جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پوست اندازی موزیلا در سال 2017

در فایرفاکس نسل جدید، صفحات خیلی سریع‌تر بارگذاری خواهند شد و بالا و پایین رفتن در صفحات هم بسیار روان‌تر صورت خواهد گرفت.

پوست اندازی موزیلا در سال 2017
موزیلا هفته گذشته از پروژه نسل بعدی خود در خصوص موتور مرورگرش خبر داد و اعلام کرد که فناوری جدید فایرفاکس در سال آینده میلادی معرفی خواهد شد.

گفته می‌شود که نام این موتور جدید، «کوانتوم» است. کوانتوم شامل چندین بخش خواهد بود، از جمله سروو (Servo) که موتور مرورگر است و موزیلا حامی آن می‌باشد و از سال ۲۰۱۳ سرگرم کار روی آن بوده است.

سروو که با راست (Rust) نوشته شده، به‌عنوان جایگزینی برای موتور دیرینه فایرفاکس با نام گکو (Gecko) درنظر گرفته می‌شد. هم سروو و هم راست، محصول گروه پژوهشی موزیلا هستند.

دیوید برایانت (مدیر مهندسی فایرفاکس)، روز پنجشنبه در بیانیه‌ای گفت: «پروژه کوانتوم مربوط به توسعه موتور نسل جدیدی است که از توان پردازش موجود در دستگاه‌های مدرن، بیشترین بهره‌برداری را خواهد کرد.»

برایانت توضیح می‌دهد: «با اینکه کوانتوم یک پروژه بلندپروازانه است، اما کاربران لازم نیست زمان زیادی صبر کنند تا شاهد اصلاحات و بهبودها باشند.»

وی ادامه می‌دهد: «ما درنظر داریم سال آینده میلادی، اصلاحات عمده را عرضه کنیم و سپس کار را از آنجا آغاز نماییم.»

برایانت وعده یک فایرفاکس بسیار متفاوت را می‌دهد؛ فایرفاکسی که تا حد بسیار زیادی سریع‌تر صفحات را بارگذاری خواهد کرد و سریع‌تر برنامه‌های وب را اجرا خواهد نمود.

آقای برایانت در همین ارتباط می‌گوید: «صفحات خیلی سریع‌تر بارگذاری خواهند شد و بالا و پایین رفتن در صفحات هم خیلی روان‌تر صورت خواهد گرفت.»

وی می‌افزاید: «پویانمایی‌ها و برنامه‌های تعاملی نیز به‌طور لحظه‌ای پاسخ خواهند داد و قادر خواهند بود از پس محتواهای سنگین‌تری هم بر بیایند، در حالی که نرخ فریم نیز در حد مناسبی باقی خواهد ماند.»

منبع ایتنا

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *