جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پیام رسان ویژه ناشنواها

ماتیوس ماخ، جوان 18 ساله لهستانی در مصاحبه با وب‌سایت بیزینس اینسایدر اعلام کرده برنامه همراه تولید شده توسط او با عنوان Five توانسته تاکنون 150 هزار دلار سرمایه جذب کند.

پیام رسان ویژه ناشنواها

فایو که مراحل اولیه طراحی آن توسط ماخ انجام شده قرار بود به کاربران این امکان را بدهد تا با استفاده از علائمی بر پایه شکلک‌های مختلف دست (نظیر آنچه خوانندگان سبک رپ از آن استفاده می‌کنند) امکان برقراری ارتباط آسان را داشته باشند.

با این وجود با توجه به سرمایه‌ جمع آوری شده و توسعه صورت پذیرفته در قالب کمک کدنویسان دیگر، حالا Five به اولین برنامه پیام رسان برای افراد ناشنوا تبدیل شده است. آن‌طور که عنوان شده، برنامه یادشده از تابستان آینده در قالب نسخه نهایی به بازار عرضه خواهد شد.

این در حالی است که با عرضه اولیه این برنامه در سال 2015، ماخ امیدوار بود کاربران از این برنامه روی اپل واچ خود استفاده کنند تا در قالب مفاهیم جدید ارتباطی، گفتگویی ساده و آسان داشته باشند اما به‌زودی شاهد استفاده‌ای کاربردی‌تر از این برنامه در قالب امکان برقراری ارتباط برمبنای زبان بین‌المللی علائم (ISL) برای افراد ناشنوا خواهیم بود.

پیام رسان ویژه ناشنواها2

ماخ معتقد است با توجه به عدم بهره‌مندی از صدای درونی، برای چیزی در حدود 80 درصد از افراد ناشنوا تایپ کردن روش طبیعی و عادی برای برقراری ارتباط به حساب نمی‌آید.

ماخ با توجه به سن پایین و نداشتن ارتباط با بازار، از روش جالبی برای جذب سرمایه استفاده کرده است. او در این خصوص می‌گوید:

” تقریبا برای تمامی شرکت‌های سرمایه‌گذاری در لهستان پیغام گذاشتم تا به نتیجه برسم.”

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *