جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیشتازی تروجان ها!

شرکت پاندا سکیوریتی بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در PandaLabs اعلام کرد که تنها در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۴ میلادی، یعنی در فاصله بین ماه‌های جولای تا سپتامبر، بیش از ۲۰ میلیون گونه جدید از نرم‌افزارهای مخرب را شناسایی کرده است.

پیشتازی تروجان ها!
روزانه به طور میانگین ۲۲۷.۲۴۷ هزار بدافزار جدید در دنیای اینترنت منتشر می‌شوند.

این در حالیست که شاخص آلودگی ویروس در کامپیوترهای سرتاسر جهان با اندکی افزایش نسبت به سه ماهه دوم سال جاری، به ۳۸ درصد رسیده است.

به گفته لوئیس کرونز کارشناس امنیت اینترنت در این شرکت، “هنوز هیچ نشانه‌ای از کاهش فعالیت مجرمان سایبری یا کاهش تعداد حملات و خسارت‌های مربوط به آن به چشم نمی‌خورد و برعکس روز به روز به تعداد کدهای مخرب و ویروس‌ها افزوده می‌شود.”

در این بین بدافزارهای سارق اطلاعات محرمانه نزدیک به ۸۰ درصد از کل تعداد نرم‌افزارهای مخرب ثبت شده را به خود اختصاص داده‌اند که در نوع خود یک رکورد محسوب می‌شود.

این شرکت امنیتی به تمامی کاربران توصیه کرده که در هنگام استفاده از اینترنت به ویژه در تلفن‌های همراه یا تبلت‌ها تمام جوانب حفاظتی را رعایت کرده و مراقب لینک‌های آلوده یا پیغام‌های ناشناس باشند.

طبیعتاً استفاده از یک برنامه امنیتی مناسب برای دستگاه‌های اندرویدی و ویندوز نیز می‌تواند در پیشگیری از این آلودگی‌ها موثر باشد.

منبع: ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *