برده می شوند بنابراین فناوری آن بسیار جدید نمی باشد. اروپا نیز از سال 2005 استفاده از این چیپست ها را در برنامه کاری خود قرار داده است. Apple Pay و Android Pay نیز از این قوانین استفاده می کنند.

علی رغم زمان تعیین شده برای فروشندگان، بسیاری از مشتریان از وجود این نوع کارتها آگاه نمی باشند. در یک بررسی که در ماه آگوست انجام گرفت، 59 درصد مشتریان اعلام کردند که کارتی با چیپست EMV دریافت نکرده اند. فقط یک سوم از این کارتها استفاده می کنند. طی آماری که در اواسط سپتامبر ارائه شد، فقط 27 درصد فروشندگان قرار است تا اکتبر به این سیستم ارتقا یابند.

متخصصین اعلام کرده اند که سرعت کم اقدامات در این زمینه به دلیل هزینه بالای راه اندازی آنها می باشد. تجار نیز باید هزینه استفاده از این سیستم جدید را ارزیابی کرده و کارمندان خود را نیز برای استفاده از آنها آموزش دهند. برخی از آنها مسئولیتهای جدیدی را نیز برای کارمندان خود ایجاد می کنند.

مشتریان نیز باید به این سیستم جدید عادت کنند.

تی جی هوران، نایب رئیس مدیریت محصول FICO اعلام کرده است “محتمل است که برخی اختلالات اولیه در پایانه های فروش ایجاد شود”.

علی رغم افزایش امنیت، متخصصین صنایع انتظار ندارند که کلاهبرداری از کارت ها از بین برود. هوران این امر را به یک بادکنک تشبیه می کند. اگر جعل و سرقت را مورد فشار قرار دهید از نقطه ای دیگر بروز خواهند کرد.

منبع9صبح

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *