جهت ورود به تالار گفتمان سایت کلیک کنید


پلاستیک کمتر در جعبه های آیفون تا ۸۴ درصد

اپل همواره خود را به عنوان حامی محیط زیست مطرح کرده و از حدود 2 سال پیش اعلام کرده بود که به دنبال توقف کامل تغییرات شرایط اقلیمی است. همچنین سال پیش نیز بر اساس گزارش سازمان محیط زیستی Greenpeace، اپل برای سومین سال متوالی در صدر لیست سبزترین و سالم ترن شرکت های بزرگ توسعه دهنده تکنولوٰژی در دنیا قرار گرفت.

 

پلاستیک کمتر در جعبه های آیفون تا ۸۴ درصد

در راستای ادامه سیاست های حفاظت از محیط زیست، این کمپانی به تازگی مستندی را منتشر نموده که استراتژی های مرتبط با بسته بندی در محصولاتش را تشریح می کند. در این مستندات 3 اولویت اصلی در جهت کاهش تأثیرات بر شرایط اقلیمی، بدین شرح اعلام شده:

کاهش تأثیرات بر تغییرات شرایط اقلیمی با استفاده از انرژی های تجدید پذیر
حفظ منابع کمیاب به واسطه استفاده کارآمد از مواد و بهره بردن از مواد بازیافتی و تجدید پذیر در محصولات و همچنین بازیابی مواد از محصولاتی که عمرشان به پایان رسیده
شناسایی، توسعه و استفاده از مواد امن تر (برای محیط زیست) در محصولات

جدول منتشر شده توسط اپل که بهبود های انجام شده در راستای حفاظت محیط زیست، در بسته بندی آیفون 7 نسبت به 6S را نشان می دهد.
اپل همچنین به تغییرات بسته بندی آیفون 7 نسبت به مدل قبلی خود اشاره کرده. بدین منظور در این موبایل تنها از یک بخش نگه دارنده اسمارت فون در جعبه (به جای دو مورد در آیفون 6S) استفاده شده است. این شرکت همچنین در بسته بندی محصولات اخیر خود از مواد مبتنی بر فیبر به جای پلاستیک های مبتنی بر مواد نفتی استفاده نموده. همچنین در بسته بندی هدفون های آیفون 7 از مواد غیر پلاستیک (بر خلاف 6S) استفاده کرده. در نهایت باید اضافه کرد که در بسته بندی آیفون 7 به مقدار 84 درصد پلاستیک کمتری به کار رفته است.در آیفون 8 نیز پیشرفت هایی در این زمینه حاصل شده؛ این شرکت پلاستیک محافظ اطراف شارژر را حذف کرده و به جای آن از فیبر طبیعی استفاده نموده است.

بسته بندی آیفون 7 که نسبت به 6S از نظر استفاده مواد مخرب محیط زیست، بهینه تر شده.
در نهایت اپل اعلام نموده امیدوار است انتشار اطلاعات این فرآیندها به سایر تولید کنندگان کمک نماید که مسئولیت خود در مقابل تأثیرات تولید بر شرایط اقلیمی را بر عهده گرفته و در راستای کاهش این اثرات گام های محکم تری بردارند.

منبع : دیجیاتو

جهت تبادل گفتگو و حل مشکلات در باره این موضوع , کلیک کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *