جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


چرا کاربر‌ها سورفیس‌بوک را به‌ مک‌بوک ترجیح می‌دهند؟

سورفیس (Surface Dock) این امکان را به شما می‌دهد که به‌جای استفاده از 2 رایانه فقط یک سیستم داشته باشید. سورفیس بوک (Surface Book) یک درگاه اتصال صفحه نمایش (display port) دارد و داک سورفیس هم این امکان را دراختیار شما می‌گذارد که آن را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کرده و همچنین برای اتصال صفحه کلید، هدفون و درگاه شبکه ایترنت فقط یک کابل را به کار ببرید.
حالا زمانی است که سیستم مک (Mac) شرکت اپل در بازار رقابت نوت بوک‌ها حسابی به دردسر افتاده و نمی‌توان همه علت آن را فقط به‌خاطر افت کیفیت لپ‌تاپ‌ها‌ی مک‌بوک و مک‌بوک پروی این شرکت دانست.، بلکه شما می‌توانید آن را به شدت‌ یافتن رقابت بین لپ‌تاپ‌های ویندوزی و مک‌بوک‌ها نسبت دهید.
636169657190108692

خیلی از کاربران که سال‌ها است در کارهای خلاق از مک‌بوک پروها به عنوان لپ‌تاپ‌های حرفه‌ای استفاده می کنند و برای سال‌ها با یکی از آنها سر کرده‌اند و قصد داشته‌اند امسال مک‌بوک پروی قدیمیشان را با یک مک بوک پروی جدید سال 2016 عوض کنند حالا از این لپ‌تاپ‌ها نا امید شده‌اند و یک نوت بوک سورفیس (Surface) مایکروسافت یا اولترابوک ویندوزی دیگری را به جای آنها انتخاب می‌کنند.

با آن‌که لپ ‌تاپ‌های مک‌بوک پرو بسیار باریک، قدرتمند بوده و صفحه نمایش‌هایی عالی دارند، اما خیلی از کاربران حرفه‌ای که به‌صورت روزمره ساعت‌ها را به تایپ کردن می‌گذرانند، نمی‌تواند با صفحه‌کلیدهای (کیبورد) فوق‌العاده تخت (Super-flat) آنها کنار بیایند. حالا خیلی از آنها هم در مورد نوار لمسی (تاچ بار) مک‌بوک پروهای جدید مردد هستند. آنها هنوز مطمئن نیستند که نوار لمسی مک‌بوک پروها واقعا سودمند هست و با همه اپلیکیشن‌ها(Apps) خوب کار می‌کند یا نه؟ چرا که خیلی از آنها از قابلیت لمس 3 بعدی (3D Touch) آیفون‌ها در گذشته خاطره خیلی بدی دارند.

بنابر این حالا به خاطر سریع‌تر بودن فوق‌العاده ویندوز 10 ، ساده‌تر بودن استفاده از آن و به‌کار بردن بدون دردسرش، نظر خیلی از کاربران به سمت لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌های باریک ویندوزی جلب کرده است.

خیلی از این کاربران کاربر تلفن های همراه هوشمند (اسمارت فون) اندرویدی نیز هستند. این روزها به‌نظر می‌رسد شرکت اپل تمرکز خود را بر روی این گذاشته است که هر طوری شده و از هر طریقی شما را که کاربر مک بوک هستید را به درون اکوسیستم خودش بکشاند و وقتی شما یک آیفون یا آیپد داشته باشید و به آی کلود، اپل میل بپیوندید، قدرت سیستم عامل مک او اس (macOS) چند برابر می‌شود. اما بیشتر کاربران به‌دنبال خدمات بیشتر و بهتر هستند. آنها برای یادداشت برداشتن از OneNote استفاده می‌کنند. جیمیل و Google Photos را به کار می برند، برخی اوقات به آمازون موزیک گوش می دهند و عاشق گوشی اندرویدیشان نیز هستند.

همه این سرویس‌ها روی ویندوز خیلی بهتر کار می‌کنند، مخصوصا وان نوت که قدرتمندانه روی اندروید هم قابل بسط است که اجازه تبادل فایل‌ محلی را آسوده خاطر از گیر و دردسرهای برنامک‌های انتقال فایل (file-transfer) دیگر به شما می‌دهد.

در ضمن داکینگ سورفیس (Surface Dock) این امکان را به شما می‌دهد که به‌جای استفاده از 2 رایانه فقط یک سیستم داشته باشید. سورفیس بوک (Surface Book) یک درگاه اتصال صفحه نمایش (display port) دارد و داک سورفیس هم این امکان را دراختیار شما می‌گذارد که آن را به یک صفحه نمایش خارجی متصل کرده و همچنین برای اتصال صفحه کلید، هدفون و درگاه شبکه ایترنت فقط یک کابل را به کار ببرید. تنها چیزی که سورفیس کم دارد یک درگاه اتصال یو اس بی نوع سی (USB-C port) است. البته در حال حاضر خیلی از لپ‌تاپ‌ها و اولترابوک‌ها درگاه اتصال یو اس بی نوع سی دارند اما صفحه کلید و ترک‌پد سورفیس چیز دیگری است. صفحه نمایش صفحه لمسی (touch screen) سورفیس بوک هم هر کاربری را مجذوب خود می‌سازد. مخصوصا روزنامه نگارها که دوست دارند به حالت ایستاده با وان نوت یادداشت برداری کنند، چشمشان فقط به استفاده از حالت رایانه لوحه‌ای (tablet mode) سورفیس بوک با استفاده از قلم استایلوس سورفیس پن(Surfacre Pen) سورفیس بوک است.

از سوی دیگر خیلی از برنامه ها روی سیستم عامل مک به خوبی جواب نمی‌دهند. برای مثال خروجی بسیاری از برنامه های ساخت اسلاید شو روی براوزر سیستم‌های مک درست اجرا نمی‌شود. خیلی از روزنامه‌نگاران سال‌ها است که برای نوشتن د‌یتاهای روزنامه نگاری به نوشتن اسکریپت‌های ویژووال بیسیک روی نگارش ویندوزی اکسل مایکروسافت وابسته هستند. به همین خاطر رفتن از سیستم مک به‌سوی سورفیس‌بوک که آنها را از استفاده از تبلت و رایانه دسکتاپ بی‌نیاز می‌کند و کار هر 2 سیستم را به‌خوبی انجام می‌دهد ، یگ گزینه عالی است.

بنابر برای بسیاری از کاربران رفتن از سیستم عامل مک آی او اس به سوی سیستم عامل ساده‌تر ویندوز خیلی بهتر است.

منبع : jamejamonline

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *