جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پنل های OLED در صنعت موبایل تا سال 2020

 تلفن های هوشمند در سال 2017 تغییرات زیادی را به خود دیدند که یکی از مهم ترین آنها، کاهش حاشیه نمایشگر و تخصیص سطح قابل توجهی از نمای جلوی موبایل به صفحه نمایش در مدل های جدید بازار بود.

 

 

پنل های OLED در صنعت موبایل تا سال 2020

اکنون با افزایش نسبت ابعاد نمایشگر به پنل در محصولات شرکت های مختلف، نوع صفحه نمایش نیز از اهمیت بیشتری برخوردار شده و بار دیگر سؤال قدیمی «OLED یا LCD» را بر سر زبان ها انداخته است.
سامسونگ نقش مهمی در پذیرش OLED توسط مشتریان داشت

شاید پاسخ این پرسش تا چند سال پیش برای بسیاری از کمپانی ها و مصرف کنندگان «LCD» بود اما سامسونگ با بهره گیری از پنل های OLED در موبایل های پرفروش سری گلکسی اس و گلکسی نوت، نقش بسیار مهمی را در پذیرش فناوری مذکور توسط کاربران ایفا کرد و باعث شد بسیاری از شرکت ها از جمله اپل، به استفاده از پنل های OLED روی بیاورند.

روند مورد بحث حتی بسیاری از تأمین کنندگان را به تولید نمایشگرهای OLED علاقه مند کرده که در کنار آن، ظهور پنل های انعطاف پذیر با امکان بکارگیری در فرم های مختلف نیز موجب شده برخی تحلیل گران پیش بینی کنند تا سه سال آینده، سهم بازار پنل های OLED در صنعت موبایل از نمونه های LCD فراتر رود.

لازم به ذکر است که طراحی موبایل با نمایشگر خمیده بستگی به کشش بازار و تقاضای مشتریان دارد اما ممکن است برخی تولیدکنندگان به دلیل ارزان تر بودن پنل های انعطاف پذیر (بر اساس برخی گزارشات) از چنین نمایشگرهایی در محصولات صفحه تخت خود نیز استفاده کنند.

گفتنی است استفاده از پنل های OLED در نهایت به نفع مشتریان خواهد بود چرا که این نمایشگرها نسبت به پنل های LCD، کیفیت تصویر بسیار بهتری ارائه می دهند و در زمینه مصرف انرژی نیز (انرژی مصرف شده برای نمایش رنگ مشکی خالص در پنل OLED صفر است) به مراتب بهینه تر هستند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *