جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پنجاه‌ و پنجمین همایش ICANN

پنجاه‌وپنجمین همایشICANN  روز گذشته به صورت رسمی آغاز به کار کرد. این نشست که به میزبانی شهر مراکش در کشور مراکش برگزار می‌شود تا جمعه‌ی این هفته ادامه دارد.

پنجاه‌ و پنجمین همایش ICANN

همایش‌های دوره‌ای ICANN هر ۴ ماه یک بار برگزار می‌شود و هر بار یک قاره میزبان این همایش است. این بار نیز مانند دوره‌های قبلی علیرغم اینکه بسیاری از کارگروه‌ها و سازمان‌های داخلی ICANNجلسات خود را از ۲ روز پیش در مراکش آغاز کرده بودند، همایش به صورت رسمی صبح روز دوشنبه در مرکز همایش‌های پالمری مراکش افتتاح شد. سخنران اصلی آن  فادی شهاده، رئیس و مدیرعامل ICANN   است که این دوره آخرین حضور وی در ICANN خواهد بود. فادی شهاده پس از قریب به چهار سال مدیریت سازمان  ICANNجای خود را به گوران ماربی می‌دهد که در این همایش حضور دارد و او هم در مراسم افتتاحیه سخنرانی کرد.

این همایش هم مانند دوره‌های قبلی شامل جلسات عمومی با حضور شرکت‌کنندگان و هیات مدیره‌یICANN  و نیز جلسات پرشماری است که در خصوص موضوعات مختلف فنی و غیرفنی پیرامون موضوع دامنه‌های اینترنتی، آدرس‌های IP و راهبری اینترنت در سطح کلان برگزار می‌شود.

در این همایش، هیات ایرانی همچون دوره‌های قبلی حضور دارد و به اعلام مواضع سازمان فناوری اطلاعات ایران، وزارت ارتباطات و فناوری و در سطح کلان دولت جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد. سرپرستی هیات اعزامی ایران در این دوره را  دکتر شاه‌حسینی بر عهده دارد که به همراه سعید مهدیون، دکتر علیرضا کاشیان و بهنام ولی‌زاده در این نشست حضور دارند. گروه ایرانی در جلسه‌ی عالی مقامات دولتی که روز گذشته با حضور وزرا و مقامات عالی رتبه‌ی کشورهای مختلف برگزار شد نیز شرکت کردند . در این بیانیه با تاکید بر جوان بودن جمعیت ایران و وجود پتانسیل بالا با توجه به دسترسی ۲۰ ساله‌ی ایران به اینترنت به نقش مهم قانونگذاری اینترنت اشاره شده است.

در بخش دیگری از این بیانیه تاکید شده است که ایران به تمامی چشم‌اندازها و ماموریت‌هایی که می‌تواند آینده‌ی شفاف‌تری را برای آینده‌ی دنیای اینترنت رقم بزند متعهد است و با عنایت به حجم زیاد کار انجام شده در کارگروه‌های مرتبط و فرآیند انتقالIANA معتقد است که هنوز جا برای کار بیشتر برای بهتر کردن این فرآیند وجود دارد. متن کامل این بیانیه را می‌توانید در https://goo.gl/xUyvA8 مطالعه کنید.

خلاصه‌ی رخدادهای همایش هر روز در قالب یک خبرنامه منتشر می‌شود که از طریق اپلیکیشن رسمی ICANN 55 در دسترس است. خبرنامه‌های مربوط به دو روز گذشته را می‌توانید در https://goo.gl/JO2Hwd و https://goo.gl/M9U9M3نیز مطالعه کنید.

همایش‌های ICANN به عنوان یکی از معتبرترین و مهم‌ترین رویدادهای مربتط با اینترنت و نام‌های اینترنتی و راهبری اینترنت در جهان شناخته می‌شوند و همواره تعداد زیادی از متخصصان در حوزه‌های مختلف فنی، حقوقی و اجتماعی در این همایش‌ها شرکت کرده و نظرات خود را بیان می‌کنند. در این دوره به گفته‌ی برگزارکنندگان بیش از ۲۲۰۰ شرکت‌کننده ثبت‌نام کرده‌اند و امکان شرکت در جلسات مختلف از راه دور و از طریق اینترنت و تله‌کنفرانس نیز برای علاقه‌مندان وجود دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص می‌توانید به آدرس https://meetings.icann.org/en/marrakech55 مراجعه کنید.

منبع آی تی ایران

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *