جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیش بینی هوش مصنوعی در مورد ترامپ

یک سیستم هوش مصنوعی که نتیجه سه انتخابات قبلی ریاست جمهوری را در آمریکا به درستی پیش بینی کرده بود، این بار از پیروزی ترامپ بر هیلاری کلینتون خبر داده است.

پیش بینی هوش مصنوعی در مورد ترامپ اگر چه نتایج نظرسنجی‌های هفته های اخیر همگی از پیشتازی قابل توجه هیلاری کلینتون در رقابت با ترامپ خبر می دهد، اما یک سیستم هوش مصنوعی پیش بینی متفاوتی در مورد نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا دارد.


سیستم یاد شده که MogIA نام دارد از ۲۰ میلیون داده متنوع که از سایت هایی مانند گوگل، یوتیوب، توییتر و غیره به دست آمده برای بررسی وضعیت این دو نامزد و پیش بینی نتیجه نهایی استفاده کرده است. MogIA قادر به افزایش درک خود از محیط اطراف است تا به مشکل سوگیری ناشی از علائق طراح و برنامه نویسان دچار نشود.

MogIA توسط یک شرکت نوپای هندی به نام Genic.ai ابداع شده و برای تحلیل داده‌ها از روش‌هایی مانند میزان توجه به پیام‌های توییتری و ویدئوهای ارسالی مربوط به کاندیداها در سایت های مختلف استفاده می کند. بر این اساس MogIA نتیجه گرفته که ترامپ از نظر میزان جلب توجه و جلب همراهی کاربران حتی از باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ هم پیشی گرفته است.

برخی کارشناسان در مورد صحت این نتایج تردید دارند، زیرا معتقدند بخش عمده این جلب توجه ناشی از هجوم کاربرانی است که برای ابراز تنفر یا مخالفت با ترامپ به صفحات مربوط به وی هجوم اورده اند و لذا نمی توان وی را محبوب دانست. سیستم هوش مصنوعی MogIA نیز هنوز آنقدر پیشرفته نیست که بتواند به درستی پیام های ارسالی کاربران را تجزیه و تحلیل کرده و درک کند مطالب ارسالی واقعا مضمون مثبت یا منفی دارند.

به هر حال با برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مشخص خواهد شد که سیستم های هوش مصنوعی دقیق تر هستند یا نتایج حاصل از ارسال پرسشنامه های مختلف به سبک سنتی.

منبع فارس

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *